Spil i Linux

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
ESSO
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31. okt 2008, 17:34

Spil i Linux

Indlægaf ESSO » 31. okt 2008, 17:38

Hej er ny og ved ikke helt om det er her dette skal være.. men nu prøver jeg...

Findes der et Linux man kan bruge hvis man er gamer og gerne vil kunne spille de fleste spil? og gerne nyere spil?
og hvis ja hvilket?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Spil i Linux

Indlægaf Christian.Arvai » 31. okt 2008, 19:31

hej og velkommen til forum :)

Jeg vil godt anbefale dig Ubuntu, du skal hente Wine fra feks. tilføj-fjern for at kunne kører exe filer i ubuntu, men i de fleste tilfælde kan de
nye spil køres derefter, men hvilken spil tænker du på ?, så kan vi jo hjælpe dig med at undersøge, om Ubuntu/wine understøtter disse.
Du kan også selv kigge på http://appdb.winehq.org/ , men det er desværre ikke alle spil der virker i Ubuntu/wine, som er nævnt på deres
hjemmeside, så skriv herind hvis du ikke finder dine spil på listen.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Spil i Linux

Indlægaf eitreach » 31. okt 2008, 19:49

Nogle spil virker med Wine, men ikke alle, som Arvai skriver.

De spil jeg har fået til at virke har været eks. Call of Duty 4, Oblivion, World of Warcraft og Guild Wars. Jeg er ikke hardcore gamer, så jeg ved ikke om alting opfører sig optimalt - men som sagt, visse spil virker.

Hvis du ikke kan finde noget på Wine's AppDB, så skriv endelig nogle titler, så skal jeg se om der er muligheder i dem.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Spil i Linux

Indlægaf Artificial Intelligence » 31. okt 2008, 20:33

Eller check min signatur ren linux spil.

ESSO
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31. okt 2008, 17:34

Re: Spil i Linux

Indlægaf ESSO » 31. okt 2008, 21:44

hehe ja ok.. lige for tiden er det mest Warhammer online og RA3.... og jeg mener at have læst at EVE online virker i Linux...

Xmagixx
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. sep 2008, 12:01

Re: Spil i Linux

Indlægaf Xmagixx » 31. okt 2008, 22:06

eitreach skrev:Nogle spil virker med Wine, men ikke alle, som Arvai skriver.

De spil jeg har fået til at virke har været eks. Call of Duty 4, Oblivion, World of Warcraft og Guild Wars. Jeg er ikke hardcore gamer, så jeg ved ikke om alting opfører sig optimalt - men som sagt, visse spil virker.

Hvis du ikke kan finde noget på Wine's AppDB, så skriv endelig nogle titler, så skal jeg se om der er muligheder i dem.


uhh muligt du kan lave en guide til cod4 ? jeg kan ikke få multiplayer til at åbne overhovedt
undskyld for at "stjæle" tråden

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Spil i Linux

Indlægaf eitreach » 31. okt 2008, 22:12

ESSO skrev:hehe ja ok.. lige for tiden er det mest Warhammer online og RA3.... og jeg mener at have læst at EVE online virker i Linux...


EVE virker fint. Jeg har siddet og spillet det de sidste dage. Det er bare at hente deres såkaldte "Linux-klient" - som slet ikke er en Linux-klient, men bare Windows-udgaven pakket ind i et kommercielt program kaldet Cedega, som i bund og grund er Wine med bedre DirectX-understøttelse.

@Xmagixx - Jeg prøvede aldrig multiplayer, desværre. Mon ikke der står noget på AppDB?
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Spil i Linux

Indlægaf Christian.Arvai » 31. okt 2008, 22:13

ESSO skrev:hehe ja ok.. lige for tiden er det mest Warhammer online og RA3.... og jeg mener at have læst at EVE online virker i Linux...


nu er jeg ikke den store gamer :D , så du kommer lige til at skrive de fulde navne på spillene, jeg får uendelige søge resultater på "RA3"
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

ESSO
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31. okt 2008, 17:34

Re: Spil i Linux

Indlægaf ESSO » 31. okt 2008, 22:21

ja ok Red Alert 3

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Spil i Linux

Indlægaf eitreach » 31. okt 2008, 22:24

Warhammer virker, med glitches - Red Alert virker vist slet ikke. Desværre.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Spil i Linux

Indlægaf Christian.Arvai » 31. okt 2008, 22:32

Red Alert 3 er med på Wine´s hjemmeside:
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=7968
så jeg tror det virker.


men der er lidt svingende test af det her:
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... ngId=29630
så kan du jo overveje det selv :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

ESSO
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31. okt 2008, 17:34

Re: Spil i Linux

Indlægaf ESSO » 31. okt 2008, 22:36

jo tak.. vil da tænke over det så....

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Spil i Linux

Indlægaf Casper Hansen » 1. nov 2008, 12:39

Prey er også lige kommet i en Linux native.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Ctharth
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. nov 2008, 11:04
IRC nickname: Ctharth

Re: Spil i Linux

Indlægaf Ctharth » 2. nov 2008, 11:19

eitreach skrev:EVE virker fint. Jeg har siddet og spillet det de sidste dage. Det er bare at hente deres såkaldte "Linux-klient" - som slet ikke er en Linux-klient, men bare Windows-udgaven pakket ind i et kommercielt program kaldet Cedega, som i bund og grund er Wine med bedre DirectX-understøttelse.


Jeg er selv ganske ny til Linux, men har brugt den foregående uge på at kigge på distributioner og prøvet dem. jeg prøvede Opensuse, Fedora ubuntu 8.04 og 8.10 Ubuntu var klart den nemmeste og mest overskuelige at gå til. Fedora var måske den jeg kune se mest potentiale i på sigt af de prøvede, men der var også mere optimerings arbejde krævet for at få den til køre optimalt mht. drivere etc.

JEg har selv intdtil videre installeret EVe, WOw og civilization 4 med Wine.

Eve kører fint igennem wine og hvis man bruge windows clienten istedet for "linux" klienten kan man også aktivere premium graphics. dog skal man lige lege lidt med opløsningerne. ihvertfald hvis man har et radeon hd 3200 on board.

Wow er der ingen problemer med.

Civ 4 kræver lidtarbejde at få op at køre men hvis du søger på det skal du nok finde informationerne. dog er der en smule graphical glitches.

Linux er ikke til gamere pt. hvorfor det må forventes dårligere FPS(mest pga. spillene er lavet til windows). Men bare med min uge på linux er jeg overbevist over at jeg ikke går ud og køber windows til mine byg selv computere. Jeg vil dog nok stadigt anvende windows hvis det var inkluderet med en ny computer. Dette udelukkende pga. at man kan føle sig sikker på at 99% af alle applikationer virker uden det store engegament.

som tidligere nævnt af andre check Appdb hjemesiden hos wine, kig efter spil som har guld(lidt arbejde og små ubetydelige glitches) og platinium rating(virker 99% uden noget stort arbejde).

http://appdb.winehq.org/

og ja jeg har sommerferie nu... derfor har jeg tid til at sidde og prøve sådanne ting af :D...

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Spil i Linux

Indlægaf Christian.Arvai » 7. dec 2008, 17:45

Grundet nyt forum til netop spil, bliver denne tråd flyttet til den nye lokalitet. :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster