Skype og video i Ubuntu 10.10 Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
heru
Indlæg: 74
Tilmeldt: 11. feb 2010, 20:23

Skype og video i Ubuntu 10.10

Indlægaf heru » 14. jun 2011, 23:54

Hej !
Jeg har et problem, som jeg ikke kan finde behandlet i spørgsmålene hidtil.
Jeg har installeret Skype på min bærbare Medion. Endvidere har jeg installeret programmet Cheese. Lydforbindelsen fungerer perfekt.
Ubuntu har fundet mit indbyggede Webcam og viser fint en video af mig på skærmen. Ligeledes kan jeg fint se mine samtalepartnere på skærmen, men de kan ikke se nogen video af mig på deres skærm.
Hvordan løser jeg mon problemet?

Venlig hilsen
heru

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Skype og video i Ubuntu 10.10

Indlægaf AJenbo » 15. jun 2011, 02:10

Er det sådan at du kan se dit billed i Cheese? Har du tjekket dit billed i skype ved at højer klikke på skype ikonet, vælge Options-Video devices og trykke på test?

heru
Indlæg: 74
Tilmeldt: 11. feb 2010, 20:23

Re: Skype og video i Ubuntu 10.10

Indlægaf heru » 15. jun 2011, 23:08

Hej!
Tak for hurtig reaktion.
Jeg prøvede at højreklikke på Skype ikonet og valgte så Option-Video devices og test og der kom et fint billede fra mit Webcam på skærmen, så det skulle vel være i orden.
Det skulle vel ikke betyde noget, at modtageren anvender Windows og vi har flere gange fået det til at virke, når vi begge anvender Windows, men nu vil jeg altså gerne bruge Ubuntu.
Kan du komme med flere forslag?
Venlig hilsen
heru

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Skype og video i Ubuntu 10.10  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 15. jun 2011, 23:18

Nej det burde ikke have betydning. Jeg tænker på om modtageren kan have sat en indstilling der gør at de ikke ser andres video. Prøv at trykke på Billede og vælg at dele dit skrivebord, måske virker det, prøv også der at vælge at sende din video igen bagefter.

https://support.skype.com/en-us/faq/FA601/Can-I-control-who-can-send-me-video-calls

heru
Indlæg: 74
Tilmeldt: 11. feb 2010, 20:23

Re: Skype og video i Ubuntu 10.10

Indlægaf heru » 18. jun 2011, 20:26

Ja, nu lykkedes det altså!
Jeg startede Skype og fik forbindelsen til min kontakt, men uden at hun kunne se videoen fra mig. Så prøvede vi at trykke på Skype ikonet og se på video muligheden. Indstillingerne så rimelige ud, så den lukkede vi. Så prøvede jeg sharing ikonet på video billedet fra hende og pludselig virkede det hele også selvom jeg slukkede for sharing ikonet. Der var ikke flere problemer i denne samtale, så nu håber vi, det også virker næsten gang.
Mange tak for hjælpen
heru

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster