Scanner via net?

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
lianergoist
Indlæg: 100
Tilmeldt: 30. sep 2008, 14:44
Geografisk sted: Horsens

Scanner via net?

Indlægaf lianergoist » 26. okt 2010, 14:11

Hej. Jeg har en Samsung CLX-3175N multifunktions-laserprinter. Som 'N' i navnet antyder, så har den indbygget netkort. Den har fungeret perfekt under Ubuntu, men fra og med 10.04, da xsane blev droppet til fordel for Simpel skanning, har jeg ikke kunne få adgang til scanneren via netværket. Jeg har prøvet at indkredse hvor problemet ligger:

Umiddelbart tror jeg ikke det har noget med sane eller xsane at gøre. Via usb bliver scanneren fundet og fungerer out-of-the-box (xerox_mfp.conf) med både xsane og Simple scan.

Så er der noget der hedder saned - men jeg er lidt i tvivl om det er relevant for det her problem. Så vidt jeg kan se, giver saned andre computere på nettet adgang til en scanner der er tilsluttet min pc. Det er jo det modsatte jeg har brug for - at tilslutte til en scanner på ude (lokal-)nettet.

Jeg ved ikke hvad der er sket af ændringer fra 9.10 til 10.04, men et eller andet mangler for at scanneren bliver fundet. Nogen der har en ide om hvad det kan være?
Thomas Jensen, Horsens

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Scanner via net?

Indlægaf AJenbo » 26. okt 2010, 16:02

Jeg har aldrig haft en netværks scanner så jeg kan nok desvære ikke hjælpe, blot kan jeg sige at xsane og simple scanne begge bruger samme backend (sane) så de samme scannere burde virke med begge programmer, du kan dog stadig installere xsane og se om det løser problemet.

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install xsane

lianergoist
Indlæg: 100
Tilmeldt: 30. sep 2008, 14:44
Geografisk sted: Horsens

Re: Scanner via net?

Indlægaf lianergoist » 26. okt 2010, 19:08

AJenbo skrev:du kan dog stadig installere xsane og se om det løser problemet.


Som jeg skrev, så har jeg konstateret, at via usb virker det både i xsane og Simple scan.... ;-)
Thomas Jensen, Horsens

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster