YES fik mame emulator til at virke deeeejlig

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
wappa
Indlæg: 137
Tilmeldt: 30. okt 2007, 11:24

YES fik mame emulator til at virke deeeejlig

Indlægaf wappa » 15. jan 2009, 20:51

YEES så fik jeg det til at virke og kan nu spille mit gamle favorit spil bubble bobble, elevator action, snow bros, burger time, kung fu master osv osv osv

Starter man programmet er dt næsten som i de gode gamle dage dengang man gik med bumser og akner i hele fjæset og brugte en masse penge spil flippemaskiner dengang kostede det 2 kr nu kan jeg spille dem GRATIS ....fuck er total nostalgisk :D

Jeg er næsten som at være teeenager igen ...konen siger jeg er skør at jeg gider at spille de spil men hvad ved hun om det :wink:
Ubuntu sparker røv ....

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: YES fik mame emulator til at virke deeeejlig

Indlægaf sprocket » 15. jan 2009, 21:55

jeg kan kun gi' dig evig ret. så sig til din kone at du ikke er alene. jeg vil gerne anbefale dig at købe "Competition Pro" joystick med usb tilslutning. det sætter virkelig prikken over i'et. god spiller :P
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

wappa
Indlæg: 137
Tilmeldt: 30. okt 2007, 11:24

Re: YES fik mame emulator til at virke deeeejlig

Indlægaf wappa » 15. jan 2009, 22:34

rart at vide "man ikke er alene" med den interesse :wink:
Ubuntu sparker røv ....

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: YES fik mame emulator til at virke deeeejlig

Indlægaf thj01 » 17. jan 2009, 15:15

sprocket skrev:jeg kan kun gi' dig evig ret. så sig til din kone at du ikke er alene. jeg vil gerne anbefale dig at købe "Competition Pro" joystick med usb tilslutning. det sætter virkelig prikken over i'et. god spiller :P


Hvor kan man købe det henne her i dk??

OG

Kan man købe dem hvor de er "spredt ud" ligesom ved de gode gamle spillekonsoller - og gerne i en version hvor de kan tåle nogle "aggressions tæsk" ?

wappa skrev:rart at vide "man ikke er alene" med den interesse :wink:


Du er IKKE alene! ;-)
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

wappa
Indlæg: 137
Tilmeldt: 30. okt 2007, 11:24

Re: YES fik mame emulator til at virke deeeejlig

Indlægaf wappa » 17. jan 2009, 15:28

du kan hente det ´kvit og frit her http://www.romnation.net/
Ubuntu sparker røv ....

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: YES fik mame emulator til at virke deeeejlig

Indlægaf Christian.Arvai » 17. jan 2009, 17:27

@ thjo1

jeg har købt et Competition Pro joystick med usb tilslutning i Expert, det er bare så dejligt retro :D




PS: men jeg ved ikke om de stadigt sælger det, jeg kan ikke se det på deres hjemmeside - men jeg ved fra en ansat at det absolut ikke er alt de sælger der er oppe på siden, så prøv at kontakte dem og spørg.




------------------------------------

Jeg flytter lige denne tråd til "spil" hvor den hører hjemme :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: YES fik mame emulator til at virke deeeejlig

Indlægaf sprocket » 17. jan 2009, 17:36

thj01 skrev:
sprocket skrev:jeg kan kun gi' dig evig ret. så sig til din kone at du ikke er alene. jeg vil gerne anbefale dig at købe "Competition Pro" joystick med usb tilslutning. det sætter virkelig prikken over i'et. god spiller :P


Hvor kan man købe det henne her i dk??


Jeg bestilte mit fra USA for nogen år siden. dengang det lige kom ud. jeg kan ikke huske adressen, men jeg kan fortælle at det kan tåle tæsk. mit har overlevet adskillige timers verbal happy slaping. jeg har også 2 stk. nintendo 8 bit gamepads med usb :P
og overvejer at købe til sega også...



edit; jeg googlede lige det her for dig thj01 http://www.presswire.dk/185-amiga-classix-games-+-competition-pro-usb-joystick-8-27129.asp
og her http://www.coolshop.dk/catalog/product/57668-185-amiga-classix-games-and-competition-pro-usb-joystick--for-fun
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

wappa
Indlæg: 137
Tilmeldt: 30. okt 2007, 11:24

Re: YES fik mame emulator til at virke deeeejlig

Indlægaf wappa » 17. jan 2009, 17:59

Støøøn kan nok huske amiga og med i starten med båndstation og senere med diskettestation .... det var tider. En forsvundet tid men husker tilbage da man var "ung"
Ubuntu sparker røv ....

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: YES fik mame emulator til at virke deeeejlig

Indlægaf Christian.Arvai » 17. jan 2009, 18:04

wappa skrev:Støøøn kan nok huske amiga og med i starten med båndstation og senere med diskettestation .... det var tider. En forsvundet tid men husker tilbage da man var "ung"

Jep det var tider dengang med Commedore 64 og Amiga´en, men jeg tror faktisk at jeg betalte mere for min Amiga med udstyr, en jeg lige har smidt på min nye HP :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster