Lyden fra både headset og højtalere.

Forum for support til grafik og lydkort.
LarsCharmer
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. nov 2008, 15:18

Lyden fra både headset og højtalere.

Indlægaf LarsCharmer » 2. nov 2008, 16:01

Hej
Jeg relativ ny mht. linux og forsøgte i går at installere Ubuntu 8.10 - Intrepid Ibex. Resultatet var forbavsene godt, og jeg kunne faktisk holde min WIFI forbindelse, i forhold til min Vista, der hele tiden mistede den.

Jeg har dog et nogle problemer med mit lydkort, som gør at både headset'et og højtalerne spiller samtidigt. Desuden kan jeg ikke skrue op og ned på volume knappen i siden af maskinen, men godt med genvej knapperne på keyboardet.

Jeg har forsøgt mig at læse med mig til en løsning, men jeg har endnu ikke haft held med en løsning

Maskinen er en Fujitsu Siemens Amilo pi-1536-10

"lspci |grep Audio" i en terminal giver
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 02)

Jeg har forsøgt at ændre "/etc/modprobe.d/alsa-base" ved at indsætte linjen "options snd-hda-intel model=fujitsu" og udkommentere de andre options linjer. Desuden har jeg prøvet andre options, men føler ikke at det rigtigt ændre noget, sel efter at jeg har kørt:"sudo /etc/init.d/alsa-utils restart"

Kan nogen hjælpe mig?

Med venlig hilsen Lars Charmer

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Lyden fra både headset og højtalere.

Indlægaf Christian.Arvai » 2. nov 2008, 20:28

For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Opsætning. :)

MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster