America's Army

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

America's Army

Indlægaf Pater puff » 24. maj 2009, 16:11

til min glæde opdagede jeg at America's army findes til linux, men... da jeg havde downloadet filen armyops250.linux.run og havde været ind og sætte et flueben ved at den kunne afspilles som et program for sig, og var kommet til "do you want to install symbolic links to a directory in your path? og jeg sagde yes og jeg skulle sige hvilken stig det var og jeg sagde: "usr/loca/bin" siger den at jeg ikke har tilladelse til at skrive der... hvad gør jeg?

da den så spørger mig igen og jeg siger nej så fungere installationen fint derfra, bortset fra nu kan jeg ikke finde ud af hvor den har instaleret det til = jeg kan ikke åbne det.
Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: America's Army

Indlægaf cmay » 24. maj 2009, 16:54

prøv at åbne en terminal og skriv which [programnavn] hvis der er et program som du ved skulle være der et eller andet sted.

det skulle gerne kvittere med en sti angivelse på programmet. som eksembel which bash vil vise udskriften which bash [return eller enter ] output: $ /bin/bash

jeg ved ikke om det ikke bare har installeret sig et eller andet sted i entern opt eller /usr/bin men opt skulle ellers være den mappe som treide parts programmer eller ens egen programmer skulle befinde sig hvis jeg husker rigtigt. prøv evt at søge deri med kommandoen ls /usr/bin |more eller ls /usr/bin| grep ar som så filtere sådan at kun de programmer der indeholder ar kommer med på listen.

held og lykke med jagten.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

Re: America's Army

Indlægaf Pater puff » 25. maj 2009, 00:08

jeg kan ikke få filen til at virke er der nogen der kan lave en helt basic how-to med hvor jeg finder filen og hvad jeg siger når jeg skal sætte den op?
Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: America's Army

Indlægaf cmay » 25. maj 2009, 00:55

jeg har installeret virtual box inden længe og kan godt se hvad det er for noget du ikke kan få til at virke men jeg skal have et link til det program for at kunnne afprøve det .

hvis du smider et link ind så har jeg set hvad det er for noget i morgen senest. hvis det er iorden.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

Re: America's Army

Indlægaf Pater puff » 25. maj 2009, 23:03

Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: America's Army

Indlægaf eitreach » 26. maj 2009, 15:07

Højreklik på filen, vælg Egenskaber > Rettigheder > Tillad kørsel af filen som program. Dobbeltklik herefter på filen, og det skulle virke.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

Re: America's Army

Indlægaf Pater puff » 26. maj 2009, 16:34

da jeg gjorde det, og den fik lov til at køre og instalere, så kom der ikke noget egentligt ud af det, selve programmet kan den ikke instalere...
Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: America's Army

Indlægaf eitreach » 26. maj 2009, 18:01

Du bliver nødt til at give noget bedre information. Hvad sker der, når du prøver at installere? Hvilke fejlmeddelelser får du?
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: America's Army

Indlægaf cmay » 27. maj 2009, 02:03

nu har jeg prøvet at se hvad det var for noget.
umiddelbart ville jeg forslå at løsningen var at du tog når du havde donwloaded scriptet og gemt det i ./home og så åbne en terminal og skrive chmod 755./americasarmy250.run
og så skrev sudo ./americasarmy250.run

hvilket jeg gjorde i en virtuel maskine men jeg kom ikke særligt langt fordi at jeg har simplethen ikke ram nok til at trække det så det tog cirka fem minutter hvor den stod og blinker og verificer arkivet.

men du skriver indledningsvist at du ikke havde skrive rettigheder til /usr/local/bin og det vil du heller ikke have hvis du ikke installere med sudo. derfor prøv at kør scriptet igen fra terminalen med sudo.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

Re: America's Army

Indlægaf Pater puff » 28. maj 2009, 14:31

her er hvad den skriver når jeg gør som forslået:

Kode: Vælg alt

peter@det:~$ chmod 755./americasarmy250.run
chmod: missing operand after `755./americasarmy250.run'
Try `chmod --help' for more information.
peter@det:~$ sudo ./americasarmy250.run
[sudo] password for peter:
sudo: ./americasarmy250.run: command not found
peter@det:~$

Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: America's Army

Indlægaf cmay » 28. maj 2009, 19:02

det er rigtigt nok det du gør men filen skal ligge i home directory og der må ikke være stavefejl i det som filen hedder. nu kan jeg ikke huske om der var et stort bogstav til at starte med eller der ikke var.
men syntaxt er chmod 755 ./[programnavn] og når du køre filen så er det bare ./[programnavn]

ellers så brug den dialog boks hvor du kan sætte rettigheder til kørsel som program og så kør bare programmet fra terminalen med sudo foran jeg går udfra at det vil virke.

det som jeg går udfra gav problemet til at starte med at du ikke har installeret programmet med sudo rettigheder og derfor kan den ikke skrive til de mapper som den skal installeres i.

jeg har ikke mulighed for at afprøve det selv for den computer jeg har haft virtualbox strømforsyning er brændt sammen i går så jeg skal have en ny sat i her inden så længe.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: America's Army

Indlægaf Christian.Arvai » 28. maj 2009, 19:35

Pater puff skrev:her er hvad den skriver når jeg gør som forslået:

Kode: Vælg alt

chmod: missing operand after `755./americasarmy250.run'


Nu har jeg altså ikke lige selv fået det spil til at virke, men er det bare mig eller mangler der ikke en mellemrum i:

Kode: Vælg alt

chmod 755./americasarmy250.run

?

altså:

Kode: Vælg alt

chmod 755 ./americasarmy250.run

?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: America's Army

Indlægaf soundpartner » 28. maj 2009, 19:54

umidelbart burde det være lige til. men jeg har lige lavet en helt clean install på min nye maskine, og selvom jeg ikke er så meget til fps så er jeg nu igang med at downloade og installere det spil... Det første jeg dog undrer mig over er at der på siden står at man SKAL have et bestemt grafikkort. det er ikke det kort jeg har men nu prøver jeg alligevel. lykkeds det skal jeg nok komme med en lille trin for trin gennemgang.

spottede lige en masse fejl i ovenstående såsom at chmod kræver sudo, og at man skal bruge de rigtige filnavne... men giv mig 30 min så har jeg det kørende her tror jeg.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: America's Army

Indlægaf Christian.Arvai » 28. maj 2009, 20:18

OK .... Så skal vi da have det her løst, nu henter jeg det spil og sender mine testresultater fra install til soundpartner, så får vi nok bikset en god guide ud af det til sidst :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: America's Army

Indlægaf soundpartner » 28. maj 2009, 20:30

soundpartner skrev:umidelbart burde det være lige til. men jeg har lige lavet en helt clean install på min nye maskine, og selvom jeg ikke er så meget til fps så er jeg nu igang med at downloade og installere det spil... Det første jeg dog undrer mig over er at der på siden står at man SKAL have et bestemt grafikkort. det er ikke det kort jeg har men nu prøver jeg alligevel. lykkeds det skal jeg nok komme med en lille trin for trin gennemgang.

spottede lige en masse fejl i ovenstående såsom at chmod kræver sudo, og at man skal bruge de rigtige filnavne... men giv mig 30 min så har jeg det kørende her tror jeg.

ok nu er jeg ved at installere, og selve installeren kører fint...
hvis du starter med at slette alt det du har lavet pt. alt du har downloadet osv så starter vi helt forfra.
jeg har samlet det hele i en komando som kan fyres af i terminalen... denne komando henter filen, laver den eksekverbar og kører installeren.

Kode: Vælg alt

mkdir army && cd army && wget http://download2us.softpedia.com/dl/4df6850fd1bc9d8f4f73415963c33e52/4a1ecd8f/500004038/linux/games/armyops250-linux.run && sudo chmod 777 armyops250-linux.run && sudo ./armyops250-linux.run


efter at filen er downloadet og kører (her tog det ca 25 min) så beder den om dit sudo password. dette er dit normale password. HUSK at du ikke kan se nogen reaktion i terminalen når du indtaster dit password. Nu kører den et integritetscheck, og efter lidt tid (her ca 3 min) så kommer der en masse blå dialogbokse med spørgsmål samt en licens... jeg har bare trykket [enter] til dem alle, og installeren kører bare der ud af. installeren er lidt morsom da den kører fra 0 til 100% mange gange (nogle gange hurtigere end andre) men mon ikke det er fordi det er en progressbar for hver enkelt fil den er ved at installere. bare lad den køre der ud af.
den har nu kørt i ca 10 min. og har endnu ikke brokket sig.

efter ca 15 min så har installeren kørt til ende og jeg har nu under programmer>andre fået spillet op som armyops.
spillet kører ikke på en eee (regnede jeg heller ikke med) men jeg fik ingen fejl overhovedet under install med ovenstående
Weee jo sgu... grundet mit "ringe" grafikkort manglede jeg en pakke som jeg blev nød til at installere manuelt. men nu kører det på min eee.

det er værd at bemærke at compis skal slås fra. dette gør jeg ved compiz fusion icon.

jeg har detsværre ikke nogen maskiner med geforce eller radeon 7500 kort. Jeg prøver nu med et radeon HD2400 PRO og ser om det virker der.
det kører uden problemer

det virker nu fint både på min eee og på min toshiba


edit:
hvis du er til den grafiske install så gør du således.
du kligger på nedenstående link. det downloader en lille fil fra min server
http://soundpartner.linux.dk/scripts/ao.sh
derefter så højreklikker du på filen og under egenskaber (nedderst) er der en fane der hedder rettigheder. næsten nedderst på denne fane er der en lille firkantet checkbox hvor der står "tillad kørsel af filen som et program" denne sætter du et hak i og lukker så vinduet.
nu dobbeltklikker du på filen, og denne bliver eksekveret. filen skulle gerne guide dig igennem det hele.
Senest rettet af soundpartner 28. maj 2009, 21:42, rettet i alt 3 gange.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster