alt+ctrl+backspace = fryser

Forum for support til grafik og lydkort.
KajaK
Indlæg: 82
Tilmeldt: 31. mar 2009, 20:41
IRC nickname: KajaK

alt+ctrl+backspace = fryser

Indlægaf KajaK » 26. aug 2010, 15:47

Hej.

Jeg har endelig fået installeret lidt nyere ubuntu, så er gået fra 8.10 til 10.04. Umiddelbart er jeg ret så tilfreds med opgraderingen. Jeg har efterfølgende sat alt+ctrl+backspace til at restarte x-serveren. Problemet er så bare at dette gør, at jeg kommer til login-vinduet (hvilket jeg kan vurdere ud fra lyden), men skærmbilledet er halvt sort og halvt mystiske farver, og det lader ikke til at der sker det store. Jeg ved ikke om det kan have noget med grafikdriver at gøre, da jeg jo har et ati-kort der ikke har været specielt gode venner med ubuntu efter 8.10. Jeg har fået installeret en masse af de fglrx-pakker, og lidt lader da stil at virke bedre med dem. Selve ati-driveren er det aldrig lykkedes mig installere pga en, for mig, uforstående meddelelse:

Error: ./default_policy.sh does not support version
default:v2:i686:lib::none:2.6.32-24-generic; make sure that the version is being
correctly set by --iscurrentdistro

Jeg ved ikke helt hvor jeg skal lede efter problemet henne, så håber der er nogen der kan hjælpe!

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: alt+ctrl+backspace = fryser

Indlægaf AJenbo » 11. sep 2010, 19:46

Hvilket grafikkort har du? Det er kun HD kort der er understøttet af fgl siden 8.10. Det kan være du skal indmelde dette som en fejl mod Linux kernen.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster