Inkjet All-in-One Printers > HP Photosmart Wireless All-i

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
dgaa1991
Indlæg: 187
Tilmeldt: 5. aug 2010, 21:53
IRC nickname: dgaa1991
Geografisk sted: København SV

Inkjet All-in-One Printers > HP Photosmart Wireless All-i

Indlægaf dgaa1991 » 19. sep 2010, 20:13

hhej jeg har lige fået anskafftetmig en Inkjet All-in-One Printers > HP Photosmart Wireless All-in-One Printer series - B109
HP Photosmart Wireless All-in-One Printer - B109n printer i hjemmet og ville gerne at jeg kunne få den til at køre sammen med ubuntu
men har ikke lig nogle idë om hvor jeg skal begynde.

det er helt præcist denne her http://h10010.www1.hp.com/wwpc/au/en/ho ... 94626.html

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Inkjet All-in-One Printers > HP Photosmart Wireless All-i

Indlægaf lath » 19. sep 2010, 21:05

dgaa1991 skrev:hhej jeg har lige fået anskafftetmig en Inkjet All-in-One Printers > HP Photosmart Wireless All-in-One Printer series - B109
HP Photosmart Wireless All-in-One Printer - B109n printer i hjemmet og ville gerne at jeg kunne få den til at køre sammen med ubuntu
men har ikke lig nogle idë om hvor jeg skal begynde.

det er helt præcist denne her http://h10010.www1.hp.com/wwpc/au/en/ho ... 94626.html


I Google skriver man:
ubuntu hp b109n

og får i første link noget nyttigt at vide.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Inkjet All-in-One Printers > HP Photosmart Wireless All-i

Indlægaf AJenbo » 20. sep 2010, 03:39

Lars google har været hurtig, første link er til denne tråd :D

dgaa1991 sæt printeren til med usb, hvis du er heldig vil den bare virke.
Du skal helst køre en fuldt opdateret Ubuntu 9.10 eller nyere for at den virker.
Hvis ikke den automatisk installlere så gå til System->administration->Udskrivning, tryk på Tilføj, så skulle du gerne kunne tilføje den her fra.

Du kan læse mere om hvordan man installere og bruger printere under System->hjælp og support->Udskrivning, faxe og skanning->udskrivning.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Inkjet All-in-One Printers > HP Photosmart Wireless All-i

Indlægaf lath » 20. sep 2010, 06:50

AJenbo skrev:Lars google har været hurtig, første link er til denne tråd :D

dgaa1991 sæt printeren til med usb, hvis du er heldig vil den bare virke.
Du skal helst køre en fuldt opdateret Ubuntu 9.10 eller nyere for at den virker.
Hvis ikke den automatisk installlere så gå til System->administration->Udskrivning, tryk på Tilføj, så skulle du gerne kunne tilføje den her fra.

Du kan læse mere om hvordan man installere og bruger printere under System->hjælp og support->Udskrivning, faxe og skanning->udskrivning.


Hæ, ok - sjovt :D - ja, Google ser vel at det foretrukne sprog er da, og viser så måske ubuntudanmark.dk forum indlægget først.
Det kan også være at ordet Google i den kontekst ordet er i får søgemaskinen til at sætte det indlæg højt op.

Det tidligere 1. indlæg er nu blevet det 2. link, som er: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1408722
Altså skal man installere HPLIP pakken, som skal have en version som er >=3.9.12
De interessante pakker er: hplip, hplip-cups, hplip-gui, linuxprinting.org-ppds-extra, hp-ppd, hplip-doc, hpijs-ppds
Der er muligvis flere.


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster