eee 1000h og netværk både trådløst og wire

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
trinehb
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. nov 2009, 21:04

eee 1000h og netværk både trådløst og wire

Indlægaf trinehb » 24. nov 2009, 21:09

Hej jeg er absolut beginner. Har kørt Ubuntu et stykke tid ca. 1 år og ikke haft store problemer. Har opgraderet til den nye version at remix. Men problemet var det samme før jeg opgraderede.
Jeg kører med en zyxel router der er ikke sikkerhed på! Der er fullrate i den anden ende. Jeg har to PC'ere der kører perfekt, en med XP en med vista. Den lille (altså asusEEE) finder netværket og det hele, men der er ikke noget net når jeg åbner firefox bliver den bare ved med at søge og siger til sidst at den ikke kan finde siden. Har forsøgt at lave ping, men der finder den heller ikke noget. Har forsøgt at sætte manuelt op, virker heller ikke. Når jeg ber om netværk detaljer kommer den fint frem med Ip og gateway and evertything. Heller ikke updatefinder eller andet program kan bruge internettet. What kan I do?

Takker på forhånd
Trine

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: eee 1000h og netværk både trådløst og wire

Indlægaf soundpartner » 24. nov 2009, 21:20

trinehb skrev:Hej jeg er absolut beginner. Har kørt Ubuntu et stykke tid ca. 1 år og ikke haft store problemer. Har opgraderet til den nye version at remix. Men problemet var det samme før jeg opgraderede.
Jeg kører med en zyxel router der er ikke sikkerhed på! Der er fullrate i den anden ende. Jeg har to PC'ere der kører perfekt, en med XP en med vista. Den lille (altså asusEEE) finder netværket og det hele, men der er ikke noget net når jeg åbner firefox bliver den bare ved med at søge og siger til sidst at den ikke kan finde siden. Har forsøgt at lave ping, men der finder den heller ikke noget. Har forsøgt at sætte manuelt op, virker heller ikke. Når jeg ber om netværk detaljer kommer den fint frem med Ip og gateway and evertything. Heller ikke updatefinder eller andet program kan bruge internettet. What kan I do?

Takker på forhånd
Trine

det lyder godtnok spøjst...

er der ikke net hværken med kabel i maskinen eller med wifi?

du har prøvet at pinge siger du. hvad med at pinge en maskine inden for dit eget net? kan du det?

jeg kunne forestille mig at det kunne være et dns problem men dette sættes op normalt op automatisk, så lad os først lige høre om du kan pinge en maskine på eget net.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

trinehb
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. nov 2009, 21:04

Re: eee 1000h og netværk både trådløst og wire

Indlægaf trinehb » 25. nov 2009, 10:42

er der ikke net hværken med kabel i maskinen eller med wifi?

du har prøvet at pinge siger du. hvad med at pinge en maskine inden for dit eget net? kan du det?

jeg kunne forestille mig at det kunne være et dns problem men dette sættes op normalt op automatisk, så lad os først lige høre om du kan pinge en maskine på eget net.


Nej, ingen af delene virker. Jeg kan fint komme på nettet i DSBtogene der er der ingen problemer. Det vil sige at det er noget her i huset der er i kludder...?

Har lige forsøgt at pinge en anden computer via dens adresse. 192.168.1.35.... Er det rigtigt? Jeg fik 0%! Jeg smutter lige i kælderen og forsøger en gang at smide kablet direkte i min fullrate modtager...

Trine

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: eee 1000h og netværk både trådløst og wire

Indlægaf soundpartner » 25. nov 2009, 10:45

trinehb skrev:
er der ikke net hværken med kabel i maskinen eller med wifi?

du har prøvet at pinge siger du. hvad med at pinge en maskine inden for dit eget net? kan du det?

jeg kunne forestille mig at det kunne være et dns problem men dette sættes op normalt op automatisk, så lad os først lige høre om du kan pinge en maskine på eget net.


Nej, ingen af delene virker. Jeg kan fint komme på nettet i DSBtogene der er der ingen problemer. Det vil sige at det er noget her i huset der er i kludder...?

Har lige forsøgt at pinge en anden computer via dens adresse. 192.168.1.35.... Er det rigtigt? Jeg fik 0%! Jeg smutter lige i kælderen og forsøger en gang at smide kablet direkte i min fullrate modtager...

Trine
det ligner rigtig meget at der er noget der er sat galt op i din router.
jeg tror nok jeg ville resette den og så sætte den op på ny
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster