Skærm-opløsning-problem Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
usj
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. dec 2010, 14:45

Skærm-opløsning-problem  Emnet er løst

Indlægaf usj » 27. maj 2012, 14:00

Hej til rette person.
Problemer med skærmopløsningen.
Jeg har installeret Ubuntu 12.04 og har så fået et skærm-opløsningens problem, hvad jeg ikke havde under Ubuntu 10.04
4 ud af 5 gange får jeg en fejl-meddelelse og skrift/ikoner er meget ”grove”

Jeg linker til et billede på DropBox (da jeg ikke kan finde ud af at indsætte det her i Forum) .
https://dl.dropbox.com/u/4179227/Sk%C3%A6rmbillede%20fra%202012-05-23%2013%3A57%3A11.png

Jeg vedlægger også xorg.conf, for ser den rigtig ud? om det er den der er problemet, ved jeg ikke.
https://dl.dropbox.com/u/4179227/xorg.conf

Skærmkortet:
https://dl.dropbox.com/u/4179227/GeForce%20860M%20GT.png

ps.
Er det ikke muligt at slippe for de store ikoner (som gerne skulle være mindre) ude i venstre side og får en ”gammeldags” menu øverst på skærmen, som i Ubuntu 10.04?

Håber nogen kan hjælpe
Med venlig hilsen
Uffe

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Skærm-opløsning-problem

Indlægaf AJenbo » 27. maj 2012, 17:18

Under system indstillinger kan du aendre storelsen af i konerne i panelet, hvis du vil skifte til et andet skrivebordsmiljoe vil jeg forslaa at du opretter et nyt emne eller soeger finder et af de mange der allerede eksistere om dette.

Hvad brugere du til at skifte oploesning?

usj
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. dec 2010, 14:45

Re: Skærm-opløsning-problem

Indlægaf usj » 29. maj 2012, 17:22

Jeg har været inde i ~ NVIDIA X Serversætning ~ og nu får jeg ingen fejlmeddeles (en tak til AJendbo) :) .
Men ikonerne i højre side er meget store og alt på skærmen forgår i små ryk. Så jeg går ind i ~ systemindstillinger / udseende, men her mangler den nederste linje, der hvor man kan gøre ikonerne store/små. Så jeg er nød til at boote til den kommer rigtig op :? (og så kommer nederste linje med).
Er det skærmkortet der er problemer med eller noget helt andet :?:
Med venlig hilsen
Uffe

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Skærm-opløsning-problem

Indlægaf AJenbo » 31. maj 2012, 16:44

Det kunne godt lyde som et problem med driveren til grafikkortet. Har du forsøgt at køre med Ubuntus egen driver frem for Nvidia driveren? (Det gøres automatisk hvis du fjerner nvidia driveren via Ydersligere driver.)

usj
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. dec 2010, 14:45

Re: Skærm-opløsning-problem

Indlægaf usj » 31. maj 2012, 19:56

Hej, det var absolut ingen god ide at fjerne Nvidia driveren, nu vendte ”starten” af denne tråd, tilbage med fejlmeddeles og meget ”grove” ikoner.
Der er to driver fra Nvidia (Ydersligere driver) jeg prøver nu den anden (en opdatering) og den starter fint op.
Men du skal have tak.
Med venlig hilsen
Uffe

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster