Indspilning af lyd virker ikke...

Forum for support til grafik og lydkort.
Ulrichambert
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. nov 2009, 09:12
IRC nickname: ulrichambert

Indspilning af lyd virker ikke...

Indlægaf Ulrichambert » 20. okt 2010, 23:22

Hejsa jeg har et STORT problem... Tror nu jeg har prøvet samtlige indspilnings programmer Sofwarecenter har at byde på og de har alle et eller andet problem ellers kan jeg ikke finde ud af dem... For det første kan jeg ikke finde ud af Jack, eller hvis jeg lige gider sidde mig en i det kan jeg nok godt... så jeg bruger Audacity og/eller Jokosher... Men men men problemet er at efter jeg indspillede en sang på 3.03 min. ville audacity ikke af spille det igen kun ca. 0.15 sec. af det. Da jeg så ekspoterede det som Wav var der heller ikke andre programmer der kunne afspille det... Så tænkte jeg fuck nu det og indspiller bare igen, men nu ville det heller ikke OPTAGE mere end 0.15 sec før den gik i stå.... Så jeg prøvede Jokosher som havde præcist det samme resultat men til gengæld sagde programmet:

Fejl ved indlæsning af fil: None

Kontroller at filen eksisterer og at det passende plugin er installeret.

Could not determine type of stream.
gsttypefindelement.c(939): gst_type_find_element_activate (): /GstPipeline:pipeline0/GstDecodeBin:decodebin0/GstTypeFindElement:typefind:
Can't typefind empty stream


Fatter ikke en meter af det er der nogle der kan hjælpe?

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Indspilning af lyd virker ikke...

Indlægaf zob » 21. okt 2010, 00:26

Kan du lige smide lidt info om dit system her i tråden, så må vi se på det senere. Hvis du lige kører følgende i en terminal (Programmer-Tilbehør-terminal), og poster output her i tråden:

Kode: Vælg alt

lsb_release -a && uname -a && lshw -C multimedia && aplay -l && cat /etc/modprobe.d/alsa-base.conf && dpkg -l | grep "alsa"


Kan du fortælle hvordan du har sat jack op? Evt. holde øje i "messages" i jack om der kommer nogle fejlmeddelelser når du optager. Er du egentlig på ubuntu studio?

Tjek også dette:
http://wiki.linuxmusicians.com/doku.php
http://www.linuxmusicians.com/
viewtopic.php?f=3&t=11248&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=ardour
viewtopic.php?f=12&t=8482&start=15&st=0&sk=t&sd=a&hilit=ardour

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster