Cartoon

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Cartoon

Indlægaf faweb » 24. dec 2008, 02:06

Hej

jeg har installeret Ubuntu på mine børnebørns computere , men der er problemer med at de kan spille de spil der er på Cartoon network. Der kommer denne besked ( manglende plugind) men ikke hvilken. Jeg syntes, at jeg har installeret alt der er af plugins men intet virker. Nogen der har idèer til dette? :shock:

Venlig hilsen

flemming
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Cartoon

Indlægaf Artificial Intelligence » 24. dec 2008, 06:36

Det må være flash.

Hvis du lige åbner terminalen en gang. (applications ---> accessories ---> terminal)

Hvis det er Ubuntu

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras


Hvis det er Kubuntu

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install kubuntu-restricted-extras


Med denne kommando vil ubuntu installere en meta-pakke. Denne meta-pakke vil søgere for at du får alle de relevante ting så som flash, java, codecs etc.


Hvis du ikke vil bruge terminalen kan du søge i tilføj/fjern efter ubuntu restricted


Hvor gamle er dine børn? Dreng/pige?
Det kan være jeg kan komme med nogen forslag til linux spil som de kan bruge.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Cartoon

Indlægaf Christian.Arvai » 24. dec 2008, 09:37

faweb skrev:Hej

jeg har installeret Ubuntu på mine børnebørns computere , men der er problemer med at de kan spille de spil der er på Cartoon network. Der kommer denne besked ( manglende plugind) men ikke hvilken. Jeg syntes, at jeg har installeret alt der er af plugins men intet virker. Nogen der har idèer til dette? :shock:

Venlig hilsen

flemming

hvis ikke AI´s gode forslag virker, kan jeg kigge på det når jeg har tid efter julen (jeg er ikke hjemme i julen), mine egne børn spiller Cartoon network både på 7.10, 8.04 og 8.10, så det er et spørgsmål om manglende flash/andre codecs, der er dog enkelte af spillene der ikke vil virke, men det er meget få af dem.



ps: jeg har en ide om at det burde virke efter det jeg plejer at installere til vlc media player, det er beskrevet i denne guide viewtopic.php?f=11&t=4101
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Re: Cartoon

Indlægaf faweb » 24. dec 2008, 09:55

Artificial Intelligence skrev:Det må være flash.

Hvis du lige åbner terminalen en gang. (applications ---> accessories ---> terminal)

Hvis det er Ubuntu

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras


Hvis det er Kubuntu

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install kubuntu-restricted-extras


Med denne kommando vil ubuntu installere en meta-pakke. Denne meta-pakke vil søgere for at du får alle de relevante ting så som flash, java, codecs etc.


Hvis du ikke vil bruge terminalen kan du søge i tilføj/fjern efter ubuntu restricted


Hvor gamle er dine børn? Dreng/pige?
Det kan være jeg kan komme med nogen forslag til linux spil som de kan bruge.



Hej.

Restricted er alle installeret, så det er ikke det? børnebørnene er 6 og 8 år. det ville da være lækkert med nogle tips til linux spil.
Du ønskes en rigtig god jul.

Men venlig hilsen
Flemming
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Cartoon

Indlægaf Christian.Arvai » 24. dec 2008, 10:02

jeg kan lige prøve med et hurtigt forsøg, der er nogle af pakkerne jeg bruger som jeg mener du også skal bruge, så indsæt følgende i terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install non-free-codecs
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Re: Cartoon

Indlægaf faweb » 24. dec 2008, 10:25

christian.arvai skrev:jeg kan lige prøve med et hurtigt forsøg, der er nogle af pakkerne jeg bruger som jeg mener du også skal bruge, så indsæt følgende i terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install non-free-codecs


Hej.

Det er stadig det samme - der bliver stadig skrevet manglende plugins. ( men ikke hvilken
) jeg kører fint på dr1 og dr2 live. men jeg kan ikke ikke se klip på tv2.

Du ønskes en god jul.

venlig hilsen
Flemming
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Cartoon

Indlægaf Christian.Arvai » 24. dec 2008, 10:28

faweb skrev:Hej.

Det er stadig det samme - der bliver stadig skrevet manglende plugins. ( men ikke hvilken
) jeg kører fint på dr1 og dr2 live. men jeg kan ikke ikke se klip på tv2.

Du ønskes en god jul.

venlig hilsen
Flemming


Jo tak og i lige måde :)



hvilken udgave af ubuntu drejer det sig om og er det 32 eller 64 bit du prøver det på ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Re: Cartoon

Indlægaf faweb » 24. dec 2008, 10:41

christian.arvai skrev:
faweb skrev:Hej.

Det er stadig det samme - der bliver stadig skrevet manglende plugins. ( men ikke hvilken
) jeg kører fint på dr1 og dr2 live. men jeg kan ikke ikke se klip på tv2.

Du ønskes en god jul.

venlig hilsen
Flemming


Jo tak og i lige måde :)



hvilken udgave af ubuntu drejer det sig om og er det 32 eller 64 bit du prøver det på ?



32 ver. 8.04 som er opgraderet til 8.10 via programmets opdate. - jeg kan se video på cartoon. men ved spil starter den med at skrive undefined ( altså udefineret) når man vil åbne et spil og ved de fleste får man bare en tyk streg og ved andre får man billedet og beskeden "loading" men så sker der ikke mere.
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Cartoon

Indlægaf Christian.Arvai » 24. dec 2008, 10:57

det burde virke på 8.10 / 32 bit, men jeg har desværre ikke så meget tid i dag, så jeg håber at der er andre herinde der kan hjælpe dig i dag, ellers må jeg kigge på det når jeg er hjemme igen.




ps: jeg fik lige testet det meget kort og jeg fik også en fejlmelding på spil, så spørgsmålet er om det er selve serveren der er overbelastet i dag, det er jo jul :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Cartoon

Indlægaf Artificial Intelligence » 25. dec 2008, 18:57

Har lige checket cartoon network. De bruger shockwave hvilket ikke findes i linux. Du skal (hvis du vil have det til at virke) installere shockwave via wine.


Spil for 6 til 8 årige kan du prøve med, (hvis det skal være åben og gratis);

space arcade
Kobo Deluxe
Powermanga

Tegne-program for børn
Tux Paint

Puzzle
Neverball

Lemmings
Pingus

Breakout
Technoballz

motorcykel spil;
xmoto

Racer/gocart
Tuxkart

Hvis dette ikke er nok eller godt nok, jeg vil lede efter mer og se om der er noget der kan fristes.

faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Re: Cartoon

Indlægaf faweb » 27. dec 2008, 02:20

Artificial Intelligence skrev:Har lige checket cartoon network. De bruger shockwave hvilket ikke findes i linux. Du skal (hvis du vil have det til at virke) installere shockwave via wine.


Spil for 6 til 8 årige kan du prøve med, (hvis det skal være åben og gratis);

space arcade
Kobo Deluxe
Powermanga

Tegne-program for børn
Tux Paint

Puzzle
Neverball

Lemmings
Pingus

Breakout
Technoballz

motorcykel spil;
xmoto

Racer/gocart
Tuxkart

Hvis dette ikke er nok eller godt nok, jeg vil lede efter mer og se om der er noget der kan fristes.


Tusind tak - rigtig gode spil der vagte glæde

Med venlig hilsen
Flemming
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Re: Cartoon

Indlægaf faweb » 27. dec 2008, 02:22

christian.arvai skrev:det burde virke på 8.10 / 32 bit, men jeg har desværre ikke så meget tid i dag, så jeg håber at der er andre herinde der kan hjælpe dig i dag, ellers må jeg kigge på det når jeg er hjemme igen.




ps: jeg fik lige testet det meget kort og jeg fik også en fejlmelding på spil, så spørgsmålet er om det er selve serveren der er overbelastet i dag, det er jo jul :)


Tak for hjælpen - det virker nu!

Venlig hilsen
Flemming
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster