EVE - nogle her?

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

EVE - nogle her?

Indlægaf eitreach » 27. okt 2008, 05:43

Jeg overvejer at gå igang med EVE Online - så jeg undrede mig om der måske var nogle her som allerede var igang, som kunne fortælle lidt om hvordan det fungerer, og måske et par gode råd til hvordan man bedst kommer igang?

Det ville i hvert fald være rart hvis der var. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf Artificial Intelligence » 27. okt 2008, 05:47

Har spillet det en del. Men ikke mere for tiden.

Det kan stærkt anbefaldes at man tager og gennemføre tutorials og det er en god ide at finde ud af hvad din karakter skal være før du laver din karakter.
Og hver opmærksom på at EVE er hardcore PvP som ikke findes i andre MMO spil. Dvs. den ægte vare.
Det er ikke et spil for WoW tøsedrenge ;)

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf Wikzo » 27. okt 2008, 17:28

Har kun prøvet demoen, og jeg synes, det virker som et meget omfattende spil med et kæmpestort univers med masser af hardcore brugere. Der er meget tekst og historie, og det skræmte mig en smule væk, fordi der er så mange ting, man skal sætte sig ind i. Det er hvert fald ikke ligesom eksempelvis World of Warcraft, nej.
Billede

Kantastisk
Indlæg: 207
Tilmeldt: 19. dec 2007, 17:10
Geografisk sted: Nørrebro, København

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf Kantastisk » 27. okt 2008, 20:26

har også spillet engang. det er i hvert fald helt afgørende, at du kommer med i et corp (svarer til guild, bare større) lige med det samme. der findes en del danske corps, hvor folk generelt er utroligt venlige.
og så er der generelt meget sjovere at være i det, der hedder 0.0-space, hvor der ikke er nogen "politi"-npc'er. hvis du kan finde en alliance eller et hyggeligt corp, der ligger nogenlunde sikkert (dvs. enten store nok til at beskytte sig selv eller under beskyttelse af andre) i 0.0, så er du all set til at begynde med :)
dixi

js79
Indlæg: 124
Tilmeldt: 24. sep 2008, 19:47
Geografisk sted: Holstebro

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf js79 » 14. dec 2008, 16:11

Jeg har spillet et par år efterhånden, men har lagt det lidt på hylden nu. Jeg forsøgte at det til at virke i 8.04 med jeg synes ikke det virkede så godt sammen med Compiz. Når man fx. "tabbede ud" eller skiftede desktop mens Eve kørte, så gik der total ged i musen og vinduehåndtering og det var storset umuligt at vende tilbage til spillet. Jeg har ikke prøvet det i 8.10 endnu.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf Artificial Intelligence » 14. dec 2008, 16:59

disable compiz når du spiller.

neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf neglesaks » 14. dec 2008, 23:14

Beskrivelserne af EVE lyder gode her fra tråden.

Jeg har selv spillet WOW en længere overgang, men er på pause med mulighed for komplet stop, fordi spillet, når man når levelcap kun er gearet til raidere (dvs folk der grupperer sig sammen i 'raids' bestående af 10 25 eller 40 mennesker, og disses raiding guilds (dvs. store guilds af folk der ikke har andet formål i livet end at raide, more or less :(, og DET er en tidsrøver af format, og derudover i min mening også meget unrewarding når man har prøvet det mere end bare et par gange.

Udtrykt matematisk:


lim ds/dt t -> inf = 0

m + f prop t


t = total tid brugt på spillet

s = sjov som følge af anvendelse af spillet
m = grad af ens mindlessness når man spiller
f = fornemmelsen af at det at man spiller er spild af tid og at der er noget meget galt i ens adfærd


Dvs. ikke nævneværdigt anderledes end heroin.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.

morten jensen
Indlæg: 13
Tilmeldt: 8. okt 2008, 13:17
IRC nickname: morten

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf morten jensen » 16. dec 2008, 14:22

Jeg har spillet i snart et par år. omkring corp's kan du vurdere dem ud fra, hvor meget de hjælper dig med at planlægge skilltræning (er vigtig, da der ikke findes meget hjælp og det varer en krig at træne noget til toplevel) og skibe / udstyr for at hjælpe dig igang.

en fellow corpie har på evemon (et af mange støtteprogrammer) beregnet at det tager 23 år at træne alt til top level.

ESSO
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31. okt 2008, 17:34

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf ESSO » 8. maj 2009, 13:25

Spiller EVE en masse.. sidder dog lige pt og ikke kan få det til at starte i Wine... nogle der kan give en god guide til hvordan?

js79
Indlæg: 124
Tilmeldt: 24. sep 2008, 19:47
Geografisk sted: Holstebro

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf js79 » 8. maj 2009, 13:30

ESSO skrev:Spiller EVE en masse.. sidder dog lige pt og ikke kan få det til at starte i Wine... nogle der kan give en god guide til hvordan?

Så vidt jeg har læst på eve-online.com, så har de ikke længere deres linux-klient, hvilket måske kunne tyde på, at de ikke længere supporterer muligheden for at køre Eve igennem Wine. Måske.

ESSO
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31. okt 2008, 17:34

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf ESSO » 8. maj 2009, 13:43

js79 skrev:Så vidt jeg har læst på eve-online.com, så har de ikke længere deres linux-klient, hvilket måske kunne tyde på, at de ikke længere supporterer muligheden for at køre Eve igennem Wine. Måske.


På wines side skriver folk der ikke er nogle problemer med det.... eller også kan de slet ikke lauche... forskellen på deres gamle linux klient og deres windows var at der var Cadare(?) med i deres linux intet andet

Kantastisk
Indlæg: 207
Tilmeldt: 19. dec 2007, 17:10
Geografisk sted: Nørrebro, København

Re: EVE - nogle her?

Indlægaf Kantastisk » 8. maj 2009, 17:54

ESSO skrev:
js79 skrev:Så vidt jeg har læst på eve-online.com, så har de ikke længere deres linux-klient, hvilket måske kunne tyde på, at de ikke længere supporterer muligheden for at køre Eve igennem Wine. Måske.


På wines side skriver folk der ikke er nogle problemer med det.... eller også kan de slet ikke lauche... forskellen på deres gamle linux klient og deres windows var at der var Cadare(?) med i deres linux intet andet



eve's linux-klient blev håndteret af Cedega, men den blev taget ned, da kundebasen var for lille, og fordi spillet kørte bedre med Windows-klienten igennem Wine. At Cedega ikke længere udbyder en linux-klient har ikke betydning for Windows-klientens evne til at køre igennem Wine.

Jeg kørte eve fint i 8.10 med et ati-kort, men har ikke kunnet teste det i 9.04, fordi fglrx (driver-pakken til ati) ikke længere understøtter mit kort! -Og selvfølgelig fordi ati, de sinker, ikke udgiver en linux-driver til kortet heller.

Øv-bøv. Har i øvrigt også taget spillet op igen efter nogen tid, men indtil videre kun i windows...
dixi

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster