Nvidia grafikkort

Forum for support til grafik og lydkort.
keel
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. nov 2008, 23:21

Nvidia grafikkort

Indlægaf keel » 2. nov 2008, 08:01

Hej
Jeg har tre primære problemer efter instalation af Ubuntu 8.10

1. det virker som om at grafikkort driver ikke er installeret ordentligt. jeg har en version 177 active, men når jeg går i settings for Nvidia siger den "You do not appear to be using the NVIDIA X driver. Please edit your X configuration file (just run `nvidia-xconfig` as root), and restart the X server." skrivebordet køre rigtig langsomt. det er ikke det nyeste smarte grafikkort men heller ikke stenalder. i skærm egenskaber kan jeg heller ikke aktivere skrivebords effekter.

2. det er kun mit trådløse netkort der virker (meget underligt) mit onboard lan virker ikke og jeg ved ikke lige hvordan jeg får fat på det?

3. er software relateret så jeg finder lige et andet sted at poste ! (kan ikke afspille MP3 pga. manglende codec)

Er der nogle af jer helte der kan hjælpe?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Nvidia grafikkort

Indlægaf Christian.Arvai » 2. nov 2008, 09:08

hej keel



1-2 pas

3: jeg kan ikke lige se at du har postet det spørgsmål andre steder, så jeg svarer her.

prøv med denne vlc guide, der er de codecs der skal til at afspille mp3 filer:
viewtopic.php?f=11&t=4101
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Nvidia grafikkort

Indlægaf utopia » 2. nov 2008, 09:58

no.1
Jeg har via synaptic hentet, nvidia-glx-96 som er drivere til mit grafikkort. Måske der er noget at hente for dig. Der er flere "nvidia-glx" pakker at vælge imellem, klik på de enkelte for at læse hvilke grafik kort de passer til.
Vil så lige sige at jeg har de samme fejl /mangler som du nævner. Også efter installering af nævnte pakker fra synaptic.

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Nvidia grafikkort

Indlægaf Jeg » 2. nov 2008, 13:53

keel skrev:1. det virker som om at grafikkort driver ikke er installeret ordentligt. jeg har en version 177 active, men når jeg går i settings for Nvidia siger den "You do not appear to be using the NVIDIA X driver. Please edit your X configuration file (just run `nvidia-xconfig` as root), and restart the X server." skrivebordet køre rigtig langsomt. det er ikke det nyeste smarte grafikkort men heller ikke stenalder. i skærm egenskaber kan jeg heller ikke aktivere skrivebords effekter.

For at køre noget som root, skal du sætte den ind i en terminal med sudo foran. Altså

Kode: Vælg alt

sudo nvidia-xconfig

Genstart derefter X (Ctrl+Alt+Backspace) og driveren bør nu være skrevet ind i X serveren.
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster