Ingen lyd på min hovedtelefonudgang Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
humanos
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9. feb 2011, 12:50

Re: Ingen lyd på min hovedtelefonudgang

Indlægaf humanos » 9. feb 2011, 15:35

tak jeg genstarter lige og ser om der er succes

det virkede desværre ikke ven

Jeg søgte lige lidt rundt skal lærer at læse disse svar Jeg er kommet til et nyt kontinent i alt det her
headphones not working in ubuntu 10.10

https://answers.launchpad.net/ubuntu/+source/alsa-driver/+question/144122
Det er lidt svært at vide når man er helt ny, havd det er man skal gøre med det her svar

der er også folk som har haft de sammen problemer med det lydkort sidste sommer kan jeg se Det er noget der vil tage laaang id at få løst tror jeg

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ingen lyd på min hovedtelefonudgang

Indlægaf AJenbo » 9. feb 2011, 16:25

Syndes du brugere forummet som en chat. Kan du ikke skrive færdig før du udføre, og hvis du har mere at tilføje før andre har læst dit indlæg så brug rediger knappen.

I den tråd du har fundet på Launcpad forslår de at filføje følgende linjer til den samme fil som jeg nævnte før.

Kode: Vælg alt

options snd-pcsp index=-2
alias snd-card-0 snd-hda-intel
alias sound-slot-0 snd-hda-intel
options snd-hda-intel model=3stack


Du kan også prøve at se om det hjælper at opdatere drivere, som vist i So ein Ding i går:

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-audio-dev/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install linux-alsa-driver-modules-$(uname -r)

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ingen lyd på min hovedtelefonudgang  Emnet er løst

Indlægaf zob » 9. feb 2011, 17:22

Hej humanos.

Jeg vil gerne have dig til at prøve en ting.

Åbn den efterhånden velkendte terminal.
Skriv følgende:

Kode: Vælg alt

alsamixer

Her har du en slags bagvedliggende mixer.

Tjek om du kan se headphones eller noget i den stil. Se om der er skruet helt op.

Den kan også være mutet. Så vil der stå MM under skydeknappen.

Bemærk dette er ikke en grafisk brugerflade som du kender det. Det betyder to ting. Du skal navigere rundt med piletaster og brugen tasten 'm' til at mute/unmute. Det betyder også at du kan markere hele mixeren som et stykke tekst og højreklikke og vælge kopier, og paste din mixer her i forum hvis du har brug for hjælp.
Bemærk også at når lyden virker, skal du ikke bruge denne mixer længere. Der er nydeligere lydfunktioner under lydindstillinger (tryk på højtalerikonet).


Den anden ting du kan gøre hvis du ikke kan løse problemet i alsamixer er følgende (igen i terminal):

Kode: Vælg alt

wget -O alsa-info.sh http://alsa-project.org/alsa-info.sh && bash ./alsa-info.sh

Dette er ikke en løsning med en meget detaljeret infomation om dit system, som jeg (og andre) sikkert gerne vil se. Hvis du husker at svare 'y' til det ene spørgsmål du får, tildeles du et URL-link når kommandoen er kørt. Det skal du paste her på forum.
Her er f.eks. mit: http://www.alsa-project.org/db/?f=1b3017d412c072fdf63bc5e2666a4c88e087a421

humanos
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9. feb 2011, 12:50

Re: Ingen lyd på min hovedtelefonudgang

Indlægaf humanos » 9. feb 2011, 17:53

jja tak nu har jeg aktiveret alt i mit lydkort der var at aktivere jeg kan ikke huske hvilken knap man paster med er det p Jeg har været inde på din side tak tak tak for assistance
http://www.alsa-project.org/db/?f=463384b61ef1e20fbf4b55ba90aa3ed6a7ba16d6
Det var den adresse jeg fik i terminalen

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ingen lyd på min hovedtelefonudgang

Indlægaf zob » 9. feb 2011, 18:30

Du kan altid bruge højrekliksmenuen med musen til at copy-paste hvis du har svært ved at huske shortcuts.

Prøv at køre denne her:

Kode: Vælg alt

sudo echo 'options snd-hda-intel model=thinkpad' >> /etc/modprobe.d/alsa-base.conf

Du bliver bedt om dit password. Du kan ikke se at det bliver noteret når du taster (af sikkerhedsmæssige årsager), men det bliver det. Afslut med enter.
Genstart maskinen.
Test lyd i hovedtelefoner.

(Jeg tror nok Ajenbo foreslog noget i stil med dette tidligere, men jeg kan se det ikke er blevet registreret i din konfigurationsfil, da/hvis du forsøgte).

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ingen lyd på min hovedtelefonudgang

Indlægaf AJenbo » 9. feb 2011, 18:30

humanos skrev:jeg kan ikke huske hvilken knap man paster

Du kan indsætte ved at højer klikke og vælge Indsæt.

humanos
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9. feb 2011, 12:50

Re: Ingen lyd på min hovedtelefonudgang

Indlægaf humanos » 9. feb 2011, 18:33

nu har jeg forsøgt at opdatere driveren i terminalen
stadig kun lyd ud af de indbyggede højttalere, jack udgangen virker ikke

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ingen lyd på min hovedtelefonudgang

Indlægaf AJenbo » 9. feb 2011, 18:36

@Zom: så vidt jeg kan se fra det output er 'options snd-hda-intel model="ideapad"' ikke blevet tilføjet til /etc/modprobe.d/alsa-base.conf, jeg så det hade løst det for andre med den samme maskine, ved du om der er en bestemt måde det skal tilføjet på?

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ingen lyd på min hovedtelefonudgang

Indlægaf zob » 9. feb 2011, 19:26

@Ajenbo Nej. Det var den ikke. Det er også det jeg nævner til sidst i min post. Jeg havde set du havde foreslået det, men at det ikke var "gået igennem". Jeg troede bare det ville være model=thinkpad.


@humanos Det kunne være interessant at se om du fik det registreret rigtigt i konfigurationsfilen denne gang. Følgende kommando viser den nye redigerede konfigurationsfil, kan du evt. paste den her i tråden (husk du kan bruge højrekliksmenuen for at copy-paste):

Kode: Vælg alt

cat /etc/modprobe.d/alsa-base.conf


Jeg smider i øvrigt lige to links, som nogen kan kikke på. Jeg tror ikke jeg får så meget mere tid i aften:
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=103470
http://www.linuxant.com/alsa-driver/

jushoa
Indlæg: 57
Tilmeldt: 3. sep 2008, 11:12
IRC nickname: jushoa
Geografisk sted: århus

Re: Ingen lyd på min hovedtelefonudgang

Indlægaf jushoa » 12. feb 2011, 10:32

AJenbo skrev:Ja det var meget bedere, nu kan jeg se at Nvidia lykortet er det i dit grafikkort (et GeForce 2xx) som anvændes til HDMI udgangen. Det lydkort du har problemer med er et Intel 5/3400 Series.

Kør følgende kommando

Kode: Vælg alt

gksu gedit /etc/modprobe.d/alsa-base.conf

Og tilføj denne linje tilsidst i filen, genstart og se om det så virker.

Kode: Vælg alt

options snd-hda-intel model="ideapad"


Jeg har samlet nogle af dine indlæg og slette dit dobelt indlæg så emnet ikke bliver på flere sider en nødvendigt.


hejsa.

jeg havde samme problem og det virkede for mig på min lenovo g560, 1000 tak.
Håber det også kommer til at virke for dig.

Venlig hilsen Jushoa.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster