Almindelig videoforviring. konvertering

Forum for support til grafik og lydkort.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Almindelig videoforviring. konvertering

Indlægaf Finn Bjerke » 14. dec 2009, 22:00

Jeg har nu konverteret fra VHS Videobånd til mp4 via en video transfer dims fra pinnacle, den lagrer filen på en USB nøgle. Jeg vil gerne vise videoen på en DVD afspiller, når jeg prøver at gemme til DVD så knækker programmet KDenlive ned. Den kommer op med en BUG report mulighed. Skal jeg virkelig lave det i windows ??
Kardemommeloven er en god ting.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Almindelig videoforviring. konvertering

Indlægaf lath » 15. dec 2009, 20:27

Finn Bjerke skrev:Jeg har nu konverteret fra VHS Videobånd til mp4 via en video transfer dims fra pinnacle, den lagrer filen på en USB nøgle. Jeg vil gerne vise videoen på en DVD afspiller, når jeg prøver at gemme til DVD så knækker programmet KDenlive ned. Den kommer op med en BUG report mulighed. Skal jeg virkelig lave det i windows ??


Prøv at konvertere mp4 filen til en Ogg Theora fil. VLC har en convert/save funktion i programmets File menu.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Almindelig videoforviring. konvertering

Indlægaf Finn Bjerke » 15. dec 2009, 21:04

God ide, men jeg skule jo gerne afspille på en DVD afspiller. De kender vist ikke Ogg formatet vil jeg tro.
Kardemommeloven er en god ting.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Almindelig videoforviring. konvertering

Indlægaf lath » 15. dec 2009, 21:13

Finn Bjerke skrev:God ide, men jeg skule jo gerne afspille på en DVD afspiller. De kender vist ikke Ogg formatet vil jeg tro.


Det skal du nu ikke være sikker på. Ogg Theora er et åbent format med et patent, hvor patentindehaveren har frasagt sig muligheden for at opkræve licenser for brug af patentet (såvidt jeg husker det).

Det er mit gæt at åbne formater, og Open Souce/GPL software går bedre sammen, end lukkede/halv-lukkede formater og Open Source/GPL software.

Derfor tror jeg at programmet bedre kan håndtere Ogg Theora.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Almindelig videoforviring. konvertering

Indlægaf Finn Bjerke » 16. dec 2009, 11:36

Mange tak igen, jeg tror at problemet har løst sig selv fordi jeg nu har fået min bærbare PC til at fungere med projector, (eller i det mindste 2 skærme) så kan jeg vise films direkte fra PCen i MP4 format via VLC. Så behøver jeg ikke læbe rundt på VHS bånd og DVDer.

Jeg ripper fra VHS i MP4 format og det ser ud til at DVD afspillere kan vise det format også.

Denne billige fra biltema kan håndtere formatene: MPEG-4, DVD, DVD-R/R W, DVD+R/RW, VCD, SVCD, CD, CD-R/RW og JPEG. PAL/NTSC- kompatibel. Innebygd dolby digital stereodekoder. Bildeformat 4:3/16:9. HDMI-kontakt og fjernkontroll.
Pris Antall 399,00 kr
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster