Høretelefoner

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
js79
Indlæg: 124
Tilmeldt: 24. sep 2008, 19:47
Geografisk sted: Holstebro

Høretelefoner

Indlægaf js79 » 9. okt 2010, 13:42

Er der nogen der kan anbefale nogle hørebøffer, som giver en god lyd og som man samtidigt kan holde ud til at have på over en længere periode, uden at ens ører begynder at koge?

JS

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Høretelefoner

Indlægaf soundpartner » 9. okt 2010, 13:47

js79 skrev:Er der nogen der kan anbefale nogle hørebøffer, som giver en god lyd og som man samtidigt kan holde ud til at have på over en længere periode, uden at ens ører begynder at koge?

JS

beyer DT770 er mine foretrukne.
ellers er der beyer DT-250 som jeg også er ret glad for
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Høretelefoner

Indlægaf zob » 9. okt 2010, 14:14

Lige mine ord.
Men hvis du ikke skal bruge dem til studiobrug - indspille trommetracks eller vokal f.eks. Ville jeg nok overveje de "åbne" dt-990: http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt990pro.htm
Åben eller lukket handler mest af alt om hvor meget lyd der kommer ud af hovedtelefonerne den forkerte vej - hvor utætte de er - så at sige. Men åbne hovedtelefoner synes jeg, er mere komfortable (man kan også høre hvis telefonen ringer, eller en seriemorder lister sig ind i stuen), og hvis man ikke skal bruge dem til studiobrug, så ville jeg gå efter dem. Du koger også mindre i åbne end i lukkede.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Høretelefoner

Indlægaf soundpartner » 9. okt 2010, 14:22

zob skrev:Lige mine ord.
Men hvis du ikke skal bruge dem til studiobrug - indspille trommetracks eller vokal f.eks. Ville jeg nok overveje de "åbne" dt-990: http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt990pro.htm
Åben eller lukket handler mest af alt om hvor meget lyd der kommer ud af hovedtelefonerne den forkerte vej - hvor utætte de er - så at sige. Men åbne hovedtelefoner synes jeg, er mere komfortable (man kan også høre hvis telefonen ringer, eller en seriemorder lister sig ind i stuen), og hvis man ikke skal bruge dem til studiobrug, så ville jeg gå efter dem. Du koger også mindre i åbne end i lukkede.

tjaaa det er smag og behag. selv syntes jeg at de lukkede er mere behagelige at have på, men ja DT-990 er bestemt også et dejligt sæt høretelefoner
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Høretelefoner

Indlægaf tuxx » 9. okt 2010, 17:07

js79 skrev:Er der nogen der kan anbefale nogle hørebøffer, som giver en god lyd og som man samtidigt kan holde ud til at have på over en længere periode, uden at ens ører begynder at koge?

JS


Jeg er pyskopat vild med mine Sennheiser HD-485. Der er rigtig dejlig bas og varm lyd i dem, perfekt til elektonisk, rock, pop, techno mv. De er rost for sin dejlige komfort, hvilket jeg kan bekræfte - de sidder bare uden at genere, gerne i timevis.

Jeg har haft et par Goldring på prøve og umiddelbart en mere "korrekt" lyd, men også et mere kedeligt lydbillede med fravær af den rigelige mængde bas jeg sætter pris på.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Høretelefoner

Indlægaf zob » 9. okt 2010, 18:11

Du kan jo også selv undersøge sagerne nærmere. Her er en side for hovedtelefonsfetichister: http://www.head-fi.org/

Det sæt dt-990 jeg linkede til var et højimpedans-sæt - 250 ohm (jeg mener at dt-990 kan fås i forskellige modeller fra 32 ohm til 250 ohm). Tommelfingerreglen (og det er selvfølgelig udelukkende en tommelfingerregel), at man får bedre lydkvalitet med højere impedans. Det er en tommelfingerregel på den måde at du kan få masser af 32 ohm der lyder bedre end 250 ohm - du kan næsten kun bruge det til noget hvis det ellers er helt det samme sæt hovedtelefoner (og det er det jo så ikke længere, håber du forstår).
Men alt efter formålet skal man måske helt ned i et par 32 ohm (du kan sagtens få helt utroligt fede hovedtelefoner her også - det er ikke det). Der kommer nemlig ikke meget lyd ud af en almindelig mp3 afspiller til at trække ret meget mere (og f.eks. 250 ohm's bruger også en del mere batteri).
Jeg har f.eks. selv et par Beyerdynamic DT-440 (32 ohm) som jeg bruger med min sandisk mp3 afspiller. De lyder godt og er heller ikke alt for afslørende overfor ringe udstyr (en frustrationskilde hvis man får alt for gode hovedtelefoner).
Du ville nok have glæde af at prøve dig frem hvis du skal købe noget dyrt.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster