Hybrid Grafik tråden

Forum for support til grafik og lydkort.
rasmus91
Indlæg: 18
Tilmeldt: 18. feb 2009, 19:57
IRC nickname: Rasmus

Hybrid Grafik tråden

Indlægaf rasmus91 » 24. sep 2010, 11:43

Hej allesammen.

til "ære for alle os der ejer en bærbar med en af disse såkaldte hybrid grafik teknologier har jeg oprettet denne tråd. Jeg er selv ejer af et sådant vidunder, en Acer Aspire 5745G med et nVidia GeForce GT 330m. Det er en ganske fin computer men Der kan hurtigt opstå problemer under ubuntu.

Jeg kører personligt ubuntu Maverick Meercat, 10.10 Beta og det har fikset rigtig mange problemer på min computer.

I Første omgang er der en kort guide der i grove træk skitserer hvordan jeg fik min computers grafik kort til at fungere. Det er relativt simpelt.
Først, genstart computeren. I BIOS tryk F2 (eller hvad nu din computer bruger) I BIOS menuen under grafik skift fra "switchable" til "discrete" og start så op i Ubuntu. gå ind under "system"-->"administration"-->"Hardware drivere" Din computer burde selv kunne identificere den nødvendig grafik driver. hvis ikke så åben synaptics og søg efter nvidia, og installer pakken "nvidia current" når du har installeret driveren skal du genstarte, og så burde du se en nvidia opstarts skærm, og skal skal det sådan set bare fungere. dvs.BEMÆRK! Hybrid teknologien fungerer ikke, men grafikkortet gør.


Resten af tråden er til diskussion og hjælp med at få hybrid teknologien til at fungere.

Jeg har bøvlet lidt med det, men uden held. derimod er der nogen der rent faktisk har oprettet en blog hvor de udvikler på det her til Linux: http://linux-hybrid-graphics.blogspot.com/

Jeg vil meget gerne høre om der er nogen af jer der har fået hybrid teknologien til at virke, altså hvor i kan trykke på den dertil specificerede knap, og dermed deaktivere grafikkortet, og aktivere noget intel onboard noget?

og

Er der nogen der har computere der kan det?

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster