Jakob77 skrev:Men der er måske efterhånden ikke mange andre end HP tilbage, som har stået hele distancen..?
Jeg forstår ikke din kærlighed til HP, de putter blot computere i kasser og sætter dem i butikkerne. De har stort set ingen indsigt i hvordan computeren fungere ud over de integrationsdokumenter som de har under en NDA (licens) fra dem der egentlig udvikler chippen, den kunne være behjælpelig til udvikling af drivere, men ikke tilstrækkelige til at emulere hardware og det ville være ulovligt for HP at frigive den da det ikke er deres. Det er chip producenterne du skal have fat i!
Jakob77 skrev:Under alle omstændigheder kan en velplanlagt rundspørge nok afsløre lidt om, hvem der er de mest seriøse på området i dag, og det kan vi så give dem noget gratis reklame for ganske enkelt ved at oplyse om det.
Og hvis de andre producenter så ser, at det er noget, der virker på salget, så vil der nok hurtigt komme flere med, og så har vi startet en god spiral.
Tjek lige hvad der er gjort i forvejen, hvor stor reklame værdi de virkelig ville have og ellers vil jeg blot henvise til Ivans udmærket svar.
Jakob77 skrev:AJenbo skrev:Er det nogle bestemte systemer du tænker der skal emuleres?
Hardwareemulatoren bør vel åbne med et museum helt tilbage i computerhistorien, men med den forskel, at du bare kan klikke på en af de gode gamle computere, og så kører du på den hjemme i din stue.
Ok så er det ikke en emulator implementeret i hardware du er ude efter men via software, lige som DOSBox og alle de andre i softwarecenteret. Og resten kunne jo klares med en fælles brugerflade, som f.eks. et softwarecenter...
Jakob77 skrev:Du nævner playstations, ja selvfølgelig, når det er muligt.
Vi har allerede Playstation 2 software emulatoere, Playstation 3 ville heller ikke være et problem hvis blot det var dokumenteret hvordan de virkede.
Jakob77 skrev:Der var også noget, der hed "Basic", som måske også havde egen hardware, jeg er ikke sikker på det.
Basic er ... glemt det du får bare et link denne gang: http://da.wikipedia.org/wiki/BASIC