steam: "7 Days to die" starter ikke

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf AJenbo » 31. aug 2015, 14:38

februardrengen skrev:
AJenbo skrev:@Lath, det er mig der ikke har taget hensyn til mellemrum da jeg var på min mobil da jeg blot kopierede siten. Det er også programøren der har bestemt mappenavnet, så det er bestemt noget de har taget hensyn til. Desuden melder den ikke fejl omkring det.

@februardrengen Lad endelig være med at omdøbe mappen, så bliver steam blot forvieret og begynder at hente spillet igen, i bedste fald.

Her er en tilrettet kommando der tagerhensyn for mellemrum:

Kode: Vælg alt

/home/tommy/.local/share/Steam/steamapps/common/7\ Days\ To\ Die/7DaysToDie.x86




@lath + @Jenbo: Jeg er nok lidt lost nu... hvis jeg tolker jer rigtigt så vil i ha mig til at køre ovenstående kommando i terminalen.. mens jeg offline/online fra Steam ???

det er ikke nødvendigt at du gå offline

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf februardrengen » 31. aug 2015, 18:37

AJenbo skrev:
februardrengen skrev:
AJenbo skrev:@Lath, det er mig der ikke har taget hensyn til mellemrum da jeg var på min mobil da jeg blot kopierede siten. Det er også programøren der har bestemt mappenavnet, så det er bestemt noget de har taget hensyn til. Desuden melder den ikke fejl omkring det.

@februardrengen Lad endelig være med at omdøbe mappen, så bliver steam blot forvieret og begynder at hente spillet igen, i bedste fald.

Her er en tilrettet kommando der tagerhensyn for mellemrum:

Kode: Vælg alt

/home/tommy/.local/share/Steam/steamapps/common/7\ Days\ To\ Die/7DaysToDie.x86




@lath + @Jenbo: Jeg er nok lidt lost nu... hvis jeg tolker jer rigtigt så vil i ha mig til at køre ovenstående kommando i terminalen.. mens jeg offline/online fra Steam ???

det er ikke nødvendigt at du gå offline


Her output fra terminalen ved kørsel af ovenstående sti:

"tommy@tommy-MS-7817:~$ /home/tommy/.local/share/Steam/steamapps/common/7\ Days\ To\ Die/7DaysToDie.x86
Found path: /home/tommy/.local/share/Steam/steamapps/common/7 Days To Die/7DaysToDie.x86
Mono path[0] = '/home/tommy/.local/share/Steam/steamapps/common/7 Days To Die/7DaysToDie_Data/Managed'
Mono path[1] = '/home/tommy/.local/share/Steam/steamapps/common/7 Days To Die/7DaysToDie_Data/Mono'
Mono config path = '/home/tommy/.local/share/Steam/steamapps/common/7 Days To Die/7DaysToDie_Data/Mono/etc'
displaymanager : xrandr version warning. 1.4
client has 4 screens
displaymanager screen (0)(VGA-0): 1680 x 1050
Using libudev for joystick management


Importing game controller configs
Afbrudt (SIGABRT) (smed kerne)
tommy@tommy-MS-7817:~$ "

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf februardrengen » 31. aug 2015, 19:05

lath skrev:Jeg finder følgende fatale fejl i din paste bin :

Kode: Vælg alt

ERROR: ld.so: object '/home/tommy/.local/share/Steam/ubuntu12_32/gameoverlayrenderer.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS[color=#FF0000][b]32[/b][/color]): ignored.

... som gentages 2 gange, og bliver efterfulgt af:

Kode: Vælg alt

ERROR: ld.so: object '/home/tommy/.local/share/Steam/ubuntu12_64/gameoverlayrenderer.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS[color=#FF0000][b]64[/b][/color]): ignored.


Bagefter kommer så reaktionen:

Kode: Vælg alt

Aborted ([b]core dumped[/b])
[b][u]Game removed[/u][/b]: AppID 251570 "7 Days to Die", ProcID 2652


Jeg lavede en lille google søgning:

Kode: Vælg alt

steam ERROR: ld.so: object from LD_PRELOAD cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS32): ignored.

Jeg fik blandt andet:
  • https://github.com/ValveSoftware/steam-for-linux/issues/3093
    Et `issue`på GitHub betyder at det er en fejl i softwaren som issuen tilhører, og closed at den er lukket..

    Et stykke nede i issue-tråden fortæller folk om problemer igen , og en skriver:
    Delete
    ~/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libxcb.so.1

    Try again.

    ... og en hel del skriver så at det virker.
Hvis du tror på hvad han skriver, så kan du slette den med den her 3-i-1 kommando, der også lige tager en backup af filen før den slettes:

Kode: Vælg alt

mkdir -p ~/steam-lib-BACKUP; cp ~/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libxcb.so.1 ~/steam-lib-BACKUP/libxcb.so.1 && rm -f ~/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libxcb.so.1
.
Bemærk at slet(rm) kommandoen ikke bliver kørt, hvis kopierings(cp)-kommandoen melder om en fejl.

Derefter skriver han at du skal prøve at starte spillet igen.

Bemærk dog at der er nogen der skriver senere igen at det stadig ikke virker.

/Lars



@lath jeg kan ikke lige gennemskue kommandoen, vil gemme den "til sidst" hvis ingen andre ting har hjulpet.. takker mange gange for det pænt store stykke arbejde du har lagt i arbejdet med mit terminal-output :)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf AJenbo » 31. aug 2015, 19:12

Det eneste jeg kan se er at spillet slutter sandsynligvis pga. en intern fejl. Jeg vil forslå at du melder det som en fejl til udviklerne. Du kan også se om det hjælper at slette den fil som Lath forslog.

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf februardrengen » 31. aug 2015, 22:20

AJenbo skrev:Det eneste jeg kan se er at spillet slutter sandsynligvis pga. en intern fejl. Jeg vil forslå at du melder det som en fejl til udviklerne. Du kan også se om det hjælper at slette den fil som Lath forslog.



Jeg indsender en bug rapport. Takker mange gange for hjælpen :)

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf februardrengen » 31. aug 2015, 22:36

lath skrev:Jeg finder følgende fatale fejl i din paste bin :

Kode: Vælg alt

ERROR: ld.so: object '/home/tommy/.local/share/Steam/ubuntu12_32/gameoverlayrenderer.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS[color=#FF0000][b]32[/b][/color]): ignored.

... som gentages 2 gange, og bliver efterfulgt af:

Kode: Vælg alt

ERROR: ld.so: object '/home/tommy/.local/share/Steam/ubuntu12_64/gameoverlayrenderer.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS[color=#FF0000][b]64[/b][/color]): ignored.


Bagefter kommer så reaktionen:

Kode: Vælg alt

Aborted ([b]core dumped[/b])
[b][u]Game removed[/u][/b]: AppID 251570 "7 Days to Die", ProcID 2652


Jeg lavede en lille google søgning:

Kode: Vælg alt

steam ERROR: ld.so: object from LD_PRELOAD cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS32): ignored.

Jeg fik blandt andet:
  • https://github.com/ValveSoftware/steam-for-linux/issues/3093
    Et `issue`på GitHub betyder at det er en fejl i softwaren som issuen tilhører, og closed at den er lukket..

    Et stykke nede i issue-tråden fortæller folk om problemer igen , og en skriver:
    Delete
    ~/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libxcb.so.1

    Try again.

    ... og en hel del skriver så at det virker.
Hvis du tror på hvad han skriver, så kan du slette den med den her 3-i-1 kommando, der også lige tager en backup af filen før den slettes:

Kode: Vælg alt

mkdir -p ~/steam-lib-BACKUP; cp ~/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libxcb.so.1 ~/steam-lib-BACKUP/libxcb.so.1 && rm -f ~/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libxcb.so.1
.
Bemærk at slet(rm) kommandoen ikke bliver kørt, hvis kopierings(cp)-kommandoen melder om en fejl.

Derefter skriver han at du skal prøve at starte spillet igen.

Bemærk dog at der er nogen der skriver senere igen at det stadig ikke virker.

/Lars



@lath Jeg har afprøvet dit forslag nu, desværre uden det ønskede resultat.. du få lige terminal outputtet her i fald det skulle ha din interesse. Har besluttet at indsende en bug rapport til Valve, takker igen for indsatsen.

http://paste.ubuntu.com/12240829/

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf AJenbo » 31. aug 2015, 22:44

Jeg er temmelig sikker på det ikke er Valve der har lavet 7 Days to die så det er ikke dem du skal sende fejlrapporten til.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf lath » 1. sep 2015, 14:05

Som svar på: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=32&t=20299&sid=70c0779278e9884f9c529c82f5ad42f4&p=143840#p143835
februardrengen skrev:...
@lath Jeg har afprøvet dit forslag nu, desværre uden det ønskede resultat.. du få lige terminal outputtet her i fald det skulle ha din interesse. Har besluttet at indsende en bug rapport til Valve, takker igen for indsatsen.

http://paste.ubuntu.com/12240829/

Linie 3: Den har en anden sti end den der blev skrevet i indlægget til issuen på GitHub, når filsystemet melder tilbage at den ikke findes.

Filen findes nok et sted nede under mappen der hedder: /home/tommy/.local/share/Steam/
Du kan få vist .local mappen i din hjemmemappe ved først at vælge "Vis skjulte filer" i menuen i en fil browser.

/Lars

Edit: har tilføjet "Som svar på " + link til indlæg
Senest rettet af lath 1. sep 2015, 18:05, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf AJenbo » 1. sep 2015, 15:27

Hvilken fil er det så du refere til for du citerede jo mit indlæg?

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf februardrengen » 1. sep 2015, 21:55

AJenbo skrev:Jeg er temmelig sikker på det ikke er Valve der har lavet 7 Days to die så det er ikke dem du skal sende fejlrapporten til.


Nej du har ret.. det må være "The Fun Pimps" der har skabt spillet...

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf februardrengen » 1. sep 2015, 21:56

AJenbo skrev:Hvilken fil er det så du refere til for du citerede jo mit indlæg?


Øhh, var den til mig eller@lath ??

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf februardrengen » 1. sep 2015, 22:18

lath skrev:Som svar på: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=32&t=20299&sid=70c0779278e9884f9c529c82f5ad42f4&p=143840#p143835
februardrengen skrev:...
@lath Jeg har afprøvet dit forslag nu, desværre uden det ønskede resultat.. du få lige terminal outputtet her i fald det skulle ha din interesse. Har besluttet at indsende en bug rapport til Valve, takker igen for indsatsen.

http://paste.ubuntu.com/12240829/

Linie 3: Den har en anden sti end den der blev skrevet i indlægget til issuen på GitHub, når filsystemet melder tilbage at den ikke findes.

Filen findes nok et sted nede under mappen der hedder: /home/tommy/.local/share/Steam/
Du kan få vist .local mappen i din hjemmemappe ved først at vælge "Vis skjulte filer" i menuen i en fil browser.

/Lars

Edit: har tilføjet "Som svar på " + link til indlæg



@lath kan jeg lokke dig at tjekke og udpege den rette fil for mig?
Du må gerne rette den for mig hvis du vil :)

http://paste.ubuntu.com/12248166/

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf AJenbo » 2. sep 2015, 04:35

Det var til Lath.

For at finde filen kan du køre følgende.

Kode: Vælg alt

find . -name libxcb.so.1

På min maskine ligger filen der hvor kommandoen forventede det.

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf februardrengen » 4. sep 2015, 22:39

AJenbo skrev:Det var til Lath.

For at finde filen kan du køre følgende.

Kode: Vælg alt

find . -name libxcb.so.1

På min maskine ligger filen der hvor kommandoen forventede det.



det giver flg..

"tommy@tommy-MS-7817:~$ find . -name libxcb.so.1
./.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libxcb.so.1
./.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime.old/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libxcb.so.1
./steam-lib-BACKUP/libxcb.so.1
tommy@tommy-MS-7817:~$ "

..er stadig ikke sikker på hvad jeg skal ændre i @laths kode eksempel?

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: steam: "7 Days to die" starter ikke

Indlægaf lath » 5. sep 2015, 16:58

Man skal sammenligne stier:
~/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libxcb.so.1
./.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libxcb.so.1
./.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime.old/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libxcb.so.1
./steam-lib-BACKUP/libxcb.so.1

1. linie er GitHub indlægget, og dermed også min kommando:

De næste 3 er output fra find kommandoen, jeg har markeret med fed hvor de er forskellige.
Den sidste (./steam-lib-BACKUP/libxcb.so.1) er din backup kopi (kun for i386), og det mærkelige er at den fil tilsyneladende er blevet kopieret - selv om cp ikke finde filen ???
Hint, fra http://paste.ubuntu.com/12240829/ :
cp: kan ikke udføre stat() på '/home/tommy/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libxcb.so.1': Ingen sådan fil eller filkatalog

En lille test jeg har lavet med cp kommandoen fortæller mig at den ikke skulle oprette en fil.

Jeg dropper supporten her.
Der foregår noget underligt hvad angår shared libraries, som Steam og/eller udviklerne af spillet skal have lov til at bokse færdig med.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster