En lidt bedre driver til Intel HD 3000 Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
ActionpackedPIVII
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. apr 2009, 13:18
IRC nickname: steffen

En lidt bedre driver til Intel HD 3000

Indlægaf ActionpackedPIVII » 2. aug 2011, 06:36

Hej, Jeg sidder med en Thinkpad T520 som har et af de her Optimus grafikkort, så har altså både et NV 4200 (mener jeg det hedder) samt et Intel HD 3000

Intel grafikkortet er egentligt fint nok da jeg ikke spiller så meget igen, og hvis jeg endelig skal "game" så skifter jeg bare grafik kort og driver..

Men. Kunne nu alligevel være dejligt hvis Intel grafikkortet (Som i sig selv faktisk er et okay kort.. også til små gaming) var lidt bedre..

Jeg kan absolut ikke spille noget, da alle spile hakker i det. Sorn hver 4. sekund fryser alt.

Har samme resultat i Ubuntu, Kubuntu og Xubuntu (Men de bruger vel også samme driver..) Men i Opensuse var det faktisk noget bedre, der kunne jeg spille spil som OpenArena på det, uden nogen problemer.

Så er der forskel på de drivere der blivere brugt? eller findes der er bedre alternativ et sted?

ps. har ikke installeret nogen drivere her i xubuntu som jeg lige nu befinder mig i, har bare installeret systemet og det er det.

På forhånd rigtig mange tak :)

/Steffen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: En lidt bedre driver til Intel HD 3000  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 2. aug 2011, 07:00

Den seneste udgave inde holdet den nyeste driver og dri kode.

Hvis du til føjer følgende arkiv får du den seneste driver.
https://launchpad.net/~xorg-edgers

Du skal i øvrigt ikke regne med at få optimus til at virke da hvidkål drivere ikke under støtter det. Den åbne geforce driver gør, men den er ikke særlig hurtig.

ActionpackedPIVII
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. apr 2009, 13:18
IRC nickname: steffen

Re: En lidt bedre driver til Intel HD 3000

Indlægaf ActionpackedPIVII » 2. aug 2011, 12:31

AJenbo skrev:Den seneste udgave inde holdet den nyeste driver og dri kode.

Hvis du til føjer følgende arkiv får du den seneste driver.
https://launchpad.net/~xorg-edgers

Du skal i øvrigt ikke regne med at få optimus til at virke da hvidkål drivere ikke under støtter det. Den åbne geforce driver gør, men den er ikke særlig hurtig.


Nej nej, regner heller ikke med at få optimus til at virke i den nærmeste fremtid, men hvis HD 3000 kan virke bare en tand bedre, så er jeg også fint tilfreds.

Mange tak for svaret, jeg tester det med det samme..`(Går ud fra at det er denne PPA jeg skal tilføje: ppa:xorg-edgers/ppa
- er der evt. en kommando for at se om den nye driver er gået i kræft?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: En lidt bedre driver til Intel HD 3000

Indlægaf AJenbo » 2. aug 2011, 16:48

Det er bare at tilføje det ppa og køre en opdatering (kontroller også efter nye opdateringer først), nå ja og så en genstart.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster