NVidia Radeon HD 7670 - på 2 skærme driller

Forum for support til grafik og lydkort.
Ole Mose
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21. apr 2009, 00:11

NVidia Radeon HD 7670 - på 2 skærme driller

Indlægaf Ole Mose » 22. aug 2012, 19:58

Jeg har købt en lækker ny puter i dag. Jeg har installeret Ubuntu 12.04 (64 bit)

Men...
Jeg bruger 2 skærme og det giver til gengæld problemer, ja måske opstår problemet allerede ved skærmkortet.
Jeg har forsøgt at installerer ATI/AMD driverne fra punktet Additional drivers under Systemindstillingerne. Det er kun den ene mulighed jeg kan installere. Den der hedder noget med "Opdateringer efter udgivelse", fejler.
Jeg har manuelt installeret nvidia-settings. Når jeg kører den, får jeg besked om, at mit system ikke kører med Nvidia drivere (Se evt. vedhæftet fil) - det på trods af at jeg har installeret dem og genstartet computeren?

Jeg er overbevist om, at såfremt jeg kan få Nvidi-settings til at køre, kan jeg også få mine skærme sat ordentligt op.
(Jeg har prøvet Ubuntus egen skærmopsætning. Men den kan ikke klare de opløsninger jeg bruger - det er i hvert fald det den fortæller mig)

Nogen der har en ide om, hvordan jeg kan gribe tingene an?
Vedhæftede filer
Unavngivet vindue_003.png
Unavngivet vindue_003.png (13.47 KiB) Vist 195 gange
Mvh
Ole Mose
Vild med Open Source
osmagasinet.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: NVidia Radeon HD 7670 - på 2 skærme driller

Indlægaf AJenbo » 22. aug 2012, 21:43

Nvidia lave GeForce grafikkort, AMD laver Radeon kortet så du er her i gang med at installere den forkerte driver.

Ole Mose
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21. apr 2009, 00:11

Re: NVidia Radeon HD 7670 - på 2 skærme driller

Indlægaf Ole Mose » 24. aug 2012, 13:23

AJenbo skrev:Nvidia lave GeForce grafikkort, AMD laver Radeon kortet så du er her i gang med at installere den forkerte driver.


Du har naturligvis ret. Jeg var kørt død forleden aften. :) Jeg har installeret 2 Pcere, hvoraf den ene har AMD teknologi og den anden Intel.
I dag fik jeg den dobbeltskærmede til at fungere ved at bruge en kombination af AMD Catalyst Center og skærmindstillingerne i kontrolpanelet.
AMD Catalyst Center kan ikke indstille, at man bruger 2 skærme. Først når det er gjort via Ubuntus skærmindstilliger, kan man begynde at arbejde med det.

Men ... nu fungerer tingene perfekt.

Problemet skyldtes således primært manglende koncentration fra min side. Dog vil jeg også sige, at Ubuntu opførte sig underligt under installationen, indtil jeg fjernede den ene monitor. Ubuntu lod sig ikke installere med 2 monitorer monteret. Da de properitære grafikdrivere først var installeret, var der til gengæld ingen problmere med systemet.

Den anden maskine er en Toshiba Laptop med I7 processor og intel 4000 grafikkort. Efter at have monteret en SSD disk i den og installeret Windows 7, var der hverken trådet, eller trådløst netværk. Ubuntu derimod kendte til al hardwaren og lod sig installere uden nogen problemer.
Under Windows 7 måtte jeg ind og lave manuelle installationer af utallige enheder/drivere fra Toshiba. Men efter endnu en lang aften, virker den nu også.
Mvh
Ole Mose
Vild med Open Source
osmagasinet.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: NVidia Radeon HD 7670 - på 2 skærme driller

Indlægaf AJenbo » 24. aug 2012, 15:41

HD 7xxx er endnu ikke understøttet af den indbyggede driver, det kommer sandsynligvis først i 13.04.

Din Intel maskine lyder lydt som min oplevelse med min nye maskine, bortset fra at harddisk docken stadig ikke fungerer i Windows :-P

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster