Langsomt trådløst netværk i 9,10 - LØST

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Langsomt trådløst netværk i 9,10 - LØST

Indlægaf faweb » 4. nov 2009, 20:32

Er der andre herinde der oplever, at det trådløse netværk i 9,10 er utroligt langsomt. hvis man tester sin hastighed er den OK , men browseren er utroligt længe om , at resolve og der går somme tider op til 1 minut for, at hente en side. Og det underordnet om det er Firefox 3,5 - 3,6 eller Google Cromee.

I 9,04 kører det bare derudaf
Senest rettet af faweb 4. nov 2009, 22:02, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Langsomt trådløst netværk i 9,10

Indlægaf soundpartner » 4. nov 2009, 21:03

faweb skrev:Er der andre herinde der oplever, at det trådløse netværk i 9,10 er utroligt langsomt. hvis man tester sin hastighed er den OK , men browseren er utroligt længe om , at resolve og der går somme tider op til 1 minut for, at hente en side. Og det underordnet om det er Firefox 3,5 - 3,6 eller Google Cromee.

I 9,04 kører det bare derudaf


det er detsværre meget kendt. grunden er som oftest at der med karmic er blevet bedre support for ipv6. dette er dog ikke noget som de danske udbydere af internet understytter.

der er 2 kendte løsninger pt den ene er at bruge opendns frem for din udbyders dns-server jeg anbefaler dette sættes op i din router (læs mere på https://store.opendns.com/setup/router/)
den anden er at slå ipv6 fra hvordan dette gøres mener jeg du kan finde andetsteds på dette forum. selv har jeg valgt den løsning med opendns da denne også sikre at jeg kan bevæge mig frit på nettet uden sensur fra danske udbydere eller den danske fogederet
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Langsomt trådløst netværk i 9,10

Indlægaf Stra » 4. nov 2009, 21:18

Hvis du vil ignorere ipv6, højreklikker du på netværksikonet og vælger "rediger forbindelser",

går til trådløst/rediger og ordner det der.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Re: Langsomt trådløst netværk i 9,10

Indlægaf faweb » 4. nov 2009, 21:34

soundpartner skrev:
faweb skrev:Er der andre herinde der oplever, at det trådløse netværk i 9,10 er utroligt langsomt. hvis man tester sin hastighed er den OK , men browseren er utroligt længe om , at resolve og der går somme tider op til 1 minut for, at hente en side. Og det underordnet om det er Firefox 3,5 - 3,6 eller Google Cromee.

I 9,04 kører det bare derudaf


det er detsværre meget kendt. grunden er som oftest at der med karmic er blevet bedre support for ipv6. dette er dog ikke noget som de danske udbydere af internet understytter.

der er 2 kendte løsninger pt den ene er at bruge opendns frem for din udbyders dns-server jeg anbefaler dette sættes op i din router (læs mere på https://store.opendns.com/setup/router/)
den anden er at slå ipv6 fra hvordan dette gøres mener jeg du kan finde andetsteds på dette forum. selv har jeg valgt den løsning med opendns da denne også sikre at jeg kan bevæge mig frit på nettet uden sensur fra danske udbydere eller den danske fogederet


Hej.
Tusind tak det var lige hvad der skulle til og da jeg så diable ipv6 som nævnt af STRA så kørte det endnu bedre

tak begge to
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster