Problem med exe fil

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Rasmushou
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. apr 2010, 19:07
IRC nickname: Hou

Problem med exe fil

Indlægaf Rasmushou » 18. apr 2010, 20:39

Har installeret Ubuntu 9.10 32bit

har installeret et spil og vil have nogle mods på det, og fandt et "program" som virker på windows xp og skulle virke på Ubuntu også. Har prøvet mange forskellige ting med noget "gtk" ? og hentet forskellige ting med Synaptic pakke håndtering.
Men så snart jeg vil køre filen får jeg bare denne fejl. hjælp! :D

Archive: /home/rasmus/Skrivebord/HoN_Modman.exe
[/home/rasmus/Skrivebord/HoN_Modman.exe]
End-of-central-directory signature not found. Either this file is not
a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive. In the
latter case the central directory and zipfile comment will be found on
the last disk(s) of this archive.
zipinfo: cannot find zipfile directory in one of /home/rasmus/Skrivebord/HoN_Modman.exe or
/home/rasmus/Skrivebord/HoN_Modman.exe.zip, and cannot find /home/rasmus/Skrivebord/HoN_Modman.exe.ZIP, period.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Problem med exe fil

Indlægaf laoshi » 18. apr 2010, 20:54

Velkommen til forum.
Da det handler om et spil, flytter jeg lige tråden til Spil-boardet.
For at du kan få hjælp, så bør du give så præcise oplysninger som muligt: hvilket spil? Hvilket program? Hvad har du prøvet?

Men *.exe- filer kommer du ikke langt med uden for windows. Skal du bruge exe-filer, så er en mulighed at bruge wine, som du bl.a. kan finde i synaptic.

Men lad høre lidt mere om, hvad det handler om, så skulle der nok komme nogle brugere forbi som måske kan hjælpe dig videre.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Problem med exe fil

Indlægaf soundpartner » 18. apr 2010, 21:17

Rasmushou skrev:Har installeret Ubuntu 9.10 32bit

har installeret et spil og vil have nogle mods på det, og fandt et "program" som virker på windows xp og skulle virke på Ubuntu også. Har prøvet mange forskellige ting med noget "gtk" ? og hentet forskellige ting med Synaptic pakke håndtering.
Men så snart jeg vil køre filen får jeg bare denne fejl. hjælp! :D

Archive: /home/rasmus/Skrivebord/HoN_Modman.exe
[/home/rasmus/Skrivebord/HoN_Modman.exe]
End-of-central-directory signature not found. Either this file is not
a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive. In the
latter case the central directory and zipfile comment will be found on
the last disk(s) of this archive.
zipinfo: cannot find zipfile directory in one of /home/rasmus/Skrivebord/HoN_Modman.exe or
/home/rasmus/Skrivebord/HoN_Modman.exe.zip, and cannot find /home/rasmus/Skrivebord/HoN_Modman.exe.ZIP, period.

exe filer er exekverbare programmer i windows og virker derfor ikke i ubuntu som standart
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Rasmushou
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. apr 2010, 19:07
IRC nickname: Hou

Re: Problem med exe fil

Indlægaf Rasmushou » 18. apr 2010, 21:22

1)Det drejer sig om Heroes Of Newerth
2)programmer er noget der hedder Modman, som er til at håndter de mods man skulle have og aktiver dem med det.
3)læste et sted jeg skulle hente nogle ting med synaptic, f.eks. libmono-corlib2.0-CIL

når jeg bruger win xp er der ikke noget problem, når jeg åbner madman. Det åbner op og jeg aktiver de mods jeg har og så køre det bare derfra.

Lige prøvet at hente wine, og prøvede at åbne filen men sker intet, den arbejder lidt og ja.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Problem med exe fil

Indlægaf soundpartner » 18. apr 2010, 22:01

Rasmushou skrev:1)Det drejer sig om Heroes Of Newerth
2)programmer er noget der hedder Modman, som er til at håndter de mods man skulle have og aktiver dem med det.
3)læste et sted jeg skulle hente nogle ting med synaptic, f.eks. libmono-corlib2.0-CIL

når jeg bruger win xp er der ikke noget problem, når jeg åbner madman. Det åbner op og jeg aktiver de mods jeg har og så køre det bare derfra.

Lige prøvet at hente wine, og prøvede at åbne filen men sker intet, den arbejder lidt og ja.

ubuntu er ikke windows.
hvis du sammenligner ubuntu med en ny mercedes og windows xp med en ældre folkevogn, så kan du ikke bare tage et stempel fra en motor på en ældre folkevogn og proppe ind i motoren på den nye mercedes.
Det er lidt det samme du prøver at gøre med at installere et windows program på en ubuntu maskine.

nu findes der godtnok en "adapter" (wine) men det ændrer ikke på at på windows der bruger du en anden klient end på linux, så du skal ikke regne med at din modmanager vil komme til at virke på linux.
en af grundene her til er blandtandet at filsystemet er ret forskelligt mellem linux og windows.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Rasmushou
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. apr 2010, 19:07
IRC nickname: Hou

Re: Problem med exe fil

Indlægaf Rasmushou » 19. apr 2010, 10:22

Hmm det ikke et desideret windows program. har fundet det her http://forums.heroesofnewerth.com/showt ... hp?t=92797

Er så meget med at Ubuntu og Windows aldrig bliver det samme, men er ikke særlig rutineret til brugen af det endnu (som hærdet win xp bruger :/).

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Problem med exe fil

Indlægaf soundpartner » 19. apr 2010, 11:01

Rasmushou skrev:Hmm det ikke et desideret windows program. har fundet det her http://forums.heroesofnewerth.com/showt ... hp?t=92797

Er så meget med at Ubuntu og Windows aldrig bliver det samme, men er ikke særlig rutineret til brugen af det endnu (som hærdet win xp bruger :/).

når du downloader din klient til heroes of newerth så downloader du en windowsklient, ELLER en linuxklient ELLER en macklient. der er forskel på hvordan de forskellige klienter ser ud.
de er kompiled ud fra den samme kildekode, men det er stadig forskellige programmer...
din modmanaager er lvet til windows. hvis jeg var dig ville jeg skrive til dem der har lavet den og bede om en version af den der virker i linux.

hvis vi bliver i analogien om bilen før, så har du definitionen af hvad et stempel i en motor skal kunne, og du har en tegning over hvordan stemplet skal se ud. dette er mere eller mindre fælles for alle stempler, og kan sammenlignes med kildekoden
Når du så kompilerer eller i analogien bygger dit stempel, så skal der sættes mål på. hvad er diameteren på stemplet, hvor lang er stangen, hvilket matreale er den lavet af osv.
det kan jo være at den ene bil skal have et stæmpel der er 8 cm i diameter, og med en fleksibel gummiring på 0,5 cm omkring (så det kan mases ind i et hul på 8,9 cm), den anden skal have et stempel på 8 cm uden en gummiring og den sidste et stempel på 9 cm
disse info er det der gør forskellen mellem de forskellige systemer, og hvis man er kreativ med en gummiring så kan stemplet på 8 cm forvandles til et stempel på 8cm +gummiring.
Stemplet på 8cm +gummiring er rent faktisk samlet 9 cm, og vil derfor måske også virke i stedet for stemplet på 9cm det vil måske ikke virke optimalt, men det vil virke delvis.

hvis nu der i vores specifikation, eller vores kildekode stod at et stempel er og SKAL være 9 cm og lavet af massivt støbejern så vil dette stempel virke upåklageligt der hvor stemplet skal være 9 cm, men dette stempel vil ikke kunne bruges i de andre tilfælde da det jo er for stort og ikke passer ind.

det er på samme måde med programmering. hvis dprogrammørene laver det "rigtigt" så er selve programmeringssproget C, C++, paskal osv som sådan de samme men fortolkeren der skal bruges til at kompile den fortæller så om de forskelle der er til de forskellige platforme. men specificerer du i din kildekode at du SKAL bruge en eller annden funktion der kun er i windows, eller bruger du et sprog/værktøj som kun findes til windows, så vil programmet jo have denne afhængighed, og vil ikke kunne bruges andre steder
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster