netradio og tv pluginj.

Forum for support til grafik og lydkort.
Neological
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4. mar 2010, 19:05
IRC nickname: Neological

netradio og tv pluginj.

Indlægaf Neological » 17. jul 2010, 17:37

Hej. jeg forsøger at sætte ubuntu 10.04 op til at vise tv(mms) og netradio. Computeren eller mozilla søger efter et passende plugin til at høre p3 men uden held. hvor finder jeg et plugin der tillader mig at høre netradio. mit andet problem er tv. den kræver mms(microsoft media server) som jeg heller ikke finder nogle steder.
Tror jeg har installeret de først fem programmer for at løse dette problem. dog uden hels.

Nogen der kan hjælpe mig?

P.S dette var ikke et problem under 9.10. Og det er en "clean install" (10.4)

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: netradio og tv pluginj.

Indlægaf Stra » 17. jul 2010, 18:08

Prøv at følge denne vejledning til VLC

http://freedomnotbeer.dk/index.php?opti ... &Itemid=89

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Neological
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4. mar 2010, 19:05
IRC nickname: Neological

Re: netradio og tv pluginj.

Indlægaf Neological » 17. jul 2010, 19:44

Tak for linket. brugte den vejledning i første omgang. men det jer mener er at jeg ikke kan bruge radio fra hjemmesider fordi den mangler et plugin. som ubuntu ikke lige finder. mms kan jeg heller ikke se og jeg kan ikke finde et plugin. har vlc med alle features installeret,

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: netradio og tv pluginj.

Indlægaf soundpartner » 17. jul 2010, 21:01

Neological skrev:Tak for linket. brugte den vejledning i første omgang. men det jer mener er at jeg ikke kan bruge radio fra hjemmesider fordi den mangler et plugin. som ubuntu ikke lige finder. mms kan jeg heller ikke se og jeg kan ikke finde et plugin. har vlc med alle features installeret,

hvis du har vlc (efter arvais guide) så er det ikke kodecs der driller. det kan være 2 ting: java eller flash er den "falske" udgave (du skal bruge sun java 6 og flashplugin nonfree) hvis du har disse allerede så er det højst sansynligt noget drm eller andet der driller dig, og du vil ikke få det til at virke.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: netradio og tv pluginj.

Indlægaf swotie » 18. jul 2010, 08:32

jeg ser DR.dk/detviljegse med firefox og tilføjelsen mediaplayerconnectivity https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/446/
Første gang firefox åbner mediaplayerconnectivity skal du opsætte hvilken afspiller du vil bruge ... jeg bruger vlc.

Derefter åbner den DR i vlc

Det fungerer rigtigt fint hos mig.
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster