Hakkende lyd (mp3) efter installation af grafikdriver Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Hakkende lyd (mp3) efter installation af grafikdriver  Emnet er løst

Indlægaf andsen » 26. sep 2010, 12:57

Hey!

Har netop installeret et daily-image af 10.10 og gjort som jeg plejer. Installeret Ubuntu Tweak, ubuntu-restricted-extras og hvad man nu ellers læsser på sin maskine efter en ren installation.

Jeg spiller Heroes of Newerth og ville derfor installere fglrx-driveren, for at kunne spille det. Den installerede fint vha. "Yderligere drivere" og genstarten gik som forventet. Nu havde jeg så det problem, at når jeg spillede musik i rhythmbox, så hakkede lyden umådeligt (nåede ikke at teste andet end mp3).

Jeg overvejede hvor simpelt problemet var, og det var faktisk ret simpelt. I Synaptic søgte jeg på "mp3", fandt gstreamer0.10-fluendo-mp3 og geninstallerede den.

Virkede det så?

... **drum roll** ...

Ja! Man er da nødt til at elske Ubuntu for, hvor enkelt og logisk det hele er. Det gør jeg i hvert fald :-D
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hakkende lyd (mp3) efter installation af grafikdriver

Indlægaf AJenbo » 27. sep 2010, 03:37

Jeg har en fornemmelse af at ubuntu-restricted-extras har lidt for meget sort magi og bind for øjende med hvad den gør.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster