video i browser fryser i full screen Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

video i browser fryser i full screen

Indlægaf Toddvarg » 5. dec 2013, 18:47

Jeg har et mærkeligt problem. Når jeg prøver at se en video på full screen på denne hjemmeside http://www.moviefone.com/, så fungere det kun første gang jeg prøver. Når jeg prøver at se næste film trailer og prøver at se den på full screen, så fryser billeder, mens lyden kører videre. Når jeg prøver det samme i en you tube video, så er det ikke nogen problem. Jeg kan se at der gives en løsning her http://art.ubuntuforums.org/showthread.php?t=1593274&page=2, hvor de mener at den koden her kan løse det

Kode: Vælg alt

sudo mkdir /etc/adobe
echo "OverrideGPUValidation=true" >~/mms.cfg
sudo mv ~/mms.cfg /etc/adobe/
men det er en løsning fra 2010, og den er skrevet i forhold til youtube, hvor jeg ikke har nogen problem med full screen.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: video i browser fryser i full screen

Indlægaf AJenbo » 6. dec 2013, 01:33

Benytter du Firefox/Chromium med Flash plugin eller Chrome?

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: video i browser fryser i full screen

Indlægaf Toddvarg » 6. dec 2013, 18:01

Jeg bruger Firefox/Chromium med Flash plugin. Jeg antager med flash-plugin, at du mener flashplugin-installer og ikke adobe-flashplugin, måske ville det være bedre at bruge den. Jeg kunde læse på denne side her, at det svar der gives indikerer at adobe-flashplugin skulle være bedre til 64-bits, men svaret er fra 2011, så måske er det ikke længre tilfælde
adobe-flashplugin

It contains the Flash player library and configures itself as default for Internet browsers. It was only available for 32-bit systems, but since October 2011 a 64-bit version is available too for Ubuntu Lucid and later. This can be installed from the partner repository, see also How do I enable the "partner" repository?
flashplugin-installer

It extracts the 32-bit Flash player library from the adobe-flashplugin package (which is retrieved from http://archive.canonical.com/) and configures itself as default for Internet browsers. Additionally, it installs a 32-bit compatibility layer for 64-bit systems.
Conclusion

There is no change in the installed Flash player for 32-bit systems. For 64-bit systems, flashplugin-installer installs the 32-bit version of Flash and a related compatibility library which may be slower and less stable. I would recommend using the native 64-bit library instead (adobe-flashplugin).
Uansat har jeg altid brugt flashplugin-installer og har ikke oplevet dette problem før nu. Jeg bruger gnome-ubuntu med gnome-shell 3.10. Jeg ved ikke om 3.10 er helt gennemprøvet endnu, og det kunne være en fejl i denne.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: video i browser fryser i full screen  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 6. dec 2013, 19:45

I grove træk er flashplugin-installer og adobe-flashplugin den samme. flashplugin-installer er et script der downloader flash pakker det ud og flytter rundt på filerne. adobe-flashplugin er den normal .deb lavet af Adobe/Canonical.

Jeg ville også give Chrome et forsøg da det nu er den eneste måde at få en opdateret Flash udgave på Linux.

For at deaktivere acceleration skal du normalt højerklikke på videoen og vælge Settings og så fjerne hakket her.

Hvilket grafikkort har du?

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: video i browser fryser i full screen

Indlægaf Toddvarg » 7. dec 2013, 00:20

Mit grafikkort er radeon HG 5570. Jeg installerede Chrome og den virker full screen uden problemer. Dvs alle browsere kører uden problemer med you tube full screen off and on. Google Chrome kører med full screen off and on med denne hjemmeside http://www.moviefone.com/, mens firefox og chromium fryser på samme hjemmeside efter den anden full screen.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: video i browser fryser i full screen

Indlægaf AJenbo » 7. dec 2013, 01:29

Ved mindre du meget specifikt har hentet den seneste udviklings udgave af den åbne driver til det grafikkort så har den ikke en video acceleration som Flash kan benytte, så det er ikke der problemet ligger.

Det er nok et problem i Flash 11.2 som så er blevet løst i 11.9 og så er der ikke så meget andet at gøre end at benytte Google Chrome til at besøge den side.

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: video i browser fryser i full screen

Indlægaf Toddvarg » 7. dec 2013, 03:15

Det virker, så problemet er vel løst, sådan halvt om ikke andet :) . Tak for hjælpen med Chrome og jeg antager, såvidt jeg har læst mig frem til, at adobe ikke giver support til linux længere, så risikerer vi vel at flash afspillerene i linux bliver dårligere og dårligere fungerende.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: video i browser fryser i full screen

Indlægaf AJenbo » 7. dec 2013, 12:42

Ja, bortset fra i chrome

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster