Importere cd'er i højere kvalitet i Rhytmbox (LØST) Emnet er løst

Forum for support til grafik og lydkort.
Klop
Indlæg: 74
Tilmeldt: 24. feb 2008, 21:38

Importere cd'er i højere kvalitet i Rhytmbox (LØST)

Indlægaf Klop » 10. maj 2010, 20:47

Hej med jer
Jeg er superbegejstret for understøttelsen af Ipod Touch i 10.4, så jeg endelig kunne få afinstalleret Itunes.

Jeg har dog et problem med Rhytmbox. Når jeg skal importere cd'er til mp3, kan jeg kun gøre det i 124 bit, hvilket jeg personlig synes er alt for lidt. Jeg har kigget lidt rundt i programmet og på google, men synes ikke jeg har kunnet finde noget svar.
Nogen der ved hvordan jeg kan ændre denne indstilling? Eller har et bud på et andet program som også understøtter Ipod Touch.

Håber på jeres hjælp.
Senest rettet af Klop 11. maj 2010, 18:52, rettet i alt 1 gang.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Importere cd'er i højere kvalitet i Rhytmbox

Indlægaf zob » 10. maj 2010, 22:28

Hvad har du forsøgt for at ændre det?
Hvad har du gjort for at måle de 124 kbit/s?

Du har vel forsøgt med Redigér->Indstillinger fanebladet musik i rhythmbox?

Klop
Indlæg: 74
Tilmeldt: 24. feb 2008, 21:38

Re: Importere cd'er i højere kvalitet i Rhytmbox

Indlægaf Klop » 11. maj 2010, 16:32

Lige præcist!
Rediger - indstillinger - musik - foretrukne format -edit - mp3 - rediger. Men her kan jeg ikke finde et sted hvor jeg kan ændre kvaliteten.


Jeg kan se på de numre jeg har rippet ind i Rhytmbox, at de kun er på 124 (kan jeg se under egenskaber på det enkelte nummer).

Er der noget jeg har overset?

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Importere cd'er i højere kvalitet i Rhytmbox

Indlægaf zob » 11. maj 2010, 16:50

Du er det helt rigtige sted. Jeg skal være den første til at indrømme at lige præcis dette kunne være et sted rhythmbox-developers skulle kikke på, for de ligner faktisk alles fordomme om linux.
Nå stedet er som du nævner det. Kik i den linje der hedder Gstreamer pipeline. Det er den du skal redigere i.
Se disse:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1195545
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1112941

Når de nævner sound-juicer i disse tråde, så bemærk at sound-juicer faktisk er blevet integreret i rhythmbox. Så hvad der gælder for sound-juicer - gælder for rhythmbox.

En fin måde at måle kb/s hvis det er VBR er også at afspille i VLC, taste CTRL+I og finde noget med statistik, så skulle du kunne følge med i kb/s live.

Hvis du ikke gider læse det hele igennem kan du bare prøve denne her, som et forslag lyder (rip til mp3 i 320 kb/s).

Kode: Vælg alt

audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc bitrate=320 ! id3v2mux

Klop
Indlæg: 74
Tilmeldt: 24. feb 2008, 21:38

Re: Importere cd'er i højere kvalitet i Rhytmbox

Indlægaf Klop » 11. maj 2010, 18:51

Sådan nu spiller det!! Tusind tak for hjælpen! Huha, det var en alligevel mere kompliceret end jeg havde regnet med.
Jeg kan godt lide din pædagogiske stil, med en dybdegående forklaring og en ligetil løsning :0)

Endnu en gang tak

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster