Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
FrederikRS
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. nov 2009, 11:07
Geografisk sted: Nordjylland

Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf FrederikRS » 15. jun 2010, 17:30

Hej.

Er det muligt at installere steam og cs igennem wine? og hvordan gøres det hvis det er muligt?

Jeg kører Ubuntu 10.04.


Hilsen
Frederik

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf zob » 15. jun 2010, 17:36

Jeg tror det er på vej til linux: http://www.linuxin.dk/node/16544

Ellers ved jeg ikke hvordan det kører. Prøv med playonlinux: http://www.playonlinux.com/en/commentaires-729.html

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf andsen » 15. jun 2010, 18:10

Gør det via playonlinux, som zob også skriver :-) Det har jeg gjort - Steam virker fint, men spillene driller hos mig. Er nok bare mig der ikke er for skarp ;-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

FrederikRS
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. nov 2009, 11:07
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf FrederikRS » 15. jun 2010, 19:30

Hvordan fungerer det der playonlinux? Kan man installere programmerne der igennem eller hvad skal der gøres?

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf andsen » 15. jun 2010, 20:00

Jep - kan ikke huske om playonlinux ligger i synaptic - det bør det gøre. Når du har installeret det, starter du det og vælger install. Så får du en lang liste over spil og andre windows programmer. her finder du steam og klikker dig videre derfra :-) Det er temmelig simpelt :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

FrederikRS
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. nov 2009, 11:07
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf FrederikRS » 15. jun 2010, 20:53

Jeg har nu installeret steam igennem playonlinux, men når jeg prøver at køre programmet skriver den


"ERROR: Steam.exe (main exception): To run Steam, you must first connect to the internet", så hvad gør jeg lige i denne situation?

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf andsen » 15. jun 2010, 21:45

Det kunne godt være det wine, det der ligger under motorhjelmen i playonlinux, der laver fejlen - du skal prøve at installere en nyere version af wine.

Der er en guide til det her: http://www.winehq.org/download/deb
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

FrederikRS
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. nov 2009, 11:07
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf FrederikRS » 16. jun 2010, 15:45

Jeg har fundet ud af at det er et firewall problem, så når den bliver fjernet, kan jeg godt logge ind i steam..

Under installationen af Steam blev der oprettet nogle filer på skrivebordet. Er det ikke muligt at få dem fjernet uden det påvirker selve installationen, da jeg helst ikke vil have dem til at tage plads der? Det drejer sig om filerne "Steam.desktop" og "Steam.lnk".

Kan jeg så bare installere spillene igennem steam, eller skal det også gøre via PlayOnLinux?

Er det desuden muligt at installere Bounty Bay Online igennem playonlinux? eller er det kun de spil der er på listen i forvejen?

FrederikRS
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. nov 2009, 11:07
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf FrederikRS » 20. jun 2010, 11:18

Jeg har fået installeret Bounty Bay Online nu, men når jeg prøver at åbne spillet skriver den "Current video card doesen't support texture compression, game may not run, continue anyway?"

Spillet plejer fint at kunne køre på Windows, så det ærger mig at det ikke vil ger.

Jeg har også problemer med Counter-Strike. Det lagger utrolig meget, så det virker som om, der mangler nogle drivere til grafikkortet, men der bliver ikke vist nogle drivere i "Hardwaredrivere".

Er der noget jeg kan gøre for at kunne få mit grafikkort til at køre optimalt?

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf andsen » 21. jun 2010, 12:35

Du kan sagtens fjerne ikonerne på skrivebordet - det er blot genveje. Og du skal bare starte steam for at starte spillene, men det har du vist fundet ud af kan jeg læse ;-)

Hvilket grafikkort har du i din pc? Mærke og model..
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf soundpartner » 21. jun 2010, 14:06

XuZeM skrev:Jeg har fået installeret Bounty Bay Online nu, men når jeg prøver at åbne spillet skriver den "Current video card doesen't support texture compression, game may not run, continue anyway?"

Spillet plejer fint at kunne køre på Windows, så det ærger mig at det ikke vil ger.

Jeg har også problemer med Counter-Strike. Det lagger utrolig meget, så det virker som om, der mangler nogle drivere til grafikkortet, men der bliver ikke vist nogle drivere i "Hardwaredrivere".

Er der noget jeg kan gøre for at kunne få mit grafikkort til at køre optimalt?

at spillet kører under windows er jo klart. spillet er skrevet til windows, og windows fungerer altså ret anderledes end linux.
hvis du vil køre windows spil bedst muligt så gøres dette altså i windows
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

FrederikRS
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. nov 2009, 11:07
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Installation af Steam og Counter-Strike via Wine

Indlægaf FrederikRS » 22. jun 2010, 16:04

andsen skrev:Du kan sagtens fjerne ikonerne på skrivebordet - det er blot genveje. Og du skal bare starte steam for at starte spillene, men det har du vist fundet ud af kan jeg læse ;-)

Hvilket grafikkort har du i din pc? Mærke og model..



Det er et ATI Mobility 9600/9700.

Men har dog også oprettet en tråd angående mit grafikkort for at optimere ydelsen, men af de indlæg der er kommet, findes der vist ikke nogen løsning til netop mit grafikkort???

viewtopic.php?f=34&t=11176


- Frederik

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster