HP Photosmart 2575 problem

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
mfhansen82
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. sep 2010, 19:17

HP Photosmart 2575 problem

Indlægaf mfhansen82 » 17. sep 2010, 20:15

Hej alle.

Jeg er ny bruger herinde og er også forholdsvis ny med Ubuntu (jeg kom først til med Karmic Koala). Jeg har en HP Photosmart 2575 printer som jeg er temmelig glad for. Den kan det meste af det jeg har brug for. Og samtidig er jeg rigtig glad for Ubuntu Linux. Men nu er der kommet et skår i glæden.

Jeg har installeret det seneste udgave af HPLIP (3.10.6) og har lige gen-installeret alle de CUPS relaterede pakker jeg kunne finde, via SPM. Så den skulle også gerne være den seneste udgave. Jeg har installeret Ubuntu 10.04 LTS og Gnome v. 2.30.2 og printeren er tilsluttet via USB og virker fuldt ud i min Windows Vista partition.
Mit problem udspiller sig således.

Jeg printer et dokument ud (ca. 5-20 sider langt) og printeren går glad igang. Men efter et vist antal sider, kan være alt imellem 2 til 8 sider, så stopper printeren pludselig med beskeden, at printeren ikke er tilgængelig. Hvis jeg så går ind i system-config-printer, så er enabled ikke afkrydset. Dette sker altså tilfældigt, men jeg har kun observeret det, når printeren er i gang med et job. Står printeren stand-by, så sker dette ikke. Jeg kan naturligvis enable printeren igen, men det er ved at være ret så irriterende, da printerjobber starter helt forfra.

Scanner funktionen fungerer fint, jeg er i stand til at printe en enkelt side ud (testside etc), men når det kommer til flere sammenhængende sider, så kommer problemer.

Håber på hurtig hjælp, da jeg er ved at være lidt desperat.

Mvh
Michael

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: HP Photosmart 2575 problem

Indlægaf Stra » 17. sep 2010, 20:23

Hej og velkommen i forum.

Jeg kender godt problemet, min brother gør det samme (netværksprinter).

Men lidt efter starter den, og færdiggør jobbet. Jeg tror det er en bug som ikke betyder noget.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

mfhansen82
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. sep 2010, 19:17

Re: HP Photosmart 2575 problem

Indlægaf mfhansen82 » 17. sep 2010, 20:42

"Du mener altså at jeg bare skal lade den stå i et stykke tid, så vil den enable sig selv igen?? Det kan jeg da prøve. :-)"

Det er hermed prøvet. Virker ikke. Printeren står til at udskrive, men efter et stykke tid spytter den det nuværened dokument ud og efter lidt længere tid stopper printeren med jobbet.
Senest rettet af mfhansen82 17. sep 2010, 20:59, rettet i alt 1 gang.

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: HP Photosmart 2575 problem

Indlægaf Stra » 17. sep 2010, 20:53

mfhansen82 skrev:Du mener altså at jeg bare skal lade den stå i et stykke tid, så vil den enable sig selv igen?? Det kan jeg da prøve. :-)
Det er da et forsøg værd :D og virker hos mig

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: HP Photosmart 2575 problem

Indlægaf AJenbo » 17. sep 2010, 21:47

Har du prøvet at kontakte HP?

mfhansen82
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. sep 2010, 19:17

Re: HP Photosmart 2575 problem

Indlægaf mfhansen82 » 19. sep 2010, 14:21

Nej jeg har ikke forsøgt at kontakte HP, da min printer fungerer ganske fint sammen med min Windows partition. Og da jeg hverken kan få printeren til at printe ud, ordentligt, med den indbyggede printerdriver eller HP's egen HPLIP, så regner jeg med at problemet ligger i CUPS.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: HP Photosmart 2575 problem

Indlægaf soundpartner » 19. sep 2010, 14:45

mfhansen82 skrev:Nej jeg har ikke forsøgt at kontakte HP, da min printer fungerer ganske fint sammen med min Windows partition. Og da jeg hverken kan få printeren til at printe ud, ordentligt, med den indbyggede printerdriver eller HP's egen HPLIP, så regner jeg med at problemet ligger i CUPS.

grunden til at du skal kontakte hp er flere

1: hvis du er heldig så har de en løsning på dit problem

2: hvis ikke de har en løsning på problemet bliver de opmærksomme på problemet og det kan være de får løst problemet (man kan ikke løse problemer man ikke kender til)

3: hvis du er uheldig siger de at linux det gider de sgu ikke rode med, og så er du ikke kommet tættere på en løsning nu og her, men hvis der er 50 eller 100 der gør det samme (og ikke bare springer over hvor gærdet er lavest) så kan det være at hp får øjnene op for linux, og måske begynder at overveje at bruge en smule tid på at suportere dette også.
dette hjælper ikke dig lige nu og her, men det hjælper måske andre om et halvt eller helt år. og måske hjælper det de folk der netop har løsningen på et af dine andre og kommende problemer i fremtiden. det er derfor hjælp til selvhjælp
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: HP Photosmart 2575 problem

Indlægaf AJenbo » 19. sep 2010, 17:08

Har før ringet til hp hvor jeg ikke kunne finde ud af at installere en printer i Mac os, der kunne de så oplyse at der var en fejl i deres installer så man først skulle skifte til engelsk. Mac bruger også CUPS så det er ikke helt usansyneligt at de også vil hjælpe med at installere på Linux.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster