TrackMania Nations Forever

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Vinder
Indlæg: 217
Tilmeldt: 11. nov 2008, 14:57
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

TrackMania Nations Forever

Indlægaf Vinder » 30. jan 2009, 14:02

Jeg har downloadet .exe filen for TrackMania og installeret den under Wine. Installationen kører fint - uden fejlmeddelelser - og lægger da også både opstarts- og afinstalleringspunkter ind i menuen. Når jeg ønsker at køre programmet er det eneste der sker dog at jeg kan høre en kortvarig brummen i højttalerne - og herefter sker der ingenting. Hvad er problemet?

Jeg tænkte på om det kunne være fordi mit grafikkort - indbygget Intel Graphics Media Accelerator 3100 - ikke er godt nok til spillet, men skulle jeg ikke selv med et dårligt kort komme lidt længere?

Der er masser af konfigurationsmuligheder i opstartsbilledet og problemet kan sagtens ligge her, men jeg har bare ingen anelse om hvad jeg skal ændre. Gode råd?
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: TrackMania Nations Forever

Indlægaf thomasjohansen » 30. jan 2009, 14:53

iflg. denne burde det være muligt at få det til at køre:

http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=8814


men ellers er der http://www.playonlinux.com som man kan installere og køre et dertil hørende script (til spillet) som skulle kunne få det til at virke.

Har ikke prøvet men så har du noget at gå videre med.

foruden dette har jeg et par små ting du kan prøve.
- Hvis du bruger compiz så deaktiver dette.
- evt ændre grafik indstillingerne til det dårligste i spillet og se om det virker.
- hvis det gør så kan du efterfølgende prøve dig frem med forskellige indstillinger.

Jeg er ikke så meget inde i det at få windows spil til at virke med ubuntu. Jeg har valgt at have xp som dualboot, som så kun bruges som spille maskine.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster