Installation af linux-quake3 (64bit) Emnet er løst

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 2. jun 2012, 19:13

Hmm, nu satte jeg mig selv som ejer af /usr/share/games/quake3/baseq3/pak0.pk3 og den starter nu spillet fint via opstarten, MEN når jeg så lukker spillet, fucker compiz op og logger mig ud, og jeg får ikke lov at komme ind på normal vis, så jeg installerede fusion-icon til compiz for at slå det fra før jeg skulle spille, men da jeg så genstartede, forsvandt alle værktøjsbjælkerne på alle mine vinduer da jeg ikke kunne konfigurere fusion-icon før jeg genstartede.

Er der en ny nemmere måde at disable compiz når man skal spille, det ser nemlig ikke ud til at være GFX driveren, men compiz der skal disables mens man spiller, som jeg husker jeg har gjort før under 10.04LTS, også 64 bit.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 2. jun 2012, 19:16

Nå, der var jeg for hurtig, loggede blot ud, skiftede til Unify 2D, så virker det! :-D

JUBI! :-) Tak for ALT jeres dejlige hjælp igen, har VIRKELIG savnet dette spil! :-)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf AJenbo » 2. jun 2012, 19:20

Pak filerne er spillets data filer, motoren er selve quake3 pakken.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 2. jun 2012, 19:24

AJenbo skrev:Pak filerne er spillets data filer, motoren er selve quake3 pakken.


Hvordan skal det forståes?

Som der står flere andre steder, er selve pak0.pk3 filen selve spillet, hvor det installeres (om dette SÅ er motoren, udpakket) ved jeg så ikke helt, men det er også den eneste fil der ligger på CD-ROM Retail, udover pak1.pk3 filen.

De andre .pk3 filer kommer først efter Pointrelease 1.32b/c

Skidt pyt med det, jeg rettede pak0.pk3 i /usr/share/games/quake3/baseq3 til at være mine og så slog jeg Unify 2D skrivebord til, så virkede det sgu! :-) Skrev en lille note til mig selv.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 2. jun 2012, 19:25

Quake III Arena – Ubuntu 12.04 LTS 64 bit.

Åbn Ubuntu Software Center.

Hent pakkerne quake3 samt quake3-data

Husk at rette /media/cdrom til /media/navnpåCD/DVD Min hed /media/QUAKE_III (Der stod i forvejen /cdrom i feltet)

Inden spillet startes skal pak0.pk3 som ligger i /usr/share/games/quake3/baseq3 have rettet i rettighederne på filen.

ALT+F2 gksu nautilus (indtast superuser password)

Navigér dig til filen /usr/share/games/quake3/baseq3/pak0.pk3, markér filen, vælg ”Egenskaber”, og så ”Rettigheder”, under ”Ejer”, sæt dig selv som ejeren, og under grupper, sæt dig selv som gruppe, husk både ”læse/skrive” rettigheder i begge felter.

Tjek samtidig om opdateringen af Quake3 gik godt (quake3-data)

Der skal ligge 9 pk3 filer i /usr/share/quake3/baseq3, en pak0.pk3, pak1.pk3, pak2.pk3, pak3.pk3, pak4.pk3, pak5.pk3, pak6.pk3, pak7.pk3, pak8.pk3, disse er opdateringsfilerne.

Udover det skal der i /usr/games, ligge en quake3 skalprogram. Denne er opstarteren til spillet.

Billede

Configurationsfilerne ligger i /home/ditbrugernavn/.q3a mappen, disse kan ændres hvis man f.eks vil hedde "Spot" istedet for "Unnamedplayer". Filen hedder q3config.cfg

Billede

Inden spillet startes, husk at logge ind med Unify 2D skrivebord.
Senest rettet af Spotten 2. jun 2012, 23:43, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf AJenbo » 2. jun 2012, 23:19

At kalde .pak filer for motoren svare til at kalde en .odt fil for et skrive program. LibraOffice er skrive programmet og quake3 er motoren, .odt og .pak er data filerne som programmerne fortolker.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 2. jun 2012, 23:38

AJenbo skrev:At kalde .pak filer for motoren svare til at kalde en .odt fil for et skrive program. LibraOffice er skrive programmet og quake3 er motoren, .odt og .pak er data filerne som programmerne fortolker.


Det kan godt være vi aldrig blive enige om dette, fordi pk3 filerne er netop motoren i spillet, hvad skulle ellers være motoren? Det kan umuligt være denne quake du omtaler da den i sig selv fylder et pr KB og spillet fylder knapt 5-600MB.

Se pak0.pk3 filen, det er den største pakke i hele spillet, quake3 pakken du hentyder til, er blot opstarteren.

Sagt på en anden måde, du kommer ingen steder uden pak0.pk3 filen, som også er den eneste pakke du skal have hvis du vil køre Quake3 Version 1.17 og ikke 1.32c.

Men skidt pyt, at quake3 pakken gør det muligt at opstarte disse data i pk3 filerne, gør det ikke til en motor, mere et tændrør i motoren som gør den kan tænde.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf AJenbo » 3. jun 2012, 02:27

En spil motor er en vel defineret ting og ikke rigtig op til debat. Det svare til at du kalde en bil for en motor. Motoren er det der driver bilen, altså motoren (programmet) er det der driver spille, spillet (billeder, baner + lidt) er det der ligger i pak filen. Har du en motor uden bil er der ikke meget at se på, og har du en bil uden motor kan den være nokså pæn men der sker ikke noget. Motoren udgør heller ikke største den af bilen vægt (størrelsen af pak filen gør den der for heller ikke til en motor). Din cd er nok til Windows og så må der som minimum også være en exe fil et sted for at du kan køre det. Det er programmet der er motoren. Spillets udsende bestemmes af den data der benyttes. Motoren i Quake 3 heder ID Tech 3 og er frit tilgængelig, det er den samme motor der er blevet brugt til at lave Open Arena samt mange andre spil.

Som du kan se her:
http://packages.ubuntu.com/precise/games/quake3
Er beskrivelsen af ioquake3 pakken også at det er "game engine", altså spillet motor, den installere.

ioquake3 er desuden en opdateret udgave af den oprindelige motoren så faktisk får du en mere opdateret udgave en man normal ville have med Quake 3 1.32c.

Det er selve motoren der kan være bygget til Linux, Windows eller Mac for at køre nativ. Var der blot tale om et opstarts script var det nok mere sandsynligt at det hele blev kørt igennem wine.

Jeg er udannet spil udvikler og har arbejdet på mods af Quake 3, så det er nok et rigtig dårligt emne du har valt at debattere med mig :P

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 3. jun 2012, 15:38

AJenbo skrev:En spil motor er en vel defineret ting og ikke rigtig op til debat. Det svare til at du kalde en bil for en motor. Motoren er det der driver bilen, altså motoren (programmet) er det der driver spille, spillet (billeder, baner + lidt) er det der ligger i pak filen. Har du en motor uden bil er der ikke meget at se på, og har du en bil uden motor kan den være nokså pæn men der sker ikke noget. Motoren udgør heller ikke største den af bilen vægt (størrelsen af pak filen gør den der for heller ikke til en motor). Din cd er nok til Windows og så må der som minimum også være en exe fil et sted for at du kan køre det. Det er programmet der er motoren. Spillets udsende bestemmes af den data der benyttes. Motoren i Quake 3 heder ID Tech 3 og er frit tilgængelig, det er den samme motor der er blevet brugt til at lave Open Arena samt mange andre spil.

Som du kan se her:
http://packages.ubuntu.com/precise/games/quake3
Er beskrivelsen af ioquake3 pakken også at det er "game engine", altså spillet motor, den installere.

ioquake3 er desuden en opdateret udgave af den oprindelige motoren så faktisk får du en mere opdateret udgave en man normal ville have med Quake 3 1.32c.

Det er selve motoren der kan være bygget til Linux, Windows eller Mac for at køre nativ. Var der blot tale om et opstarts script var det nok mere sandsynligt at det hele blev kørt igennem wine.

Jeg er udannet spil udvikler og har arbejdet på mods af Quake 3, så det er nok et rigtig dårligt emne du har valt at debattere med mig :P


Jeg synes nu det er meget sjovt, bare fordi du er uddannet spiludvikler! :-)

Det er noget fis du skriver i mine øjne, om det er ioquake3, eller Q3.exe under windows, gør ikke denne bette fil til en mirakelmager, det gør det blot til den opstarter det er, som du selv skriver, hvor meget er spillet værd uden data og omvendt? Mangler du enten opstarterer eller datapakke (motoren), så kommer man ingen steder, så uanset hvordan du vender den sammenligning, vil den aldrig blive "fair", for ingen af delene kan uden den anden del.

Det er lidt som en tom Ubuntu CD man har glemt at brænde.

Hvor langt kom jeg i spillet med ALT installeret, også ioquake3 uden en opstarter?

Jeg forstår heller ikke tråden skulle køre SÅ langt hvis du er uddannet, så burde du efter min mening have spottet problemet for længe siden, det er jo ikke fordi jeg har sparet på informationerne! ;-) Har rodet lidt rundt i dem da det er lidt kringlet med alle de koder (synes jeg), men hvis du er uddannet spiludvikler, burde du så ikke have kunne løst mit problem før side 4? :-)

Hvis Qauke3 var en bil, er opstartsfilen (den der læser data i motor) nøglen til bilen.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 3. jun 2012, 15:48

Engine
Main article: id Tech 3
A mirror reflects Sarge and the Quake III logo in the opening scene of the first level, Q3DM0.

The id Tech 3 engine is the name now given to the engine that was developed for Quake 3. Unlike most other games released at the time, including its primary competitor, Unreal Tournament, Quake 3 requires an OpenGL-compliant graphics accelerator to run. The game does not include a software renderer.

The graphic technology of the game is based tightly around a "shader" system where the appearance of many surfaces can be defined in text files referred to as "shader scripts." Quake 3 also introduced spline-based curved surfaces in addition to planar volumes, which are responsible for many of the surfaces present within the game.[7] Quake 3 also provided support for models animated using vertex animation with attachment tags (known as the .md3 format), allowing models to maintain separate torso and leg animations and hold weapons. Quake 3 is one of the first games where the third-person model is able to look up and down and around as the head, torso and legs are separate.[citation needed] Other visual features include volumetric fog, mirrors, portals, decals, and wave-form vertex distortion.

For networking, id Tech 3 uses a "snapshot" system to relay information about game "frames" to the client over UDP. The server attempts to omit as much information as possible about each frame, relaying only differences from the last frame the client confirmed as received (Delta encoding).[8] id Tech 3 uses a virtual machine to control object behavior on the server, effects and prediction on the client and the user interface. This presents many advantages as mod authors do not need to worry about crashing the entire game with bad code, clients could show more advanced effects and game menus than was possible in Quake II and the user interface for mods was entirely customizable. Unless operations which require a specific endianness are used, a QVM file will run the same on any platform supported by Quake 3. The engine also contains bytecode compilers for the x86 and PowerPC architectures, executing QVM instructions via an interpreter.

Quake III Arena features an advanced AI with five difficulty levels which can accommodate both a beginner and an advanced player, though they usually do not pose a challenge to high-tier or competitive players. Each bot has its own, often humorous, 'personality', expressed as scripted lines that are triggered to simulate real player chat. If the player were to type certain phrases the bots may respond, typing "You bore me" might cause one of the bots to reply "You should have been here 3 hours ago!". Each bot has a number of alternative lines to reduce the repetition of bot chatter. The Gladiator bots from Quake II were ported to Quake III and incorporated into the game by their creator - Jean Paul van Waveren, aka Mr. Elusive.[9][10] Bot chat lines were written by R. A. Salvatore, Seven Swords and Steve Winter.[11] Xaero, the hardest opponent in the game, was based on the Gladiator bot Zero.[citation needed] The bot Hunter appears on magazine covers in the later id game Doom 3.

On August 19, 2005, id Software released the complete source code for Quake III Arena under the GNU General Public License,[12] as they have for most of their prior engines. As before, the engine, but not the content such as textures and models, were released, so that anyone who wishes to build the game from source will still need an original copy of the game to play it as intended. A project called OpenArena creates open content and bundles it with the engine as a standalone Quake 3 release. Open Arena uses the ioquake3 engine,[13] which is focused on bug fixes, sound and graphical improvements.[14]
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf NickyThomassen » 3. jun 2012, 16:01

Spotten skrev:Det er noget fis du skriver i mine øjne ...

Jeg forstår heller ikke tråden skulle køre SÅ langt hvis du er uddannet, så burde du efter min mening have spottet problemet for længe siden, det er jo ikke fordi jeg har sparet på informationerne! ;-) Har rodet lidt rundt i dem ...

En lidt sjov drejning tråden har taget, men nu har du vel også opnået hvad du ville.

Mammals also show God’s workings in nature. One prime example is the giraffe. Like the woodpecker, this animal may seem familiar enough externally, but internally it is quite incredible. Since the giraffe has such a large neck, it has a very large and powerful heart to pump the blood to the brain. Theoretically, the immense pressure of the blood pumped by this massive heart would rupture blood vessels in the brain if the giraffe moved its head downward! In reality, however, the giraffe is able to execute such an action with no damage at all. The way in which it does this is amazing. Valves in the arteries of the neck close whenever the giraffe bends its head down, limiting the flow of blood to the brain. The blood that is not stopped goes into the “rete mirabile,” a sponge-like cluster of vessels under the brain. Since the brain receives the blood indirectly from the rete mirabile, it is not damaged by any high pressures. When the giraffe lifts its head up, the valves open and the rete mirabile brings more blood to the brain. In addition, some valves in the neck veins close to equalize the blood pressure. This prevents the giraffe from fainting from lack of oxygen when it gets up! When we look at this whole system we immediately see that any defect or incompleteness in it would result in serious consequences for the giraffe. It could never have evolved gradually over billions of years! Indeed, only God could create something this wonderful

Og der har vi det: Gud findes.
(og det beviser vist også, at ikke alle citater på engelsk er lige meget værd, og slet ikke uden kilde)

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 3. jun 2012, 16:08

TitanusEramius skrev:
Spotten skrev:Det er noget fis du skriver i mine øjne ...

Jeg forstår heller ikke tråden skulle køre SÅ langt hvis du er uddannet, så burde du efter min mening have spottet problemet for længe siden, det er jo ikke fordi jeg har sparet på informationerne! ;-) Har rodet lidt rundt i dem ...

En lidt sjov drejning tråden har taget, men nu har du vel også opnået hvad du ville.

Mammals also show God’s workings in nature. One prime example is the giraffe. Like the woodpecker, this animal may seem familiar enough externally, but internally it is quite incredible. Since the giraffe has such a large neck, it has a very large and powerful heart to pump the blood to the brain. Theoretically, the immense pressure of the blood pumped by this massive heart would rupture blood vessels in the brain if the giraffe moved its head downward! In reality, however, the giraffe is able to execute such an action with no damage at all. The way in which it does this is amazing. Valves in the arteries of the neck close whenever the giraffe bends its head down, limiting the flow of blood to the brain. The blood that is not stopped goes into the “rete mirabile,” a sponge-like cluster of vessels under the brain. Since the brain receives the blood indirectly from the rete mirabile, it is not damaged by any high pressures. When the giraffe lifts its head up, the valves open and the rete mirabile brings more blood to the brain. In addition, some valves in the neck veins close to equalize the blood pressure. This prevents the giraffe from fainting from lack of oxygen when it gets up! When we look at this whole system we immediately see that any defect or incompleteness in it would result in serious consequences for the giraffe. It could never have evolved gradually over billions of years! Indeed, only God could create something this wonderful

Og der har vi det: Gud findes.
(og det beviser vist også, at ikke alle citater på engelsk er lige meget værd, og slet ikke uden kilde)


Sådan var det bestemt ikke tænkt, synes bare det er lidt underligt det kan være så svært at skrive hvordan man installere Quake3 under Ubuntu, især hvis man er spiludvikler, og jeg kan godt se det måske lød forkert, men det var altså ikke ment ondt, det er bare trælst at sidde med noget der ikke virker, og når det så endelig virker og man fortæller om sin viden omkring selve spillet, ikke installationen, så får man af vide man tager fejl, og så længe jeg ved jeg ikke tager fejl, så giver jeg altså ikke bare folk ret, uddannet eller ej! :-)

Jeg har da en kilde på mit citat hvis det skulle være : http://en.wikipedia.org/wiki/Quake_III_Arena

(Problemet med wikipedia, alle og enhver kan skrive et oplæg derinde, efter min mening ikke helt troværdigt, trods jeg selv linker dertil.)

Men ja, spillet køre og det var nemmere at installere end jeg lige havde regnet med, så mon vi ikke slipper for flere af den slags tråde (quake3) fra min side, også da jeg skrev mig en note i denne tråd for at kunne finde den frem igen en anden gang hvis der blev brug for det?

Men jeg er RIGTIGT taknemmelig for ALT jeres hjælp, bare ikke tro jeg er helt dum bare fordi jeg ikke forstår alle de dersens koder! :-)

Så lad os lade den hvile her, der er ingen grund til at blive uvenner over ingenting.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf AJenbo » 3. jun 2012, 16:15

Spotten skrev:Jeg synes nu det er meget sjovt, bare fordi du er uddannet spiludvikler! :-)

Det her er da ved at dreje over i at være en simpel provokation. At du være at være ignorant om et emne gør dig ikke til en god debattør. Det gør det kun umuligt at overbevise dig om noget. Tager du også den samme debat når du er til mekaniker med din bil?

Spotten skrev:Jeg forstår heller ikke tråden skulle køre SÅ langt hvis du er uddannet, så burde du efter min mening have spottet problemet for længe siden, det er jo ikke fordi jeg har sparet på informationerne! ;-) Har rodet lidt rundt i dem da det er lidt kringlet med alle de koder (synes jeg), men hvis du er uddannet spiludvikler, burde du så ikke have kunne løst mit problem før side 4? :-)

Den vil jeg ikke have smurt af på mig. Det kunne være sluttet på side 2 hvis de havde læst hvad jeg skrev samt hold dig til en vejledning:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=32&t=16166&start=15#p107256
Jeg havde nok også forventet at du ville have kigget efter hvad dit cd drev hed når den faktisk spørg dig om det.
Og så betyder det at være spil udvikler desuden ikke at jeg kan forklare menigmand hvordan man installere et spil, blot at jeg ved hvad det består af. Men det er fint jeg skal nok holde mig fra at hjælpe dig frem over når det tager for mange indlæg for dig.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 3. jun 2012, 16:28

AJenbo skrev:
Spotten skrev:Jeg synes nu det er meget sjovt, bare fordi du er uddannet spiludvikler! :-)

Det her er da ved at dreje over i at være en simpel provokation. At du være at være ignorant om et emne gør dig ikke til en god debattør. Det gør det kun umuligt at overbevise dig om noget. Tager du også den samme debat når du er til mekaniker med din bil?

Spotten skrev:Jeg forstår heller ikke tråden skulle køre SÅ langt hvis du er uddannet, så burde du efter min mening have spottet problemet for længe siden, det er jo ikke fordi jeg har sparet på informationerne! ;-) Har rodet lidt rundt i dem da det er lidt kringlet med alle de koder (synes jeg), men hvis du er uddannet spiludvikler, burde du så ikke have kunne løst mit problem før side 4? :-)

Den vil jeg ikke have smurt af på mig. Det kunne være sluttet på side 2 hvis de havde læst hvad jeg skrev samt hold dig til en vejledning:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=32&t=16166&start=15#p107256
Jeg havde nok også forventet at du ville have kigget efter hvad dit cd drev hed når den faktisk spørg dig om det.
Og så betyder det at være spil udvikler desuden ikke at jeg kan forklare menigmand hvordan man installere et spil, blot at jeg ved hvad det består af. Men det er fint jeg skal nok holde mig fra at hjælpe dig frem over når det tager for mange indlæg for dig.


Helt ærligt!! Hvad har jeg gjort dig? Jeg sidder jo netop og siger det ikke var ondt ment?


Hvis du bliver provokeret af så lidt, så skal der sgu ikke meget til, undskyld mig.

Jeg er ked af hvis du ser det som en kritik af dig som person, som skrevet MANGE gange i denne tråd, har jeg takket, bøjet, najet, og spurgt pænt om hjælp, og så bare fordi vi er uenige om hvordan et spil hænger sammen.

Jeg har ikke en bil, men ja når jeg er til cykelsmed (uddannet) tager jeg også gerne en diskution med ham da det IKKE er sikkert han gør tingene som jeg gerne vil have dem, kunden har altid ret, det er jo trods alt kunder der betaler hans løn.

Smurt af på dig, som skrevet var det ikke ondt ment, jeg undrede mig blot over det kunne tage så lang tid at guide mig på rigtige vej før det virkede når du er uddannet spiludvikler, at du ikke er uddannet til at installere et spil, gik jeg ud fra du vidste alt om, da du lyder rigtigt skarp på RIGTIGT mange områder.

Klart jeg bliver forvirret når først AI linker til en guide der ikke virkede, og så prøver jeg at følge de andres forslag og det ender med 3-4-5 personer pludselig er over tråden, og så er det svært at konkludere hvad der er hvad når den ene siger en ting og den anden en anden ting, så undskyld jeg nemt bliver forvirret.

Men undskyld til jer allesammen for alt mit BRÆK, føler mig bare TOTALT mejet ned herinde når man siger nogen imod der sidder som redaktør eller admins.

Hvorfor må en bruger ikke vise fustration over en ting ikke virker? Det er nok mere derfor tråden blev så lang, fordi hver gang det ikke virker, så kommer man jo klart igen mere flere spørgsmål, og evt. fejlbeskeder.

Lider af post-traumatisk-stress-syndrom, så måske er det derfor det er lidt sværere for mig end det er for dig?

UNDSKYLD JEG ER HER!!

P.S AJenbo TUSINDE TAK FOR HJÆLPEN (Du var trods alt den der fik guidet mig den rigtige vej til sidst)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf AJenbo » 3. jun 2012, 16:37

Kan se du har fået skrevet lidt mere, som bløde lidt op for det forgående indlæg, mens jeg var i gang.
Spotten skrev:(Problemet med wikipedia, alle og enhver kan skrive et oplæg derinde, efter min mening ikke helt troværdigt, trods jeg selv linker dertil.)

Du kan da også bare læse det direkte fra hæstens mund:
http://www.idsoftware.com/business/history/
The next quantum leap in PC gaming came from id Software in 1996 with the release of QUAKE. Based on an all-new graphics engine

Spillet er baseret på en motor.
https://github.com/TTimo/doom3.gpl
(som er en videre udvikling af Quake3 motoren)
This source release does not contain any game data, the game data is still
covered by the original EULA and must be obeyed as usual.

If you have obtained this source code several weeks after the time of release,
it is likely that you can find modified and improved
versions of the engine in various open source projects across the internet.

Den frie del referes til som motor, resten er spil data.
http://ioquake3.org/
We also seek to have the perfect version of the engine for playing Quake 3: Arena, Team Arena, and all popular mods.

ioquake3 er en engine.
http://www.uvlist.net/groups/info/idtech3
A game engine developed by id Software.

http://www.youtube.com/watch?v=sWRctnQU2F4
Carmack taler om ID tech 4 og samligner den med tidligere motore.

p.s. Har endnu ikke fået læs dit seneste indlæg.

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot] og 0 gæster