panasonic NV-GS230

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
hassen117
Indlæg: 115
Tilmeldt: 25. okt 2009, 11:06
IRC nickname: hassen

panasonic NV-GS230

Indlægaf hassen117 » 26. mar 2011, 14:08

hej. jeg skal lave en film til et skoleprojekt, og har fået udleveret et panasonic nv-gs230 videokamega.. PROBLEMET er at jeg troede det kunne optage ned på et SD kort, og så ville det være nemt.. men nææææ nej.. den skal tilsluttes med kabel og "overspille" fra kamera til computer.. problemet er at jeg ikke kan finde nogle programmer de kan det i ubuntu? og i det hele taget ikke engang finde kameraret på computeren?? help plz :)
NOT DEAD YET!

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: panasonic NV-GS230

Indlægaf soundpartner » 26. mar 2011, 15:16

der er flere måder at gribe det an på. men først og fremmest så har producenten et eller andet stykke software til det, og med mindre det er et "gammelt" kamera med bånd, så tror jeg ikke på at kameraet afspiller i realtime og at computeren så skal optage det der fra dette realtimestream.
mit bud er at man via usb eller firewire kan tilgå lagerpladsen som en harddisk og den vej hente det ud digitalt. dette burde også virke i ubuntu. Spørgsmålet er så hvilket format kameraet optager i og om du kan læse dette

men som sagt hvordan fungerer det i windows.
dernæst hvordan forbinder du til kameraet

hvis det er et kamera med bånd, så skal du have noget harware til videograpping med video indgang til din computer

edit:
en lynhurtig googling siger at det vist ER et gammelt dv-cam.
i så fald burde du kunne forbinde via firewire (det vil ikke virke med usb) og bruge dvgrab som ligger i ubuntus pakkearkiver.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: panasonic NV-GS230

Indlægaf AJenbo » 26. mar 2011, 16:32

I tilfælde af at du ikke lige har FireWire har jeg lige nogle spørgsmål til metoden med SD kort:
Hvordan optager du til SD kort og kan du se nogen filer på det efter du har optaget til det? Prøv eventuelt at se på kortet med GParted og se hvilket filsystem og partitions format den bruger.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: panasonic NV-GS230

Indlægaf soundpartner » 26. mar 2011, 16:40

AJenbo skrev:I tilfælde af at du ikke lige har FireWire har jeg lige nogle spørgsmål til metoden med SD kort:
Hvordan optager du til SD kort og kan du se nogen filer på det efter du har optaget til det? Prøv eventuelt at se på kortet med GParted og se hvilket filsystem og partitions format den bruger.

som jeg lige hurtigt så, så er det et første generation mini dv-cam. det optager film på bånd, men kan tage stillbilleder på sd-kort. det har usb og firewire. usb bruges til at tilgå stillbillede delen (bruge kameraet som kortlæser) så man kan få billeder fra sd-kortet når det er i kameraet.
denne del af kameraet kan sikkert også bruges som webcam via usb, men man bruger stadig stillbillede delen.
firewire bruges til at tilgå selve dv-cam delen.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: panasonic NV-GS230

Indlægaf AJenbo » 26. mar 2011, 17:24

Ok det har jeg set før så det virker bestemt sandsynligt.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 1 gæst