Iphone i ubuntu ( itunes )

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Laleyenda
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. apr 2010, 21:34
IRC nickname: Laleyenda

Iphone i ubuntu ( itunes )

Indlægaf Laleyenda » 1. apr 2010, 21:39

Hey ville høre omm der var nogen herinde der kunne beskrive i detaljer hvordan jeg for itunes til at køre i Ubuntu for er den gode til engelsk og forstår ikke rigtig deres guide på "how to" så håbede på der var nogen herinde der kunne forklare fra sig så selv den "dumme person" (mig) forstår det... :lol:

På forhånd tak :D

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Iphone i ubuntu ( itunes )

Indlægaf soundpartner » 1. apr 2010, 21:47

Laleyenda skrev:Hey ville høre omm der var nogen herinde der kunne beskrive i detaljer hvordan jeg for itunes til at køre i Ubuntu for er den gode til engelsk og forstår ikke rigtig deres guide på "how to" så håbede på der var nogen herinde der kunne forklare fra sig så selv den "dumme person" (mig) forstår det... :lol:

På forhånd tak :D

du får ikke itunes til at køre under ubuntu. itunes er windows eller mac only
du kan dog glæde dig til at der skulle komme iphone support under ubuntu 10.04 men hvordan ved jeg ikke da jeg med vilje har fravalgt mig en så inkompatibel telefon som netop iphonen er
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Laleyenda
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. apr 2010, 21:34
IRC nickname: Laleyenda

Re: Iphone i ubuntu ( itunes )

Indlægaf Laleyenda » 1. apr 2010, 21:50

Det vil sige jeg ikke har mulighed for overhovedet og bruge itunes nu hvor jeg har ubuntu på min comp? :cry:

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Iphone i ubuntu ( itunes )

Indlægaf soundpartner » 1. apr 2010, 22:01

Laleyenda skrev:Det vil sige jeg ikke har mulighed for overhovedet og bruge itunes nu hvor jeg har ubuntu på min comp? :cry:

ubuntu er et styresystem på lige fod med windows eller mac osX. itunes er ikke lavet til ubuntu eller linux for den sags skyld, og selv om det er muligt at installere det via f.eks. wine (et windows emuleringslag) så vil det ikke virke.
så længe at apple er så indspiste og egoistiske som de er (itunes til windows er lavet af nød. ikke af lyst) og så længe de mener at de kan slippe af sted med kun at ville lave hardware og software som er lukket og bundlet sammen så vil apple-produkter være noget skidt.
eneste grund til at nogle apple-produkter (ipods osv) kan fungere under ubuntu er at der er nogle meget dygtige folk som har hacket og reverseingenieret og derfor fundet ud af hvordan tingeene virker. apple bliver ved med at "udvikle" og lave det sværere og sværere at få nye produkter til at virke med andre end deres egne systemer. ikke fordi det giver bedre ydelse eller et bedre produkt, men ene og alene for at lukke alle andre ude og have bedre kontrol
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Iphone i ubuntu ( itunes )

Indlægaf Artificial Intelligence » 1. apr 2010, 22:03

Når Ubuntu 10.04 kommer kan du jo bruge Ubuntu One til at købe DRM-fri mp3. Ud over det får du 2 GB lager gratis; https://one.ubuntu.com/


Se også denne tråd: viewtopic.php?f=12&t=10189

PVH
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2007, 09:06
Geografisk sted: Vesterbro

Re: Iphone i ubuntu ( itunes )

Indlægaf PVH » 1. apr 2010, 22:44

Hej
du kan eventuelt installere virtual box og køre iTunes derfra. Der ligger en guide her på forumet der beskriver hvordan.
Ubuntu 12.10:
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Lexmark 305S: Printer/Scanner

Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
Lexmark 305S: Printer/Scanner

Dolmio
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1. jan 2008, 23:56

Re: Iphone i ubuntu ( itunes )

Indlægaf Dolmio » 4. apr 2010, 20:29

Laleyenda skrev:Det vil sige jeg ikke har mulighed for overhovedet og bruge itunes nu hvor jeg har ubuntu på min comp? :cry:

Jeg bruger VirtualBox med Windows 95, som PVH også anbefaler og det virker fint.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster