hvordan installere jeg rollercoaster tycoon 3 i Ubuntu??

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
ksan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 8. nov 2010, 18:56

hvordan installere jeg rollercoaster tycoon 3 i Ubuntu??

Indlægaf ksan » 14. nov 2010, 14:43

Hej..
nu har jeg installeret ubuntu 10.10, og nu vil min kærreste godt have installeret Rollercoaster.
Jeg har prøvet med wine, uden held. For der kan man kun installere 2'ern.
Så derfor håber jeg at nogen af jer kan hjælpe mig med mit problem..

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: hvordan installere jeg rollercoaster tycoon 3 i Ubuntu??

Indlægaf AJenbo » 14. nov 2010, 21:43

Hvad sker der når du prøver?
Prøv eventuelt at kopiere spillet fra en windows partition hvor det har været installeret.
Kør det via konsollen for at få mere uddybende fejlbeskeder.

Så vidt jeg kan så på WineHQ så virker det bedst med version 1.2

http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=3781

ksan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 8. nov 2010, 18:56

Re: hvordan installere jeg rollercoaster tycoon 3 i Ubuntu??

Indlægaf ksan » 14. nov 2010, 22:05

jamen jeg kan godt installere det, men når jeg så starter det op med cd'en siddende i computeren, så siger den at der ingen cd er i.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: hvordan installere jeg rollercoaster tycoon 3 i Ubuntu??

Indlægaf AJenbo » 15. nov 2010, 00:11

Nå lød ellers som om det var et installations problem ud fra dit første indlæg.
Men prøv eventuelt at bruge en patch fra til at fjerne cd tjekket, så behøves du heller ikke have cd'en siddende i for at spille.
http://www.megagames.com/fixes/railroad-tycoon-3-5
(du skal nok først opdatere spillet til at passe med den version patchen er lavet til)

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: hvordan installere jeg rollercoaster tycoon 3 i Ubuntu??

Indlægaf Rattus Norvegicus » 16. nov 2010, 22:19

Nu har jeg ikke selv forsøgt mig med Wine, men jeg har lige installeret RCT3 med udvidelsespakkerne Soaked og Wild i XP som kører i Ubuntu via VirtualBox, og det fungerer næsten perfekt.

De eneste problemer jeg har er at musemarkøren er omgivet af en sort firkant, hvilket jeg godt kan leve med, men spillet fryser når jeg forsøger at ændre opløsningen fra 880x600 til 1024x768, men det tror jeg skyldes at jeg ikke kan få XP til at komme over 1366x644 (kan ikke kører højere end 1360x768 i Ubuntu).

Computeren er en Lenovo G555 med et 512 mb ATI Radeon HD 4200, som også understøtter 3D i VirtualBox, noget som ikke fungerede på min gamle Acer Extensa 5230 hvor der er et Intel grafikkort i, så lige nu er jeg meget glad for min beslutning om at satse på en billig bærbar med et ATI grafikkort fremfor en med Intel grafikkort :mrgreen:

Jeg skal da også helt klart have prøvet at installere RCT3 og udvidelsespakkerne i Wine og se om det også kører her.
Hilsen Kenny

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster