Install af Nvidia driver

Forum for support til grafik og lydkort.
pensionisten
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18. apr 2011, 20:00

Install af Nvidia driver

Indlægaf pensionisten » 12. feb 2012, 13:38

Jeg har tidligere fået meget hjælp, april/maj 2011, til installation af UBUNTU, mange tak for det. Det viste sig, at problemet var et defekt grafikkort. Nu har jeg fået installeret Ubuntu, men har et nyt problem.
Jeg kan ikke få installeret den downloadede driver til det ny kort (NVIDIA GeForce GT520). Når jeg downloader driveren fra Nvidias hjemmeside, har jeg kun mulighed for at gemme det downloadede (NVIDIA-Linux-x86-290.10.run ) i hentede filer/filhåndtering. Jeg har prøvet med andre drivere (270.41.06 og 275.43), men de har alle run i filnavnet. Så jeg kan ikke få driveren installeret, hvad gør jeg??

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Install af Nvidia driver

Indlægaf Christian.Arvai » 12. feb 2012, 13:41

Jeg har delt dit indlæg fra den oprindelige tråd, da det drejer sig om et supportspørgsmål.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Install af Nvidia driver

Indlægaf thj01 » 12. feb 2012, 22:30

Det er ikke nødvendigt at installere driveren fra NVIDIA's hjemmeside.

Du kan bruge driveren fra "systemindstillinger -> Yderligere drivere". Marker driveren og klik "aktiver". Så skulle den være i vinkel.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Install af Nvidia driver

Indlægaf Christian.Arvai » 13. feb 2012, 08:49

@thj01

Jeg vil regne med at trådstarter er endt i samme problem, som jeg selv er med mit Geforce GT540M, og at den driver som foreslås under Yderligere drivere ikke kan installeres korrekt.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Install af Nvidia driver

Indlægaf AJenbo » 14. feb 2012, 00:36

Den driver der findes i 11.10 burde undersoette dit kort, men dit tidligere indlaeg tyder paa at du koere den noget aeldre 10.10, i denne aeldre udgave er dit kort ikke undersoettet. Jeg vil der for forslaa at du opgradere dit system.

En anden loesning kunne vaere at tilfoeje et ppa der tilbyder en opdateret driver, en saadan kunne vaere xorg-edge som kan tilfoejes ved at koere denne kommando:

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:xorg-edgers/ppa && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade


En tredje loesning er at hente driveren on installere den manuelt, som du allerede har vaeret i gang med. Jeg vil dog fra raade den da den bliver lagt manuelt ind i systemet og der for kan skabe problemer, samt at den ikke bliver hold opdateret sammen med resten af systemet. For at kunne koere scripts og programmer du henter fra nettet skal du foerst tillade at de koere som et program paa dit system, det goer du ved at hoejre klikke paa filen og vaelge engenskaber->rettigheder og saette et flugeben i boksen ud for denne indstilling. Her efter kan du koere programmet ved at dobbelt klikke paa filen. Alt efter hovrdan det er bygget kan det dog ogsaa vaere det kraever at du starter det med admin rettigheder og eller fra terminalen.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 0 gæster