Brother 3070CW

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Oelsner
Indlæg: 16
Tilmeldt: 3. sep 2009, 12:12
Geografisk sted: København

Brother 3070CW

Indlægaf Oelsner » 10. feb 2011, 11:07

Hej alle,

Jeg er på udkig erter en ny printer og har kigget lidt på den her
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=3322914

Det er en Brother 3070CW

Er der nogle her der har erfaring med den, altså om den virker uden for mange fiks fakserier for en ikke særlig teknisk minded en som mig ?

Når jeg ser på Brothers hjemmeside efter driver er der både en de kalder CUPS og en de kalder LPR. Hvilken en skal man bruge såfremt jeg vælger at købe denne printer ?

Jeg syntes også at have læst et sted på deres side omkring installation at man skal fjerne gamle printer drivere. Betyder det at jeg ikke kan have min gamle sort/hvis hp laser printer koblet til på samme tid ?

På forhånd tak.

Oelsner

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Brother 3070CW

Indlægaf Artificial Intelligence » 10. feb 2011, 11:43

Jeg har ikke haft en Brother printer, men jeg har læst mange folk med dårlige erfaringer med Brother printer + linux. De er ikke særlige gode til at supporte Linux. En HP vil være bedre.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Brother 3070CW

Indlægaf AJenbo » 10. feb 2011, 12:31

Du skal installere begge, LPR er den faktiske driver, CUPS wrapper gør at den faktisk kan snakke med printer serveren i Ubuntu.
LPR er en udfaset BSD print server som Brother stadig skriver deres driver til.

Jeg har selv en Brother HL 2150N, den fungere fint men opsætning kan nogle gange drille lidt. Med HP har jeg bare skulle sætte stikket i, Canon høre jeg ofte folk skal købe et program for at få til at virke og Samsung har det med at være sat til sort/hvid men det er let at skifte til farve i opsætningen.
Jeg har nu også hørt en del skulle installere en pakke for at få deres HP til at virke.

Nu nævner du jo ikke hvilken printer det er du gerne vil beholde, jeg mener de driver folk plejer at fjerne er andre borther drivere. Jeg har ikke selv skulle fjerne nogle drivere for at få min printer til at virke.

Generelt syndes jeg printere virker temmelig dårligt både på Mac, Windows og Linux.

zerben

Re: Brother 3070CW

Indlægaf zerben » 10. feb 2011, 18:21

Hej.Jeg har en DCP 7010 Laser fra Brother og efter at have fulgt denne guide kører scanner og printer perfekt.Det skaL lige siges at den var klar til at printe bare den blev sat til usb porten.

https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=7386&hilit=brother+brother

Oelsner
Indlæg: 16
Tilmeldt: 3. sep 2009, 12:12
Geografisk sted: København

Re: Brother 3070CW

Indlægaf Oelsner » 10. feb 2011, 18:50

Tak for svarene, jeg går lidt i tænkebox. Men det lyder umiddelbart som om at HP vil være det nemmeste for mig.


Oelsner

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Brother 3070CW

Indlægaf Artificial Intelligence » 10. feb 2011, 21:18

Alle de HPer jeg har haft fingrene i, plugger du bare USB stikket i - så er den klar.

HP er også "Partner" med Canonical/Ubuntu på flere områder.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 3 gæster