AppAmor - begræns hvad et program kan gøre

Dette forum bruges på EGET ANSVAR til at lege med scripts og andre ting med risiko for at beskadige sit eget og andres systemer.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

AppAmor - begræns hvad et program kan gøre

Indlægaf lath » 14. jul 2012, 05:33


Jeg har lagt den her i Sandkassen, og ikke i Guides, da newbies (noobs/nybegyndere) bør holde sig langt væk fra det, da de potentielt kan få hele Ubuntu, dele af Ubuntu, eller bestemte programmer til ikke at virke.

Emnet her er med andre ord for øvede/avancerede brugere der enten ved hvad de gør eller vil tage en (forhåbentlig kalkulereret) risiko.

Læs også indlægget om indhold i Sandkasse forumet:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=7124.


Der gives ingen garanti, eller erstatning for noget som helst, uanset om du har brugt min information fra mit indlæg eller ej.





Det var så den obligatoriske advarsel, så det er helt nu klart at hvis Ubuntu/et program helt eller delvis ligger hen af gulvbrædderne er man helt selv ude om det.


Jeg er faldet over 2 spændende artikler (begge er på engelsk):

Det er ikke vildt uddybende så jeg har været ude på nettet og kigget efter mere information om AppAmor:

/Lars

*: "upstream"
Upstream betyder dem der laver et bestemt stykke software - dem der skriver kildekoden for et stykke software.
Det betyder at de altid er primærkilden til al slags dokumentation om netop det stykke software de laver.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Sandkassen"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster