AJenbo skrev:Disabled
Pci
Disabled
1
Auto
Fejlen ser ud til at være en ram fejl, prøv at køre memtest86+ på maskinen.
Det nåede jeg ikke, før det gik helt galt, for der må være noget andet helt galt.Og det har der været hele tiden, for når jeg har klikket på ikonet
"Sysinfo" skete der ingenting. Sådan skal det ikke være.
I påsken da min nørd-ven var her, installerede vi Partition Magic under WinXP - og PM viste BAD for den disk som Ubuntu ligger på. PM som også kan læse Linux, kunne slet ikke læse den harddisk. Og nu har Linux bekræftet at der er en fejl i filsystemet ext3 (se længere nede).
Da jeg (i BIOS) rettede On-Chip Frame Buffer Size til 1MB, kunne jeg ikke komme ind i WinXP, så jeg rettede tilbage til 8MB. Grafikkortet understøtter WinXP, og jeg har installeret driveren til det, men fik en blå skærm med en melding om, at en af diskene skulle kontrolleres for konsistens. Så den kontrollerede og gav besked om det drev WinXP ligger på. Jeg kunne altså ikke komme ind i WinXP.
Jeg forsøgte så at gå i Win98 - sort skærm med beskeden:
"Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at initialisere Windows. Afslut et eller flere hukommelsesprogrammer eller fjern unødvenige programmer fra config.sys og autoexec.bat og genstart computeren. Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte. Sort skærm. Kunne ikke komme ind i Win98.
Genstartede og gik så ind i Linux: Sort skærm og en lang, lang fejlmeddelelse, der sluttede med:
Kode: Vælg alt
EXT3-fs error (device sdb1):
ext3-lookup: deleted inode reference d: 141469
birthe-MS-6714 login:
Jeg skrev mit login, og fik denne besked:
Ubuntu 10.10 birthe-MS-6714 tty1
Genstartede - sort skærm med teksten:
Error out of partition
grub resque>
Så hvad gør jeg nu - hvad skal jeg skrive ved grub resque>?
Jeg forsøgte at boote fra CD-ROM drevet med en Linux CD, men det kan jeg ikke for CD-ROM drevet er eksternt og tilsluttet en USB-port. Og Ubuntu eller grub har jo overskrevet MBR, så jeg heller ikke kan komme ind via Windows eller DOS-prompten.
Jeg kan slet ikke få forbindelse til mine harddiske, og dette er sendt fra min anden pc med Win98SE (ikke særlig sikkert, men den eneste måde jeg kunne komme på forum på).
Er bortrejst nogle dage, men tilbage igen på tirsdag. Håber virkelig der er en måde, jeg kan komme ind via det der "grub resque>".