Ønskes God Mediaafspiller

Forum for support til grafik og lydkort.
gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Ønskes God Mediaafspiller

Indlægaf gasolin » 17. dec 2009, 01:24

Jeg har en masse 3gp,flv og mp4 videoer (mest youtube) og lidt musik i mp3,flac og masser i wave losless formattet hvor jeg har kopieret det meste af min musik over på computeren med wmp 11 og der er derfor i min musik mappe masser af dataer om hvad numrene.kunstnerne og cderne hedder lavet med wmp 11. Der er det så jeg søger en mediaafspiller, der kan afspille videoer og musik, men ikke kun afspille musikken, men også finde navnene på de forskellige numre,hvad kunstnerne og cden hedder som er kopieret med wmp 11.

Jeg har prøvet Rhythmbox,Exaile,vlc,mplayer,filmafspiller,kaffeine og songbird,dem kan jeg ikke bruge til noget, at have ca 1000 musiknumre som mediaafspilleren kun har nummeret og navnet på, kan jeg ikke bruge til noget, for så kan numrene kun kategoriseres enten via nummeret (1-2-3-4 og så videre) eller via navnet og jeg kan derfor ikke søge efter navnet på gruppen/solisten eller navnet på cden.

Så det jeg søger er en mediaplayer der kan afspille videoer,musik og som først og fremmest kan bruge de dataer der er et eller andet sted i min musik mappe, lavet med wmp 11, så jeg kan kategorisere min musik,se hvad alle mine musiknumre hedder,hvad nummer de har,hvad kunstneren/solisten hedder samt fra hvilken cd numrene er fra, for hvis jeg igen bruger wmp 11 så kan jeg jo godt få vist hvad kunstnerne,cden med mere hedder som er svært med ubuntu 9.10 64 bit og de nævnet media afspiller Rhythmbox, Exaile,Vlc,Mplayer,filmaspiller,Kaffeine og Songbird

Hvad vil i anbefale jeg prøver ???

Skal jeg bruge noget specielt software ?
Senest rettet af gasolin 17. dec 2009, 12:54, rettet i alt 1 gang.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ønskes God Mediaafspiller

Indlægaf AJenbo » 17. dec 2009, 04:51

.wav understøtter ikke tag data. WMP11 gemmer dataen for wav filer i den eget private database.

Hvis det er muligt for dig at konvatere til FLAC så burde der ikke være nogle problemer med at få adgang til dataen for numrene.

Jeg har læst at dette program skulle kunne hjælpe dig med at håndtere tag dataen når du konvatere.

http://www.softpointer.com/tr.htm

gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Re: Ønskes God Mediaafspiller

Indlægaf gasolin » 17. dec 2009, 13:01

AJenbo skrev:.wav understøtter ikke tag data. WMP11 gemmer dataen for wav filer i den eget private database.

Hvis det er muligt for dig at konvatere til FLAC så burde der ikke være nogle problemer med at få adgang til dataen for numrene.

Jeg har læst at dette program skulle kunne hjælpe dig med at håndtere tag dataen når du konvatere.

http://www.softpointer.com/tr.htm


Det er altså bare noget der tager lang tid, da jeg for laaaaaang tid siden, fik jeg at vide at det vil tager mere en 12 timer,men hvis jeg installer vista på den computer jeg skriver fra så kan wmp 11 da sagtens finde alle dataerne på mine musik numre selv om der ikke er gemt noget på den computer der er nyinstalleret med vista ergo må der ligge nogen data i min musik mappe, som kun wmp 11 kan genkende og som måske kræver et specielt program til en mediaafspiller med ubuntu, for at den kan se/finde de dataer der blev lavet med wmp 11.
Senest rettet af gasolin 21. dec 2009, 23:08, rettet i alt 1 gang.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ønskes God Mediaafspiller

Indlægaf AJenbo » 20. dec 2009, 20:47

Jeg har gravet lidt i det og infoen er gemt i denne fil på din windows maskine %appdata%\..\Local\Microsoft\Media Player\CurrentDatabase_360.wmdb

Værken Winamp eller iTunes kan se de dataen som er indtasted fra WMP11 så det er nok noget meget WMP11 specefikt og sikkert udokumenteret, og det syndes jeg ikke lige frem man kan kalde mediaafspiller dårlige for ikke at understøtte. Det gør dem bar til ikke-wmp9+.

Jeg ked af at sige det, men jeg tror du traf en forkert beslutning da du valgte at gemme din musik som .wav. Fik du kigget på om Tag&Rename kunne hjælpe dig?

Hvis de 12 timer du snakker om er wav->flac, så er det jo bare at sætte den igang før du går i seng en nat eller to.

gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Re: Ønskes God Mediaafspiller

Indlægaf gasolin » 28. dec 2009, 21:25

AJenbo skrev:Jeg har gravet lidt i det og infoen er gemt i denne fil på din windows maskine %appdata%\..\Local\Microsoft\Media Player\CurrentDatabase_360.wmdb

Værken Winamp eller iTunes kan se de dataen som er indtasted fra WMP11 så det er nok noget meget WMP11 specefikt og sikkert udokumenteret, og det syndes jeg ikke lige frem man kan kalde mediaafspiller dårlige for ikke at understøtte. Det gør dem bar til ikke-wmp9+.

Jeg ked af at sige det, men jeg tror du traf en forkert beslutning da du valgte at gemme din musik som .wav. Fik du kigget på om Tag&Rename kunne hjælpe dig?

Hvis de 12 timer du snakker om er wav->flac, så er det jo bare at sætte den igang før du går i seng en nat eller to.


Hvad med den fil (eller hvad det nu kaldes) som bliver lavet med wmp 11 og gemmes i den mappe som musikken gemmes i ?? Den hedder desktop. ini

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ønskes God Mediaafspiller

Indlægaf AJenbo » 29. aug 2010, 01:09

desktop.ini er hvis bare til at bestemme hvordan indhodet af mappen skal vises i explorer

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster