Pixelines Lillebror - buler i bolledejen

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Vinder
Indlæg: 217
Tilmeldt: 11. nov 2008, 14:57
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Pixelines Lillebror - buler i bolledejen

Indlægaf Vinder » 15. mar 2009, 20:01

Supermarkederne har på det seneste haft et box-sæt med Pixeline-spil til en god pris og jeg har købt og installeret det under Ubuntu 8.10 i Wine ver. 1.1.16.

Box-sættet "Pixeline Classic" indeholder:

Pixeline - fuld af fis og ballade
Pixeline - for fulde sejl
Pixeline - syng, leg og lær
Pixeline - huset i eventyrskoven
Pixeline - på bedstemors loft
Pixeline - og hulen i træet
Pixeline - og Kong Gulerod
Pixeline - i det vilde Westen
Pixeline - i sommerhuset
Pixelines Lillebror - buler i bolledejen

De ni første kan installeres og spilles uden problemer ved at følge Christian Arvai's vejledning her på forum. Jeg har ikke engang det problem at nogen af spillene kræver at man sætter det igang med .exe-filen, som jeg mener Christian skrev - alle installeres og lægger opstartsikoner under Wine -> Programmer -> Pixeline.

Det sidste spil - buler i bolledejen - installeres lige så let som de andre, men her får jeg en fejl, når jeg starter programmet

ERROR

Lillebror can't switch to ColourDepth automatically.
Please switch the depth to 16-bit and restart the game.


Jeg har ikke kunnet finde et sted i Gnome-menuerne, hvor jeg kan ændre på farveopsætningen - findes det? Er der nogen, der kender til den nævnte fejl og ved hvordan den kan løses?
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Pixelines Lillebror - buler i bolledejen

Indlægaf Artificial Intelligence » 15. mar 2009, 21:00

Hmmm.... Det må være et gammel spil. Den eneste metode jeg kender er, at ændre i xorg.conf så dit system kører 16-bit. Men det kan godt have fatale konsekvenser for dit styresystem og vil påvirke at mange andre ting ikke vil virke.
Jeg ved ikke om man kan sætte en app/spil til at køre 16-bit eller "snyde" den til at tro at den kører i 16-bit.


Men mon ikke Christian Arvai har et bud på, hvordan man kører 16-bit apps i wine?

Vinder
Indlæg: 217
Tilmeldt: 11. nov 2008, 14:57
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Re: Pixelines Lillebror - buler i bolledejen

Indlægaf Vinder » 18. mar 2009, 15:12

Ingen tvivl om at det er et ældre spil og det gælder sikkert alle 10 spil i sættet. Jeg regner dog med at det også er en medvirkende årsag til at de kører så smertefrit i Wine - og ungerne synes nu stadig at spillene er sjove uagtet at de er af ældre dato. Spillene altså, ikke ungerne :lol:

Jeg ser frem til at høre om Christian har et bud på en løsning af problemet og håber det kan løses uden at jeg skal ændre den globale opsætning - med deraf følgende problemer.
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Pixelines Lillebror - buler i bolledejen

Indlægaf Christian.Arvai » 18. mar 2009, 15:31

Hej

Jeg har også "buler i bolledejen", men det er det eneste af de ca. 28 pixelinespil, som jeg har der ikke virker i wine, jeg har lige testet det igen og jeg får den samme fejl som beskrevet tidligere i tråden, så jeg har desværre ingen løsning på det spil.

Jeg har forøvrigt nogle flere pixelinespil der virker, men som jeg ikke har fået dem med i guiden, fordi der var lidt problemer med nvidia driveren på min HP - så derfor drillede en del af spillene, jeg får lige opdateret guiden i løbet af ugen.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Vinder
Indlæg: 217
Tilmeldt: 11. nov 2008, 14:57
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Re: Pixelines Lillebror - buler i bolledejen

Indlægaf Vinder » 18. mar 2009, 15:37

Tak for responsen. Så vil jeg ikke bruge mere tid på netop det spil.
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster