Spillegal Cedega, Wine, Codeweavers eller en fjerde mulighed

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Anony
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. mar 2009, 17:23
IRC nickname: Anony

Spillegal Cedega, Wine, Codeweavers eller en fjerde mulighed

Indlægaf Anony » 2. apr 2009, 23:28

Hej allesammen!

Nu har jeg været medlem på siden i et par dage, og har ikke fået postet noget. Har med stor fornøjelse og glæde søgt en del rundt på jeres forum i de dage jeg har været medlem. Og jeg må sige; I har virkelig bidraget til at min oplevelse med Ubuntu er blevet væsentlig større! Tak :)

Jeg er som I måske allerede allerede har gættet "ny i faget". Har længe gået og overvejet at skifte til Linux. Nu har jeg kørt med det fejlfrit og upåklageligt i Ca. 10dage nu. Sikke en overraskelse jeg fik! Alt virker jo som det skal! Og dog. Indtil videre har jeg måtte "nøjes" med de spil som er udviklet til Linux heriblandt Savage 2, som er et spil jeg virkelig har tænkt mig at fortsætte med at spille. Landet ligger nu sådan at jeg på min Windows computer spillede en del Counter-Strike og Warcraft 3 (og til tider blev den brugt af brødre til World of Warcaft). Begge spilene ønsker jeg skal køre fejlfrit og det er næsten en krav at jeg kan spille online i Warcraft 3. For at få det til at lykkedes har jeg indtil videre brugt Wine, som de fleste af jer nok kender til.
Jeg har læst at der findes bedre alternativer end Wine og heriblandt er http://www.cedega.com/ og http://www.codeweavers.com/products/cxlinux/ - Passer det? I så fald, kan I anbefale mig et godt alternativ? Jeg vil gerne smide penge efter det, og er det gratis bliver det en donation. Kan ikke slippe Linux igen, det fungere som helhed bare bedst! Undtagen når det kommer til mine elskede spil, som jeg ofte spiller mod venner i.

Håber I gider at læse mit lange indlæg og kan svare på mit spørgsmål! I skal i hvert fald have tak for at prøve :)

Venligste hilsner
Anony (ønsker at fremstå som anonym, men det stopper mig ikke i at få en aktiv fremtid på forummet :wink:)
EDIT: En stavefejl rettet + komma

alexjakobsen
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. apr 2009, 12:30
IRC nickname: Leex

Re: Spillegal Cedega, Wine, Codeweavers eller en fjerde mulighed

Indlægaf alexjakobsen » 4. apr 2009, 14:31

Altså nu er jeg også ret ny i Linux.
men vil sige CrossOver Games har virket godt for mig - hvorimod jeg ikke har kunne få wine til at installere World of Warcraft.

Anony
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. mar 2009, 17:23
IRC nickname: Anony

Re: Spillegal Cedega, Wine, Codeweavers eller en fjerde mulighed

Indlægaf Anony » 4. apr 2009, 14:50

alexjakobsen skrev:Altså nu er jeg også ret ny i Linux.
men vil sige CrossOver Games har virket godt for mig - hvorimod jeg ikke har kunne få wine til at installere World of Warcraft.

Mange tak for dit svar :)
Kører World of Warcraft fejlfrit eller kommer der fejl?

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Spillegal Cedega, Wine, Codeweavers eller en fjerde mulighed

Indlægaf Jarlen » 4. apr 2009, 23:26

For overskuelighedens skyld, er tråden flyttet til spil-forummet :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster