Usb i 10.04

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
henry
Indlæg: 80
Tilmeldt: 1. jul 2009, 20:37

Usb i 10.04

Indlægaf henry » 2. maj 2010, 19:14

Hej

Jeg har fået 10.04 gik ind på min computer. Ved ren installering er alt gået godt, kun een ting er jeg i tvivl om, og det er når jeg sætte en usb-stik ind, ja så vises usb-stik sig ikke på på skrivebordet. Det gør den ikke i 10.04. Men når jeg går til administration, derefter trykke på opstartsdisket er den på skrivebord. Men jeg skal selvfølgelig ikke oprette nogen opstartsdisket, derfor lukker jeg ned. Men så har jeg fået min usb-stik på computeren, og kan får mine filer overført til 10.04. Det undrer mig lidt?? Så jeg håber hermed og med tak for jeres forklaring.

hilsen Henry

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Usb i 10.04

Indlægaf lath » 3. maj 2010, 19:28

henry skrev:Hej

Jeg har fået 10.04 gik ind på min computer. Ved ren installering er alt gået godt, kun een ting er jeg i tvivl om, og det er når jeg sætte en usb-stik ind, ja så vises usb-stik sig ikke på på skrivebordet. Det gør den ikke i 10.04. Men når jeg går til administration, derefter trykke på opstartsdisket er den på skrivebord. Men jeg skal selvfølgelig ikke oprette nogen opstartsdisket, derfor lukker jeg ned. Men så har jeg fået min usb-stik på computeren, og kan får mine filer overført til 10.04. Det undrer mig lidt?? Så jeg håber hermed og med tak for jeres forklaring.

hilsen Henry


Din måde at skrive på gør det ikke helt klart for mig, hvad det er du gør.

Det er i orden at have problemer med at skrive, så jeg håber at du tager godt imod dette lille tip:
Skriv i små korte sætninger, hvor du genbruger lidt af det du har skrevet om før. Det gør en teknisk tekst meget forståelig. Brug normalt 1 komma, og sjældent 2 kommaer.

Jeg tror at du har kørt:
System > Administraion > 'Opret en USB opstartsdisk'
Er det korrekt?

Den og så at bruge en USB disk har ikke noget med hinanden at gøre.

Prøv at kør denne kommando i Terminal, som åbnes fra Programmer > Tilbehør menuen:

Kode: Vælg alt

lsusb

både før og efter du har indsat din USB flash disk.

Post resultatet af de 2 kommandoer i et nyt indlæg.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster