Finder net men virker ikke....

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Ulrichambert
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. nov 2009, 09:12
IRC nickname: ulrichambert

Finder net men virker ikke....

Indlægaf Ulrichambert » 26. nov 2009, 09:19

Hej.... Jeg kan starte med at meddele at jeg er ABSOLUT begynder med ubuntu....

Jeg har haft ubuntu 9.04 i ca. 2 ugers tid og er endnu ikke kommet på trådløst net, den finder godt nok internettet men når jeg åbner morzilla bliver den ved med søge uden der sker noget....

Er der nogen uden i den store verden der kan hjælpe mig, da jeg helst ikke vil blive nød til at windows.

Mvh. Ulrik

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Finder net men virker ikke....

Indlægaf lath » 27. nov 2009, 07:38

Ulrichambert skrev:Hej.... Jeg kan starte med at meddele at jeg er ABSOLUT begynder med ubuntu....

Jeg har haft ubuntu 9.04 i ca. 2 ugers tid og er endnu ikke kommet på trådløst net, den finder godt nok internettet men når jeg åbner morzilla bliver den ved med søge uden der sker noget....

Er der nogen uden i den store verden der kan hjælpe mig, da jeg helst ikke vil blive nød til at windows.

Mvh. Ulrik


Hej og velkommen.

Din computer "finder" ikke internettet, hvis computeren ikke kan sende pakker ud på det. Det du kan se i Firefox er en cached side, dvs noget der kommer fra din egen harddisk. (Cache er: Firefox gemmer en kopi af de sider du er inde på. Efter nogen tid bliver de slettet, hvis du ikke har besøgt siden for nyligt.)

Det er dog muligt for Firefox at gå ind på en side på internettet, hvis du har et kablet netværk, og/eller et 3G/GPRS modem tilsluttet computeren.

Du har husket at vælge det korrekte netværk (SSID), krypteringstype, og skrevet det korrekte (delte) kodeord for dit trådløse netværk?
(Åbn networkmanager med et højre-klik på netværksikonet i GNOME panelet øverst til venstre.)
Billede

Det kunne også være at du skulle opgradere til Ubuntu 9.10 "Karmic Koala", hvor det måske bare virker ud af boksen?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster