Xubuntu viser 6 skærme

Forum for support til grafik og lydkort.
Ridick2602
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. aug 2010, 08:55
IRC nickname: Ridick2602

Xubuntu viser 6 skærme

Indlægaf Ridick2602 » 18. aug 2010, 09:05

Hej alle.
Altså, jeg har kørt xubuntu på min bærbare pc i nogle måneder, men pludselig da jeg startede den viste den ubuntu 6 gange ved siden af hinanden på min skærm. det er fuldstændig det samme den viser og det er Hele skrivebordet, bare meget småt, og så 2 ved siden af hinanden og 3 ned af. nogen ide til hvad jeg kan gøre?

Jeg Duelboot med win7, og der har jeg nogle problemer nu, så det er ret vigtigt at jeg kan bruge ubuntu, og er lidt svært nu, for det er så småt på skærmen at jeg ikke kan se noget.

På forhånd mange tak :)

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Xubuntu viser 6 skærme

Indlægaf soundpartner » 18. aug 2010, 09:32

Ridick2602 skrev:Hej alle.
Altså, jeg har kørt xubuntu på min bærbare pc i nogle måneder, men pludselig da jeg startede den viste den ubuntu 6 gange ved siden af hinanden på min skærm. det er fuldstændig det samme den viser og det er Hele skrivebordet, bare meget småt, og så 2 ved siden af hinanden og 3 ned af. nogen ide til hvad jeg kan gøre?

Jeg Duelboot med win7, og der har jeg nogle problemer nu, så det er ret vigtigt at jeg kan bruge ubuntu, og er lidt svært nu, for det er så småt på skærmen at jeg ikke kan se noget.

På forhånd mange tak :)

tjek skærmkablet at det sidder ordentligt i begge ender,
og prøv eventuelt at starte op i en ældre kærne (lavere nummer ved din boot)

hvis maskinen kan trække windows 7 hvorfor bruger du så xubuntu frem for almindelig ubuntu?

nå men endnu værre har du installeret via wubi eller via "rigtig" dualboot? hvis det er wia wubi så kan dine windowsproblemer sagtens være skyld i dine ubuntuproblemer.
prøv at defragmentere din disk i windows og lav en komplet virustjek samt disktjek
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Xubuntu viser 6 skærme

Indlægaf lath » 18. aug 2010, 17:54

Ridick2602 skrev:Hej alle.
Altså, jeg har kørt xubuntu på min bærbare pc i nogle måneder, men pludselig da jeg startede den viste den ubuntu 6 gange ved siden af hinanden på min skærm. det er fuldstændig det samme den viser og det er Hele skrivebordet, bare meget småt, og så 2 ved siden af hinanden og 3 ned af. nogen ide til hvad jeg kan gøre?

Jeg Duelboot med win7, og der har jeg nogle problemer nu, så det er ret vigtigt at jeg kan bruge ubuntu, og er lidt svært nu, for det er så småt på skærmen at jeg ikke kan se noget.

På forhånd mange tak :)


Gad vide om der tilfældigvis er 2 taster i tastaturet der hænger - dem der aktiverer Compiz Fusion?
Hvad er så Compiz Fusion: Du kan kigge med på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=sAvKivAMB9U&feature=related

I videoen: Læg mærke til Windows startes op inde fra Ubuntu, og senere afslutter, imens Ubuntu kører.
Windows kører i et program der hedder virtual box, som kan køre guest (gæste) operativsystemer inde fra et host (vært) operativsystem. i dette tilfælde er host operativsystemet Ubuntu.

Compiz Fusion kan kofigureres på mange måder, og det du fortæller er vist nok en af standard indstillingerne.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster