Lyd forsvundet

Forum for support til grafik og lydkort.
rajaram
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. apr 2010, 03:56

Lyd forsvundet

Indlægaf rajaram » 1. jun 2010, 23:16

Hejsa folkens

Nu prøver jeg her. Har været på besøg i jeres IRC channel i dag, men uden held (dog stor tak til zob_ for at prøve).

Kort fortalt:

Jeg mister pludselig min lyd, som ellers har fungeret fortrinligt. (Mener jeg pillede ved [FN] + volume-genvejstasterne). Anyway, nu har jeg ingen lyd. Dog er der stadig lyd i firefox (fx youtube) men det var der også før, selvom jeg mutede mit lydkort. Det virkede heller ikke over spdif, men kun hvis jeg tog stikket ud.

Jeg bruger S/P DIF(digital, optisk, rødt lys) udgangen på mit lydkort til min forstærker. Der er fint lys igennem, og jeg har også testet kablet på min ps3, så det er der intet i vejen med.

Der er skruet helt op for mit lydkort, og den digitale udgang er valgt.

I alsamixer er alt som det plejer at være, dvs. SPDIF er aktiveret og der er skruet op.

Jeg har prøvet en del ting sammen med zob_, men ingenting virkede. Vi fandt dog ud af, at selvom mit lydkort viser at jeg spiller (lydindstillinger -> programmer) fx. audacious, så kommer der ingen lyd til mig. Og der er skruet helt op, og ingen markering i mute.


Jeg er selv mega linux nybegynder, har haft det lidt over en måned. Min uvidende tankegang siger mig, at det har noget at gøre med de genvejstaster... Ubuntu 10.04 "fryser" nemlig hver gang jeg bruger [FN]+ F3, F4 eller F5(mute, volume op, volume ned) så jeg intet kan gøre i ubuntu. Bliver så nødt til at genstarte vha. ctrl + alt + delete.

Kan det været muted ved hjælp af genvejstasterne, selvom det ser ud som om det ikke er muted?

Har i andre forslag eller idéer?

På forhånd tak

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Lyd forsvundet

Indlægaf zob » 1. jun 2010, 23:36

Bare til andres info så er det vi har prøvet hovedsageligt bestået i at indsætte diverse linjer a la: options snd-hda-intel model=xxx i /etc/modprobe.d/alsa-base.conf, hvilket ofte kan fikse problemerne med disse hda intel kort.

Det lidt mærkelige er at du faktisk har lyd i youtube/flash men ikke andre steder, hvis det endelig er plejer det at være omvendt, og det er ikke den type symptomer folk der skal have rettet i omtalte conf-fil, plejer at være plaget af. Så det er sikkert noget andet der er galt.

Til interesserede er der her en pastebin med lidt sysinfo fra rajaram (hvis du da er den samme som jeg tror du er): http://pastebin.com/Dtka2wt5

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster