Torcks på 16.04 Emnet er løst

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
vovsen
Indlæg: 432
Tilmeldt: 25. sep 2009, 21:01
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Torcks på 16.04

Indlægaf vovsen » 9. maj 2016, 23:06

Torcks var et dejligt racervogns spil med gode udfordringer. Programmet er bare fjernet fra den "nye pakke".
Er der nogen mulighed for at få det på maskinen igen ?

Synes der må være nogle magt.... folk, der bare har fjernet en mængde programmer, de ikke kan lide.
Dette gælder f.eks. Gogle kalender, der opdaterer automatisk på alle ens tilmeldte enheder. Det er bare brutalt fjernet, så man må nøjes med en startikon på skrivebordet eller et link på linjen. Dårlig servicering.

Opdateringen fra 15.10 døde på alle mine enheder, så en helt frisk installation måtte udføres. Det kostede en del gamle mails. :evil:

Touch-skærmen vil stadig ikke lege med pad-en (hvilket W10 ikke har problemer med), så en løs mus må tilkobles for at kunne styre biksen.

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Torcks på 16.04  Emnet er løst

Indlægaf Ivan » 9. maj 2016, 23:28

Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Torcks på 16.04

Indlægaf AJenbo » 10. maj 2016, 08:11

Når noget bliver fjernet er det normalt pga udviklerne ikke vedligeholder programmet så det fortsat fungere problemfrit med de nye komponenter, der bliver også tilføjet mange nye pakker.

Hvorfor har du ikke taget backup af din hjemmemappe så dine mails blev bibeholdt? Der i øvrigt også 2 former for geninstallation der bibeholder dit indhold, og så burde du skifte til imap på din mail så Emails også bliver gemt på serveren så du på den måde har backup

vovsen
Indlæg: 432
Tilmeldt: 25. sep 2009, 21:01
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Re: Torcks på 16.04

Indlægaf vovsen » 14. maj 2016, 18:14

@Ivan
Tak - Korrekt, den er kommet på listen nu. :)

@Anders
Mailkontoen ligger hos TDC der kører med POP3 server. Jeg har helt styr på at få hentet mail til flere enheder, da min 'egen' maskine sletter mails når de slettes lokalt. Kommer jeg til at slette en der skulle tilgå en anden maskine , så ligger den på hovedcomputeren og kan sendes derfra. (en gang imellem sletter jeg fra 'kurven', men TDC serveren gemmer kun ganske lidt (30 dage)
Jeg bruger Thunderbird postprogrammet, som ikke lige har en backupfunktion.
Det ville være FLOT, hvis de lavede en automatisk backupfunktion, hvor man kunne indstille backuppositionen.
Blev det så lavet med en tidsrelateret backup, kunne man jo kopiere den ind på plads manuelt - altså hvis de ikke lige vil lave en automatiseret version.

Ved godt jeg kan gå ind i '.th' mappen og kopiere det hele - også til andre maskiner.
Problemet er så bare, hvor det så lige er kastet ind på maskinen. :?

Den vil helst ligge sådan:
mailbox:///home/e/.thunderbird/duy01jx5.default/Mail/pop3.mail.dk/Inbox
men hvor var det nu lige, man havde lagt /home i sin tid ???
Var der oprettet en separat partition til /home eller ligger den default under "/" ???

Jeg er stadig lidt rundforvirret mht. hvordan det lægges, så den nye installation fik lov til at kaste sig ud fra "/" med rigelig plads (150 GB EXT4 formateret). Kan så være det gamle ligger under en separat partition "/home", men jeg kan ikke lige finde frem til, hvordan jeg 'tøffer' ind til det (hvis det er der).
(Jeg kan ikke se noget med filer-programmet.)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Torcks på 16.04

Indlægaf AJenbo » 14. maj 2016, 19:32

Du kan jo sætte maskinen til at lave backup af ~/.thunderbird og så gendanne den på din nye maskine. Det burde ikke være noget problem med standard backup prorammet i Ubuntu så jeg ser ikke nogen grund til at der skulle være den funktion i thunderbird. Når maskinen køre er de irrelevant hvor du har lagt /home, men det burde heller ikke være andet end et par kliks med musen for at finde den.

Skift til en anden mail udbyder og sæt din gamle TDC konto til at vider sende mails til den nye konto. Jeg har 3 gamle TDC kontoer der er sat op nettop sådan.

vovsen
Indlæg: 432
Tilmeldt: 25. sep 2009, 21:01
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Re: Torcs på 16.04

Indlægaf vovsen » 15. maj 2016, 17:15

@Anders
Du har pirret mig lidt, så jeg har da fundet ud af at der blev lavet Backups via Pengeskabet.
De blev kastet ud i en mappe som ikke blev berørt af den nye installation.
Der er imidlertid seriøse problemer med at bruge indholdet, så jeg smækker fortsættelsen over i en ny tråd, hvor du så måske kan hjælpe.

Venligst
Vovsen

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Torcks på 16.04

Indlægaf Klaus Rasmussen » 15. maj 2016, 17:28

Troede det kunne klares med et hurtigt svar, men flytter tråden til Spil.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster