Skrivebeskyttet Ipod - virker ikke med Rhytmbox?! Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Shaze
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. jan 2010, 17:58

Skrivebeskyttet Ipod - virker ikke med Rhytmbox?!

Indlægaf Shaze » 13. jun 2010, 22:01

Efter et par timers søgen frem og tilbage er jeg nået frem til at rippe cd'er i mp3-format med Sound Juicer, og så skulle jeg efter sigende kunne lægge dem på min Ipod med Rhytmbox. Problemet er bare, at jeg får følgende fejlmelding:

"Fejl ved åbning af filen "/media/MuffIpod/iPod_Control/Music/F12/2 - Dit Tog Er P_ Vej.mp3": Read-only file system"

og når jeg forsøger drag-and-drop udenom Rhytmbox får jeg også bare at vide, at Ipod'en er skrivebeskyttet. GtkPod kan slet ikke se Ipod'en, og Amarok crasher ved opstart.

Jeg får grå hår af dette her, foreløbigt har tre timers forsøg resulteret i absolut ingenting.. Har I et forslag?

Der er et par guides til løsning af skrivebeskyttelsesproblemet rundt omkring på nettet, men jeg kan enten ikke forstå dem eller også virker de ikke :(

På forhånd tak!
Senest rettet af Shaze 14. jun 2010, 21:09, rettet i alt 1 gang.
Meget ny Ubuntu-bruger og anti-computer-ekspert.

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Skrivebeskyttet Ipod - virker ikke med Rhytmbox?!

Indlægaf andsen » 14. jun 2010, 09:27

Hvilken iPod har du? Model og generation? :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Skrivebeskyttet Ipod - virker ikke med Rhytmbox?!

Indlægaf laoshi » 14. jun 2010, 09:46

Medens du finder ud af det, flytter jeg lige tråden til den nye underforum der handler om ekstern hardware.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Shaze
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. jan 2010, 17:58

Re: Skrivebeskyttet Ipod - virker ikke med Rhytmbox?!

Indlægaf Shaze » 14. jun 2010, 16:19

Det er en Nano, fik den i september 09 - men ved ikke hvilken generation..?

Jeg har tænkt på, om det kan have noget med dens filsystem at gøre. Jeg læste et sted, at hvis den første gang bruges på en Mac, vil den få et Mac-system og det er tilfældet her. Hvorimod 1.gangs tilslutning til PC vil give den et Windows-system (kan ikke huske de nærmere betegnelser), og så var det vist noget med, at Mac-systemet kunne give problemer...

Men inden jeg begiver mig ud i et forsøg på at formatere min Nano, vil jeg godt lige høre, om dette lyder plausibelt, eller om problemet nok nærmere er et andet?

Undskyld for fejl-post :)
Meget ny Ubuntu-bruger og anti-computer-ekspert.

Shaze
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. jan 2010, 17:58

Re: Skrivebeskyttet Ipod - virker ikke med Rhytmbox?!  Emnet er løst

Indlægaf Shaze » 14. jun 2010, 17:07

Whuhu problemet er løst!! Det var filsystemet, der var problemet, så nu er den formateret og virker :D
Meget ny Ubuntu-bruger og anti-computer-ekspert.

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Skrivebeskyttet Ipod - virker ikke med Rhytmbox?!

Indlægaf andsen » 14. jun 2010, 18:47

Super du fik det løst :-) Redigér din første post i tråden her og skriv "Løst", så er du en guttermand.
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster