Adgang for alle for alle

Dette forum bruges på EGET ANSVAR til at lege med scripts og andre ting med risiko for at beskadige sit eget og andres systemer.
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf Blueeyez » 16. okt 2014, 22:43

Den læser fint det jeg markerer :-) Ubuntu 14.04 32 bit

Det jeg synes der kunne være fedt er hvis du lavede en ny app der bruger dette: http://www.dictus.dk/

De har en pakke der indeholder syntesen til 1250 kr, ja det er mange penge, men de tilbyder det ikke til linux, kun windows og mac og så er vi ikke afhængige af internettet.. Derudover er talen af meget høj kvalitet ifht adgangforall talen.

Det kan os være der er andre tale synteser online at bruge..
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf AJenbo » 17. okt 2014, 01:34

Øh, det kan jeg jo ikke for de laver det ikke til linux, de giver ikke koden ud så jeg kan heller ikke porte det og når det ikke er gratis så kan jeg ikke engang prøve det. Så det er bare 3 gange umuligt projekt, selv hvis det var muligt ville det jo være langt mere arbejde end det jeg har fået stykket sammen omkring adgang for alle.

Hvis ikke det ville være fedt at arbejde med at forbedre på det jeg har lavet ind til nu så tror jeg bare jeg vil lade projektet dø.

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf Blueeyez » 17. okt 2014, 12:35

Ja okay, 1 område af det er lukket indtil videre.
Nu er jeg ikke programmør, men en forbruger af denne funktion som du giver til Ubuntu brugere, så jeg kan ikke gå i koden mm, men ting der kunne være brugbar hvis muligt er justering af tale hastigheden. For mig at se skal den lyd fil programmet modtager vel blot afspilles hurtigere eller langsommere? Eller tager jeg helt fejl?
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf AJenbo » 17. okt 2014, 13:26

Det er ikke simpelt at øge/sænke hastigheden på en lydfil og det rigtige er i stedet at danne lyden i det ønskede tempo. Der er mulighed for at justere dette I Adgang for alle, men jeg syndes ikke at det har nogen effekt.

Det jeg rigtig gerne ville have forslag til er hvordan programmet skal se ud. Jeg kan lave alle de samme funktioner som der er i det officielle Adgang for alle program, så det ville være et godt sted for dig at undersøge hvad der er teknisk muligt.

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf Blueeyez » 17. okt 2014, 19:23

Kan du ikke bruge det samme design som dem? Ellers blot lave den trekanten i stedet for eller rund eller firkantet og i evt andre farver mørke blå baggrund og gule knapper (Markeringsmæssigt, resten af dem skal os være mørkeblå)
Afslut knappen kan så sidde i toppen i mdten af vinduet hvilket ville passe godt med en trekant/cirkel i udseendet

en Start og en stop knap.. En afslut knap og et design som vi kan tage fat i med musen og flytte vinduet som vi ønsker uden at bruge alt tasten :-)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf AJenbo » 18. okt 2014, 00:24

Nej jeg kan ikke bruge deres grafik for de har copyright på den og deres licens tillader ikke at jeg videre distribuere programmet eller dele der af. Jeg bryder mig sådan set heller ikke rigtig om det. Hvis du eventuelt kunne tegne hvordan programmet skulle se ud ville det være en stor hjælp. Det vigtigste for mig er at det er brugervenligt og ikke sider i vejen. Jeg syndes en af de store fejl ved Adgang For Alle programmet er at den ser helt anderledes ud fra alle andre programmer og der med ikke er så lige til for en ny bruger. Den ligner mest af alt en billig mp3 afspiller med dårlig brugerflade.

Det er også muligt at sætte programmet i en tilstand hvor den automatisk læser alt der bliver markeret, eller alt der bliver kopieret.

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf Blueeyez » 19. okt 2014, 20:51

Fik en ide!
Lav programmet som en systembakke ikon. Jeg har prøvet et program hvor der KUN var systembakke ikon som skulle lse op. Fordelen er at programmet ikke kommer i vejen.. Dernæst nævner du at den kan sættes til at læse alt markeret op og bare alt op.. Dette ville passe godt ind og så skal du KUN tænkepå at lave et lille ikon til programmet.. Her: http://www.iconsdb.com/icons/download/moth-green/circle-dashed-4-256.png

Den skal dog være Ubuntu orange og når den indlæser data, så skal den snurre rundt :-)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf AJenbo » 19. okt 2014, 21:27

Det var faktisk en god idé, det kan være jeg kigger lidt på det. Alternativt kunne man også lave det som et dock ikon i højre side hvor man tilgår det ved højre klikke og vælge fra en menu.

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf Blueeyez » 19. okt 2014, 21:49

Det kan man os, men det der irriterede mig ved programmet var at jeg ikke kunne flytte på det men så faldt jeg over en kommentar fra dig herinde tilfældigt hvor du skriver man skal holde alt nede og så kan man flytte på den. Derefter er problemet at man kan risikere at skulle flytte det og hvis vi ser på hvad dens "funktion" er, så skal den ikke ses :-)

Dernæst så skal du efterfølgende blot tænke på menuen ved højreklik på den eller venstreklik :-) (Der kan jo laves mange funktioner, men lav lige en instruktion lidt ala Ubuntus mht taste/mus genveje/funktioner :-) (Dette er nok os derfor adgang for alle i Windows er upraktisk, men Windows er jo heller ikke med samme udseende som Ubuntu, som giver nogle fordelen.. fx ved Unity det jeg bedst kan lide er at je gi toppen har systembakke ikoner og der er masser af plads til dem uden at den skal fylde mere fordi der måske er 10 systembakke ikoner.. (Det er overdrevet, men da toppen i Unity mest bruges at programmers menuer så er der jo ikke meget andet ud over systembakke ikoner som er en fordel, da der jo er programmer i venstre side af skærmen og af en eller anden årsag minimeres programmer ikke når man klikker på deres ikon eller de bliver prioriteret (Åbne programmers ikoner i venstre side burde være øverst, da man jo kan have så mange at man ikke kan se dem i bunden ^^)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf AJenbo » 20. okt 2014, 22:36

Enig.

Det med at flytte programmet ved at holde alt nede er ikke unikt for mit program men standard i Linux miljøet.

Jeg er gået i gang med at undersøge lidt omkring videreudviklingen og jeg tror jeg har fundet en metode der giver mig mere kontrold over afspilningen af MP3 filerne, og muligvis heller ikke kræver at brugeren selv har installeret det nødvendige MP3 codec. Jeg har dog kun test det på maskiner som allerede håndtere MP3 fra starten.

Jeg prøver lige at arbejde lidt videre med det over de næste dage og se om jeg kan få en test udgave klar til næste uge. Ville du være med på at teste den?

Mht til indstillings muligheder er den eneste der stadig virker (også med det "ægte" program) læse hastigheden, det virker til at de har skiftet tale syntesen som er installeret på servere, tidligere var det en mere uklar mande stemme men nu er det så en kvinde stemme der bruges, og den kan ikke justere pitch. Der er også en indstilling for forbindelses hastighed, men den ser ikke ud til rigtig at gøre noget, og så en til "playmode" som ikke bliver brugt i det oprindelige program.
Jeg tænker der for det kunne være helt unødvendigt med en indstillings side, og I stedet blot have en skyder for hastigheden, lige som det er med lydstyrke.

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf Blueeyez » 21. okt 2014, 11:38

Synes det lyder super fedt! :-D
Vil da med glæde teste programmet, da der ikke findes nogle alternativer der fungere helt optimalt, medmindre vi bruger andre sprog end dansk (På det område får adgangforalle en del modgang, men er det fordi adgangforalle kun understøtter dansk?
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf AJenbo » 21. okt 2014, 12:03

Ja, adgang for alle fungere kun med dansk, derfor laver jeg også programmet på dansk uden mulighed for at oversætte det til andre sprog. Jeg fik arbejdet lidt på programmet i går og kom faktisk rimelig langt, jeg har fået en menu frem og man kan start og stoppe oplæsningen. Koden er dog meget rodet så jeg vil holde jeg syndes ikke det er klar til test endnu. Jeg kigger også på at hente lyden asynkron så der ikke kommer pauser i oplæsningen af lange tekster. Desværre har jeg ikke fundet noget der er i stand til at streame så vi slipper nok ikke for vente tiden i starten

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf Blueeyez » 21. okt 2014, 12:09

Hvad med en "Hent tale" funktion? og derefter kan man trykke "Afspil" og så afspiller den den tale man netop har hentet som jo bruger ikonet som "klar eller Afvent"

Du tager bare den tid det tager :-) Kan ikke selv programmere så er ret imponeret over at kunne bidrage til noget programmering som gavner på et område uden alternativer :-D
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf AJenbo » 21. okt 2014, 12:37

Der er mange måder man kan bidrag til software udvikling som ikke kræver at man er pogrammør :)
Blueeyez skrev:Hvad med en "Hent tale" funktion? og derefter kan man trykke "Afspil" og så afspiller den den tale man netop har hentet som jo bruger ikonet som "klar eller Afvent"

Jeg syndes umiddelbart det gør det mere kompliceret end nødvendigt er.

Jeg kigger dog lidt på at huske den seneste oplæsning så man ikke skal vente hvis man bare vil have læst den samme tekst op igen.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Adgang for alle for alle

Indlægaf AJenbo » 24. okt 2014, 00:17

Så er den lige ved at være klar til test. Jeg har et par småfejl der skal rettes. Jeg tror ikke der bliver mulighed for at justere tale hastigheden i første beta, men det vil så være planen til beta2 :)

Tilbage til "Sandkassen"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster