Miniprogram i Python.

Dette forum bruges på EGET ANSVAR til at lege med scripts og andre ting med risiko for at beskadige sit eget og andres systemer.
Echers
Indlæg: 77
Tilmeldt: 1. jan 2009, 21:13

Miniprogram i Python.

Indlægaf Echers » 26. feb 2013, 23:39

Hejsa til Ubuntu folket.

Jeg er begyndt at bevæge mig ud på et nyt område. Denne gang indenfor Python (sidste gang legede jeg lidt med mIRC scripting, som jeg ikke husker navnet på programsproget).

Jeg har i denne sammenhæng læst i 1-2 timer omkring de forskellige variabler osv der kan bruges i Python og besluttede mig for at sætte et lille, meget kort og ekstremt simpelt program op.

Jeg vil gerne understrege at dette er HELT simpel programmering, da jeg er 99% ny til både Linux og sådan en form for programmering. Jeg forventer derfor at der ikke bliver kastet 'mudder' så at sige :).

Kode: Vælg alt

#!/usr/bin/env python

a = raw_input("Type your name: ")
print "Hello " + a

b = raw_input('How old are you? ')
print b + ", is not a bad age at all!"

c = raw_input('What are you doing in your spare time? ')
print c + " is a way to spend time too, hehe!"

raw_input('I wont take up more of your time. <press enter>')
raw_input("This was a test to show some of the things I've learned so far in Python programming <press enter>")
raw_input('I would really appreciate some feedback in the thread on the forum at (www.ubuntudanmark.dk/forum) <press enter>')
raw_input("Press <enter> to 'close' the program.")

Denne kode er også vedhæftet i en .zip fil.

Det jeg ønsker, er egentlig feedback til eventuel forbedring på den i forvejen meget simple kode.
Ligeledes eventuelle meget nemme tilføjelse. Som fx:

Kode: Vælg alt

d = raw_input('Are you happy about your current job? ')

Kan der så evt tilføjes noget i stil med:

Kode: Vælg alt

if == yes print "Awesome, I'm glad for you."
if == no print "That's sad. Hopefully you will find something soon that makes you happy."
else == print "I don't know this answer, try with Yes or No"

Eller evt. noget der minder herom? Ved selvfølgelig ikke om "if == Yes/no" virker i Python overhovedet. Ved bare det er en måde at kode i mIRC på :).

Håber på lidt feedback og en lille debat, som kan sætte skub/gang i min læringsprocess inden for python :).


På forhånd tak.
Vedhæftede filer
test2.py.zip
(497 bytes) Downloadet 823 gange
A man is known by the company he keeps! :)

Kig forbi min blog

- AMD Phenom II 955 4x3.2GHz
- 2x 23" dualscreen
- Nvidia GeForce GTX550 Ti 3GB
- 12GB DDR3
- 2TB HDD

Tilbage til "Sandkassen"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster